Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
System SWIRL-sterowanie podciśnieniowe
Autor Wiadomość
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 16:15   System SWIRL-sterowanie podciśnieniowe

Kolejny temat z cyklu 2,7HDI.
Każda nieszczelność tego układu jest conajmniej irytująca.
Pęknięta membrana siłownika sterowania podciśnieniowego przesłonami w pokrywie głowicy.
Takich siłowniczków mamy dwie sztuki - na każdej pokrywie po jednym.
Wymontowanie jest bardzo proste i łatwe - należy podważyć/ popychacz na dźwigni wchodzącej w pokrywę a następnie delikatnie podważać obrzeże pokrywki celem wyjęcia popychacza z membraną. montaż - zatrzaski.
Pęknięcie to nieszczelność a nieszczelność to zaburzenia w sterowaniu tak systemem SWIRL jak i - WAŻNE! - poduchami silnika ze skrzynią - przednia i tylna.
Układ korzysta z jednego wyjścia na wakumpompie i stąd będą niesprawności objawiające się drganiami odczuwanymi w srodku auta.

Niestety - membrana siłowniczka nie występuje jako element zamienny - nawet nie pokazany w katalogu.
Wymieniać całą pokrywę...bezsens jakiś.



20160921_121157.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 42,29 KB

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
krajewss

Mój samochód: CX 25 TRD
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: olej nap.
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 1980
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Styczeń 2018, 08:55   

W Jaguarze występuje jako część zamienna. Ostatnio wymieniałem. Żeby sprawdzić czy membrany są uszkodzone nie trzeba tego demontować - odpinamy rurkę, podpinamy własną i ustami zaciągamy powietrze jak nie ma oporu to membrana pęknięta.

https://sklep.v12.com.pl/zestaw-naprawczy-silownikow-zmiennej-geometrii-kolektora-2-7-tdv6-c2c41233.html

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 26 Styczeń 2018, 10:19   

KIT do SWIRL ściągnąłem z U.K. na obie pokrywy. Sprawdzanie szczelności mam opanowane już daawno - nic skomplikowanego. Inna sprawa że w tym układzie sprzężone są też i poduchy silnika - przednia i tylna. Pomimo szczelności membran układ nie funkcjonuje poprawnie z uwagi na uszkodzone poduchy. Wymieniłem obie i jest w końcu tak jak powinno. :564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Luty 2018, 23:31   

staszek, Baksowaty w swoim 2,2HDI to ustrojstwo wywalił bo czasem wlata do silnika i wtedy tragednia....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2 Luty 2018, 09:05   

robson napisał/a:
staszek, Baksowaty w swoim 2,2HDI to ustrojstwo wywalił bo czasem wlata do silnika i wtedy tragednia....


2,2 HDI to jednak nie 2,7 HDI - inne rozwiązanie.
Inne rozwiązanie ma też 3,0 HDi i nie ma możliwości zamian między tymi trzema silnikami.
Nic z tego nie wleci do silnika - musiałaby się rozlecieć pokrywa głowicy/ zaworów.

No ale... radzim sobie jak potrafim i jest dobrze.
:564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
grnb

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/ diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: racibórz
Wysłany: 12 Luty 2018, 08:13   

Staszek, wymieniłeś poduszki silnika bo były nieszczelne? mam też wibracje na karoserii szczególnie przy przyspieszaniu ale poduchy mam szczelne, mogą mimo to być uszkodzone? do wymiany tylnej demontowałeś rame pomocniczą?[/quote]

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Luty 2018, 20:02   

grnb napisał/a:
Staszek, wymieniłeś poduszki silnika bo były nieszczelne? mam też wibracje na karoserii szczególnie przy przyspieszaniu ale poduchy mam szczelne, mogą mimo to być uszkodzone? do wymiany tylnej demontowałeś rame pomocniczą?
[/quote]
Fotki techniczne są dostępne w dziale fotek technicznych - widać uszkodzenia.
Powtórzę tylko - dotyczy to wyłacznie silnika 2,7 HDi.
Demontowałem tylko listwę między lewą a prawą stroną na której spoczywa oslona silnika.
Demontowałem najpierw przednią aby przechylając silnik - wymontować tylną. Montaż od tylnej a potem przednia.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
grnb

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/ diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: racibórz
Wysłany: 16 Luty 2018, 09:41   

serio ? :shock: szacunek za to bo ta poducha wydaje się dosyć duża... musze się przyjrzeć raz jeszcze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA