Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: rypo21
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 23 Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Styczeń 2018, 13:59 Problem z turbiną!
Witam!!
Posiadam Citroena C5 2.2HDi BiTurbo z 2009r. Po regeneracji obydwu turbosprężarek gdy wkręcam go na obroty powyżej 3000 następuje przyciecie na jakies kilka sekund i potem obroty znowu rosną. Nie dzieje sie tak za kazdym razem potem jest ok i nie ma tego zatrzymania.
Przed regeneracją te błędy nie występowały.
Komputer pokazuje dwa błędy: P129B- Sygnał kopiowania położenia zaworu turbiny 2 otwarcie zaworu powyżej wartości oraz P2563- Sygnał kopiowania położenia zaworu turbiny 2 zacięty zawór turbiny 2.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Styczeń 2018, 15:46
Dzieje się to na nierozgrzanym silniku czy nie ma reguły?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Styczeń 2018, 14:51
ryszard86, Pewnie ta regeneracja turbin nie była profesjonalna i zacinają się łopatki od zmiany geometrii.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Styczeń 2018, 23:02
Masz blad na tacy, a szukasz ? Na turbinie 2 prawdopodobnie padla gruszka od zaworu upustowego (jest nieszczelna), albo zacieta oska od zaworu. Mozliwa rowniez awaria elektrozaworu. Przyjmuje oczywiscie, ze sterowania sa podcisnieniowe, jak to w typowych biturbo. Nie znam tego typu silnika, ale bledy sa wymowne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum