Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana łańcuszka rozrządu
Autor Wiadomość
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 6 Luty 2018, 21:13   wymiana łańcuszka rozrządu

Jak w temacie koledzy, na jakie wydatki i części jeszcze się przygotować przy okazji jego wymiany? W ASO barany krzyknęły mi 1200 zł!! plus części, czyli tylko sama robocizna.

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 13 Luty 2018, 17:51   

Panowie już po zawodach, pokrywa zaworów była prawie przetarta na wylot przez łańcuch, co chodzi o koszta, łańcuszek z napinaczem INA 250zł, kpl wszystkich uszczelnień uszzcelek simmeringów podkladek prawie 500zł, robocizna 1000 zł włacznie z czyszczeniem całego układu dolotowego, miski smoka, całej góry wymiana oleju i doszła do tego regeneracja wtryskiwacza w bosh serwis 400zł, całość 2100. Cisza, silnik wkońcu mruczy a nie jarmoli a spalanie w trasie zmalało :-D

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 17:45   

jaro324, Po jakim przebiegu go wymieniałeś? Jakieś objawy jego zużycia były?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 19:23   

188 000km objawy w postaci wyraźnie słyszalnego dzwonienia łańcucha o pokrywę zaworów. Mam zdjęcia jak fajnie luźny łańcuszek wyżłobił niezły rowek w tej pokrywie.

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Kwiecień 2018, 21:25   

No to szybko się łańcuszek skończył. Szybciej niż rozrząd na pasku w tych silnikach....
A na jakim oleju jeździł? Może długie czasy między wymianami oleju były?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 19:07   

Pasek był wymieniany po 120 000tyś olej z niską zawartością popiołów wymieniany u niemca jak fabryka przykazywała czyli niestety co 30 tyś przynajmniej do 156 000 do ostatniego wpisu w książce serwisowej, sam łańcuch jeszcze by śmignął drugie tyle tylko jego napinacz się zużył.

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 20:13   

Mój pikuś ma 200k na budziku. Chyba przebieg oryginalny bo rozrząd był oryginał z fabryki. Pewnie 300k by nie przejechał ;) Zastanawia mnie właśnie trwałość łańcuszka bo nie zaglądałem do niego. Auto 7 lat w Polsce i mam nadzieję , że olej wymieniany częściej bo Polak dba o auta :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
  Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 20:41   

Jak nie hałasuje i nie dzwoni w obudowę to nie ruszaj, przypomniałem sobie jeszcze taki drobny szczególik, otóż przewód olejowy metalowy który doprowadza olej do turbiny był prawie nie drożny, to taka suma wypadków, o dziwo turbinka po oznaczeniach oryginalna 2007r. sprawuje się i ma OK

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 20:57   

Przy 1,6HDI turbina jest łatwo dostępna. U szwagra w C4 wymienialiśmy tą śrubę. Wydłubałem sitko z tej śruby ale szwagier za dużo powera miał i urwał. Nowa kosztuje ok 25zł.
W moim 2.0HDI niestety turbina zakopana i z drugiej strony silnika. Mam nadzieję, że olej był na tyle często zmieniany, że sitko nie zapcha się....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA