Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy po 10 minutach wszystko wraca do normy
Autor Wiadomość
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 15 Listopad 2017, 21:29   Brak mocy po 10 minutach wszystko wraca do normy

Witam, ostatnimi czasami coś mam pecha na moją cytrynkę, tym razem mam problem z mocą. Auto po nocne gdy odpalę (a są problemy z odpalaniem) nie ma mocy, szarpie, nie bardzo chce jechać (benzyna + lpg, ale tu i tu ten sam problem) po 10 minutach gdy auto złapie temperaturę wszystko wraca do normy.

Saxo 1.1 '98
Po całym dniu pokazuję mi że:
czujnik temp. wody 39*C
czujnik temp. powietrza 36*C

i teraz nie wiem, czy czujniki mają zakres np. od 35 ?
czy po prostu siadły

czujniki temp wody namierzyłem są dwa, zielony i niebieski, podejrzewam że jeden daje wartość na komputer a drugi na deskę rozdzielczą (mam kontrolkę, nie wskaźnik) który jest który ?

w serwisie mi powiedziano że ten samochód nie posiada czujnika powietrza, więc skąd ta wartość ?
ewentualnie, gdzie jest czujnik powietrza w saxo 1.1 '98 (jest podgrzewacz powietrza rzekomo, ale to nie jest czujnik, i podobno mam tą wartością nie zawracać sobie głowy)

Dzięki za wszelkie uwagi :-)

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 17 Listopad 2017, 00:12   

Zielony jest dla kompa... prawdopodobnie on jest uwalony.
Nie mam teraz dostępu do pomocy naukowych... nie chcę wprowadzać w błąd. Jutro postaram się zerknąć i podać wartości oporowe dla czujnika. :-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 17 Listopad 2017, 16:51   

Jestem z wynikami... :-D
TomekSaxo, zmień serwis... bo tan leci po łebku, albo traktują klienta na odpierdziel.
W załączniku parę danych na temat Twojego bolida...



Czujnik temperatury chłodziwa Saxo 1,1.PNG
Plik ściągnięto 5715 raz(y) 3,52 KB

Saxo 1,1.PNG
Plik ściągnięto 19 raz(y) 75,72 KB

Saxo 1.1.PNG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 34,85 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 19 Listopad 2017, 14:12   

Hmmm.. czujnik okazał się faktycznie uwalony, nowy działa zdecydowanie lepiej
lecz problem znacznie mniejszy ale nadal występuję

aktualnie mam wymienione: świece +kable, oraz wcześniej sondę lambda (palił jak smok)
... mocy przybyło, auto lepiej się zbiera, mniej pali, ale na zimnym wariuje,
wystarczy teraz 1-2 minuty i wszystko wraca do normy

co jeszcze może być przyczyną ?

auto zachowuje się jak by nie miało ssania, silnik krokowy działa gdy dam test w lexia, działa w pełnym zakresie

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Listopad 2017, 15:10   

Witam. Ten silnik wymaga dokladnie ustawionych luzow zaworowych. Sa one troche inne niz w innych silnikach. 0.2 dla ssacych i 0.4 dla wydechowych na zimnym silniku. Ustawienie mniejszych luzow powoduje zla prace silnika na zimno.
Calkiem mozliwe, ze u Ciebie te luzy sa zbyt male i dlatego masz takie objawy.
Mechanik wyuczony na innych pojazdach ustawia z rozpedu 0.2 i 0.25 i .... Sam tak kiedys ustawialem i bylo bardzo zle z praca s ilnika po odpaleniu. Dopiero poprawne ustawienie usunelo wszelkie problemy. Podobny Problem wystepowal w silnikach Forda z lat 80.

 
 
TomekSaxo


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: HDI
Wersja:: Basic
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20 Listopad 2017, 00:02   

a widzisz, tego absolutnie nie brałem pod uwagę, fakt, wymiana świec i kabli oraz zawieszającego czujnika poprawiła w 60% problem (co nie jest nowością, wiadomo że zajechane świece i kable to nic dobrego)

ale absolutnie nie brałem pod uwagę zaworów!
a najechane mam ćwierć miliona od ostatniej regulacji

na dniach ustawię i dam znać czy to rozwiązało w 100% mój problem

_________________
Saxo & C5 MKI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA