Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 16:15 System SWIRL-sterowanie podciśnieniowe
Kolejny temat z cyklu 2,7HDI.
Każda nieszczelność tego układu jest conajmniej irytująca.
Pęknięta membrana siłownika sterowania podciśnieniowego przesłonami w pokrywie głowicy.
Takich siłowniczków mamy dwie sztuki - na każdej pokrywie po jednym.
Wymontowanie jest bardzo proste i łatwe - należy podważyć/ popychacz na dźwigni wchodzącej w pokrywę a następnie delikatnie podważać obrzeże pokrywki celem wyjęcia popychacza z membraną. montaż - zatrzaski.
Pęknięcie to nieszczelność a nieszczelność to zaburzenia w sterowaniu tak systemem SWIRL jak i - WAŻNE! - poduchami silnika ze skrzynią - przednia i tylna.
Układ korzysta z jednego wyjścia na wakumpompie i stąd będą niesprawności objawiające się drganiami odczuwanymi w srodku auta.
Niestety - membrana siłowniczka nie występuje jako element zamienny - nawet nie pokazany w katalogu.
Wymieniać całą pokrywę...bezsens jakiś.
krajewss
Mój samochód: CX 25 TRD
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: olej nap.
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1980
Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Styczeń 2018, 08:55
W Jaguarze występuje jako część zamienna. Ostatnio wymieniałem. Żeby sprawdzić czy membrany są uszkodzone nie trzeba tego demontować - odpinamy rurkę, podpinamy własną i ustami zaciągamy powietrze jak nie ma oporu to membrana pęknięta.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 26 Styczeń 2018, 10:19
KIT do SWIRL ściągnąłem z U.K. na obie pokrywy. Sprawdzanie szczelności mam opanowane już daawno - nic skomplikowanego. Inna sprawa że w tym układzie sprzężone są też i poduchy silnika - przednia i tylna. Pomimo szczelności membran układ nie funkcjonuje poprawnie z uwagi na uszkodzone poduchy. Wymieniłem obie i jest w końcu tak jak powinno.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Luty 2018, 23:31
staszek, Baksowaty w swoim 2,2HDI to ustrojstwo wywalił bo czasem wlata do silnika i wtedy tragednia....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 2 Luty 2018, 09:05
robson napisał/a:
staszek, Baksowaty w swoim 2,2HDI to ustrojstwo wywalił bo czasem wlata do silnika i wtedy tragednia....
2,2 HDI to jednak nie 2,7 HDI - inne rozwiązanie.
Inne rozwiązanie ma też 3,0 HDi i nie ma możliwości zamian między tymi trzema silnikami.
Nic z tego nie wleci do silnika - musiałaby się rozlecieć pokrywa głowicy/ zaworów.
No ale... radzim sobie jak potrafim i jest dobrze.
Staszek, wymieniłeś poduszki silnika bo były nieszczelne? mam też wibracje na karoserii szczególnie przy przyspieszaniu ale poduchy mam szczelne, mogą mimo to być uszkodzone? do wymiany tylnej demontowałeś rame pomocniczą?[/quote]
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Luty 2018, 20:02
grnb napisał/a:
Staszek, wymieniłeś poduszki silnika bo były nieszczelne? mam też wibracje na karoserii szczególnie przy przyspieszaniu ale poduchy mam szczelne, mogą mimo to być uszkodzone? do wymiany tylnej demontowałeś rame pomocniczą?
[/quote]
Fotki techniczne są dostępne w dziale fotek technicznych - widać uszkodzenia.
Powtórzę tylko - dotyczy to wyłacznie silnika 2,7 HDi.
Demontowałem tylko listwę między lewą a prawą stroną na której spoczywa oslona silnika.
Demontowałem najpierw przednią aby przechylając silnik - wymontować tylną. Montaż od tylnej a potem przednia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum