Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Piniądz - wycena napraw
Autor Wiadomość
MarlonB


Mój samochód: BX Millesime
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: BG+LPG
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: 26 Lipiec 2016, 23:07   Piniądz - wycena napraw

Panowie, mam taką mokrą fantazję żeby sobie swojego BX'a doprowadzić do porządku, tak od a - z.

U wielu mechaników byłem w Warszawie, ale nie byłem u najbardziej znanego w Waw Pana vorbrodt'a, tak więc wybrałem się, zostawiłem auto i poprosiłem o wycenę napraw związanych z silnikiem. Dostałem telefon że mogą mi to zrobić za 5000 pln :shock:

No cóż to troszkę dużo za ogarnięcie chyba najprostszego silnika świata...
(wierzę że byłoby to tam zrobione dobrze, ale mimo wszystko to kupa szmalu)

W samochodzie, tak na oko trzeba by:
-wymienić wszystkie uszczelki silnika, bo cieknie
-wymienić pierścienie i uszczelniacze trzonków zaworowych, bo pali olej jak smok
-być może ogarnąć głowicę, bo coś tam dzwoni, może to tylko kwestia regulacji
-wiadomo że do tego dochodzą wymiany wszystkich pasków, filtrów i pewnie jakieś pierdulety się znajdą ekstra

-ogarnąć hydro:
*wyczyścić regulatory prześwitu
*podobno maglownica ma wycieki (w sumie jakby mi to wykręcili to mogę sam powymieniać uszczelki)
*ogarnąć gumowo- stalową rurkę bo zaczyna się pocić
*podobno konżektor też się poci (ale to jak mi wykręcą to też mogę sam uszczelki powymieniać)

-ogarnąć blacharkę:
+tylna krawędź bagażnika ma dziurkę i okolice haku od wydechu do zrobienia/+może coś na tylnym pasie
+nadkole środek przy odpowietrzeniu baku jest rdza
+trochę przedni pas pod chłodnicą do poprawy
+wewnątrz przednich nadkoli u góry, okolice śrub od siłowników
+tylny most można by wypiaskować i pomalować
+opcjonalnie zderzaki, spoiler, i jakieś pojedyncze miejsca na nadwoziu

Generalnie mówimy o samochodzie, który nie jest totalnym trupem co można wywnioskować z opisu wyżej, wygląda dobrze i jeździ całkiem wporzo, myślę że bardziej dolega mu pesel niż przebieg (140 tyś.)

Planuję jeszcze jechać / napisać do:
-Zielonki, ul. Marecka 94
-Białobrzegu, ul. Reymonta 19
-i na Zagójska 7A w Wawie
no i szukam blacharza...

Ktokolwiek się bawił w coś takiego, zna koszta?
Ceny części znam, generalnie są tanie jak barszcz...

Poniżej sprawca zamieszania



 
 
rewers

Mój samochód: Citeoen xantia, był AX, BX Audi 80
Poj. silnika (cm3): 1762
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: break
Rok prod.:: 1997
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 287
Skąd: Lubartów
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 20:03   

Nie chcę się rozpisywać roboty sporo, ale można na raty to robić- piszesz że sporo sam możesz zrobić.
MarlonB napisał/a:
+tylny most można by wypiaskować i pomalować
w BX-ie nie ma mostu!
MarlonB napisał/a:
*podobno maglownica ma wycieki (w sumie jakby mi to wykręcili to mogę sam powymieniać uszczelki)
Trzeba to dobrze poskładać i ustawić, jakby to było proste regeneracja nie kosztowała by 500 zł.

Ogólnie uważam, że cena trochę wygórowana.

 
 
Kaczor

Mój samochód: Citroen BX
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: BX19TZI
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lipiec 2016, 20:07   

Do takiej, można nawet powiedzieć renowacji trzeba znaleźć warsztat gdzie lubią stare samochody. Ostatnio Vorbrodt doprowadzał mojego Kaczora do ładu. Sprawa dotyczyła złej pracy na benzynie ( szarpanie w czasie jednostajnej jazdy na niższych biegach). Przy okazji wyczyścił błędy w komputerze , wymienił rozrząd, ustawił zawory, nabił gruszki . No i nie powiem przy płaceniu bolało i to mocno. Samochód stał tydzień i w tym czasie powoli go robili. Oprócz normalnego serwisowania samochodów zajmują się takimi wiekowymi autkami.
W sprawach zawieszenia korzystam z serwisu Śliwowskiego w Zielonce. Ale jak kiedyś wspomniałem na temat remontu silnika (uszczelka pod głowicą) to nie zauważyłem entuzjazmu. Serwis przyjmuje takie wiekowe samochody ale bardziej dla sentymentu Pana Franciszka.

Jeśli chodzi o części to faktycznie nie są drogie ale w większości używane i mocno wyeksploatowane
Z serwisu blacharskiego niestety też musiałem korzystać i robiłem to w Auto Wróbel w Radiowie. Ceny standardowe . Jakość wykonania bez uwag

W celu obniżenia kosztów staram się wiele rzeczy robić sam korzystając z porad kolegów z forum a po wykonaniu satysfakcja gwarantowana :lol:

_________________

 
 
MarlonB


Mój samochód: BX Millesime
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: BG+LPG
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 14:53   

Temat do usunięcia. Wrócę do tego z konkretnymi numerami części, cenami i usługami.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 26 Wrzesień 2017, 18:29   

Daleko ode mnie jesteś... Ja mógłbym Ci to poogarniać, ale czy będzie ci się to kalkulowało?

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
MarlonB


Mój samochód: BX Millesime
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: BG+LPG
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: 30 Wrzesień 2017, 15:30   

Wierzę w to że mam na tyle ładny egzemplarz że jeśli włożę w niego 6 tysięcy to on tyle będzie wart (jak nie więcej) i jeżeli już mam coś przy nim robić to od razu wszystko od a do z.

Z resztą od kiedy Citroeny mają cokolwiek wspólnego ze zdrowym rozsądkiem...

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Październik 2017, 23:17   

MarlonB, Taki samochód będzie raczej bezcenny ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
tomus789

Mój samochód: BX, XantiaV6, C5mk1, Xsara, 206.
Poj. silnika (cm3): 1361
Paliwo: Benzyna LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Styczeń 2018, 21:37   

Nie zniechęcaj się jak jest mało skorodowany. Musisz znać miejsca gdzie rudej szukać. Ale jeśli myślisz że ktoś robi prezent i robi Bx za pół darmo.. Kwota 5 tysięcy za blacharke, sporo pracy w hydro i remont silnika to dosyć odpowiednia kwota. Fajnie ze przybywa posiadaczy którzy ratują Bx. :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Styczeń 2018, 12:59   

Byłem w Wiedniu i na autostradzie widziałem kila szt BX-ów!!!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
wama
wama

Mój samochód: citroen xantia kombi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusiv
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: Morąg
Wysłany: 5 Luty 2018, 00:10   naprawa bx

Czy naprawiłeś BX? Mam dobry adres na hydraulikę, niestety w Olsztynie, mam dobrego blacharza z dobrymi cenami w Morągu. Miałem 2 BX, niebieski TZD 1,9 wolnossący, jeszcze nie miałem doświadczeń z dieslem. Zawód - ówczesny mechanik do wymiany uszczelki bez planowania głowicy, źle dokręcona głowica 2 tkm pękł wałek ozrządu. Drugi ciemnozielony turbo diesel. Pierwszy samochód użytkowany przez syna po zrobieniu prawka. Niestety kolejny błąd - uruchamianie na lince - pękł pasek rozrządu. Wtedy za duży koszt.

_________________
wama
 
 
MarlonB


Mój samochód: BX Millesime
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: BG+LPG
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: 9 Listopad 2018, 12:33   

Nie wiem czy ktoś jeszcze siedzi na tym forum i czy kogoś to interesuję. Przy aucie jeszcze nic nie było robione ale robię bazę części. Brakuje mi jeszcze trochę dupereli od hydro i jakiś tam drobiazgów. Ale generalnie jest już tego prawie cały bagażnik i pół piwnicy mi ta nieszczęsna maska zajmuje...

Do wglądu:






 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 9 Listopad 2018, 15:35   

MarlonB napisał/a:
Nie wiem czy ktoś jeszcze siedzi na tym forum i czy kogoś to interesuję.

Siedzi siedzi, mnie akurat interesuję, bo sam mam BXsa i planuję go kiedyś doprowadzić do porządku.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
MarlonB


Mój samochód: BX Millesime
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: BG+LPG
Wersja:: Millesime
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Skąd: Gdynia/Warszawa
Wysłany: 31 Styczeń 2019, 03:35   

nie pisałem tego złośliwie, tylko widziałem inne forum w którym więcej się dzieję w temacie starych hydrowozów.

swoją drogą wie ktoś może jak zdobyć całą paczkę uszczelek do rurek lhm 3,5 a nie pojedyncze sztuki?


poniżej kolejna porcja gratów - i fajny patent - te pokrowce szyte na poloneza są ideolo na BX'a



 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Marzec 2019, 13:24   

grigori333 napisał/a:
MarlonB napisał/a:
Nie wiem czy ktoś jeszcze siedzi na tym forum i czy kogoś to interesuję.

Siedzi siedzi, mnie akurat interesuję, bo sam mam BXsa i planuję go kiedyś doprowadzić do porządku.

Ja nie mam BX-a i też śledzę, więc raportuj. :)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Marzec 2019, 13:54   

To że nie ma wpisu nie znaczy że ktoś tego nie widzi,sam czasem widuje zabytek w Ostrzeszowie ale to zaś jest Cx z kratką na tylnej szybie w wersji gt

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA