Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy - zmiana z 5W na 10W
Autor Wiadomość
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 15 Listopad 2017, 20:08   

Ja wymieniam co 10 000km i za każdym razem razem wymiane poprzedzam płukanką. Cytrynka jeżdżona głównie po mieście i na krótkich dystansach więc łatwo nie ma, po przebiegu od ostatniej wymiany zrobione 700 km olej na bagnecie jak nowy. Po trzech wymianach z płukankami wreszcie przestało trząść budą zaraz po rozruchu. CZyli szklanki się prawidłową napełniają. Przebieg 230 000km prawdziwy. Odnośnie Twojego pytania to ja bym na gorszy nie zmieniał.

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Listopad 2017, 06:32   

Na czym polega ta plukanka o ktorej piszesz? I czym ją robisz

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Listopad 2017, 08:40   

Są do kupienia płukanki (flush), które wlewasz do przepracowanego oleju tuż przed wymianą. To rodzaj środka, który ma za zadanie oczyszczenie/rozpuszczenie zanieczyszczeń w silniku.
Na postoju, na wolnych obrotach silnik pracuje określony czas (chyba nie dłużej niż 15 min.) i zlewasz całość. Zalewasz świeżym olejem.
Warto zrobić coś takiego co jakiś czas.

Edit:
Oczywiście nie ma to sensu w nowych (czystych) jednostkach eksploataowanych na dobrych jakościowo olejach. Bardziej w przypadku podejrzeń o istnienie zanieczyszczeń, po zakupie pojazdu jeśli nie znamy histoii eksploatacji, przy zmianie rodzaju oleju np. z mineralnego na syntetyk lub profilaktycznie (ale nie za często).

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
Ostatnio zmieniony przez jarulis 16 Listopad 2017, 09:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Listopad 2017, 08:50   

Latem kupiłem Księżną, zalewana była Mobilem 10W40, jak wróciłem do domu zmieniłem na Totala 5W40 i sobie chwalę.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 16 Listopad 2017, 17:12   

Dokładnie jak powiedział kolega Jarulis, wlewam na rozgrzany silnik tuż przed wymianą oleju, silnik pracuje ok. 10min na biegu jałowym i tyle w temacie. Trzeba pamiętać tylko że starego oleju zleje się o te 100 ml więcej(tyle jest płukanki). Tę samą operację robię w audi A3 1.8T żony a jak wiadomo turbinki uwielbiają czysty olej i też nie ma żadnego problemu, silnik nie jest rozczelniony i nie ma wycieków (kiedyś czytałem takie głupoty) że płukanka może to spowodować.

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Listopad 2017, 08:38   

Macie jakieś sprawdzone prepraty, można poznać ich nazwy?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Listopad 2017, 09:01   

Kilka lat temu lałem STP, ale tylko dlatego, że był dostępny.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 19 Listopad 2017, 20:24   

Generalnie wszystkie są na bazie nafty więc producent tutaj nie lub firma nie ma znaczenia. Jak byś wlał czystą naftę to na jedno wyjdzie.

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
MMK66*

Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 73
Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 20 Listopad 2017, 16:36   

Dobry olej to lepki olej! na pewno lepkim olejem nie jest ani 10W40 ( z wyjątkami np Penrite).. czy tym bardziej olej 15W40 (choć teoretycznie też może być synt). Najlepsze i najżywotniejsze są oleje estrowe i palioestrowe i mają najdroższą bazę syntetyczną, olej 5W30 może być HC - tj hydro cracking.. łamanie długich łańcuchów wodorowych w skrócie. To że olej w butelce zdaje się być "gęsty" to nie znaczy, że między tłokiem, a cylindrem będzie dobrze smarował. HTHS to jest jeden z ważniejszych parametrów oleju, zwany lepkością przy 150st i to on powinien nadawać ton wyborom oleju..
Ktoś chce ratować stary silnik ? Penrite 0W50.. a nie lać minerala, który zrywa film olejowy, jak się trochę w palnik da. Teraz jeżdżę na 5W30 - Mobila , ale ma HTHS ponad 3,5.. 0W40 do fap'ów ma 3,8 czy 3,9 nie pamiętam.. a 5W50 ma 4,4. widać który stawia największy opór, czyli dobrze przylega do ścian cylindrów.
Są oleje z HTHS poniżej 3.. ale to już raczej bym nie polecał.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA