Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 98 Skąd: aaaa
Wysłany: 23 Listopad 2017, 21:48 Naprawa uszczelki pod głowicą
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje wymiana/naprawa gdy uszkodzeniu ulegnie uszczelka pod głowicą?
Niestety pierwszy raz przydarzyło mi się to w aucie które posiadam i zbytnio nie jestem rozeznany w temacie.
Nie chciałbym też abym został zbytnio zdarty przez "mechanika".
Czy do planowania głowicy w XP 2.0 HDI trzeba wyjmować zawory?
rewers
Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 287 Skąd: Lubartów
Wysłany: 26 Listopad 2017, 08:51
emswisnia napisał/a:
Czy do planowania głowicy w XP 2.0 HDI trzeba wyjmować zawory?
Jak oddaję głowice do zakładu to się niczym nie przejmuję, zawory sobie sami wyciągają- tak trzeba wyciągać ale potrzebny specjalny przyrząd.
Dodatkowo frezują gniazda zaworowe i wymieniają uszczelniacze koszt około 300zł
Do tego nowa uszczelka pod głowicę, powinny być nowe szpilki, pompa wody, rozrząd, nowe płyny. Robocizna ze 400.
Naprawa w 1500 powinna się zamknąć.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 98 Skąd: aaaa
Wysłany: 29 Listopad 2017, 13:43
Płyny mam więc odpadają tak samo jak rozrząd i pompa wody bo były niedawno wymieniane - nie wiem czy pasek jedynie nowy nie powinien być.
Jaki koszt ogólnie bez tych rzeczy byłby?
300zł za frezowanie i 400 robocizna?
Typowych objawów walniętej uszczelki u mnie nie ma.
Korki od wlewu oleju czyste, auto ma moc, zbiorniczek z płynem czysty, nie kopci z rury.
Jedynie poziom płynu się podnosi przy szybszej jeździe i słychać syczenie z korka.
Jak jeźdzę energicznie to potrafi wyrzucić płyn lekko przez korek - jak odkręce na ciepłym jest wówczas wielkie bulgotanie i potrafi wylać płyn.
rewers
Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997 Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Kwi 2012 Posty: 287 Skąd: Lubartów
Wysłany: 2 Grudzień 2017, 18:58
300 zł +vat za planowanie, sprawdzenie szczelności, szlifowanie(frezowanie) zaworów, nowe uszczelniacze. Do tego nowa uszczelka pod głowicę i nowe płyny obowiązkowo, na tym nie ma co oszczędzać, jak nie chcesz nowej pompy wody twój wybór za 2 m-ce padnie i znowu 300 za robotę.
jedz do mechanika niech sprawdzi przyrządem czy spaliny dostają się do płynu, a jak nie to porządnie odpowietrzyć i nie odkręcaj korka na rozgrzanym silniku.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 98 Skąd: aaaa
Wysłany: 11 Styczeń 2018, 06:30
Temat rozwiązany i udało się bez wymiany uszczelki.
Po użyciu preparatu K-Seal efekt ciśnienia zniknął - może nie od razu jak przedstawia to producent ale po dwóch dniach intensywnej jazdy.
Tak że jestem zaskoczony po użyciu tego środka - działanie potwierdzone w dwóch samochodach Citroen Saxo 1.1 oraz Xsara Picasso 2.0HDI.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Styczeń 2018, 12:25
emswisnia, Zobaczymy na jak długo to będzie skuteczne. Ponoś stare przysłowie mówi, że umarłemu kadzidło nawet nie pomoże...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 98 Skąd: aaaa
Wysłany: 12 Styczeń 2018, 05:58
Sam jestem ciekaw.
Bo zrobiłem to dla ludzkiej ciekawości bo niczym nie ryzykowałem.
Miałem możliwość ściągnięcia preparatu z USA - gdzie jest gwarancja jeśli nie zadziała, tylko się w nią nie wczytywałem.
Z użycia wiem że Saxo 1.1 jeździ już prawie 8 miesięcy i efekt przedmuchu się nie pojawił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum