Miałem małą przygodę - temperatura -15 na dworze i po przejechaniu kilku km zamarzła mi odma... auto z LPG - zobaczyłem zadymienie z tłumika, zgasiłem, zobaczyłem że wyciska się z pod korka oleju żółtawa maź, odholowałem i czeka mnie naprawa - mam pytanie jak wyczyścić odmę tzn. co odkręcić skąd i w czym najlepiej wyczyścić. Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen Berlingo 1.8i 90KM
Poj. silnika (cm3): 1760
Paliwo: Benzyna + Gaz
Wersja:: I
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 12 Sie 2017 Posty: 9 Skąd: Sieradz
Wysłany: 28 Luty 2018, 22:20
Witam ponownie. Rozebrałem dzisiaj odme tj. 3 wężyki dochodzące do pokrywy wałka rozrządu. Odpiąłem dwa końce wężyków nad miską olejową. zdjąłem pokrywę wałka rozrządu - wszystko wymyłem wyczyściłem poskręcałem i co nastąpiło. Wszystko wróciło do normy tj. z tłumika czyste spaliny, silnik chodzi równo, płyn w układzie chłodzenia cały czas różowy, olej na bagnecie czysty, bagnet nie ma przedmuchów, odkręcony korek od oleju leciutko jakby zasysa po przyłożeniu dłoni i.....
po przejechaniu 10 km znów majonez pod korkiem oleju, po odkręceniu korka wlewu płynu chłodniczego cichutkie pssyt lecz poziom płynu wzrósł prawie pod korek.. jutro sprawdzę czy nie ma spalin w układzie chłodzenia
skąd się biorą te skropliny tak szybko i powtórne masełko gdzie mogła się ukryć jeszcze nie odparowana woda (z kropelkami lecz mogą to być pozostałości benzyny ekstrakcyjnej lub gorącej wody z czyszczenia węży)
Mój samochód: C 5 MK I
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lut 2016 Posty: 14 Skąd: Lubartów
Wysłany: 2 Marzec 2018, 15:36
W mojej c5 też miałem problem z odmą i zbierającym się w niej majonezem. Problem prawdopodobnie wynika z nagromadzenia się tego syfu w układzie. U mnie było tyle tego, że odmę czyściłem trzy razy co tydzień w każda sobotę, aż wyczyściłem wszystko, teraz kontrolnie zaglądam do niej raz na jakiś czas i jest czysto. Miejmy nadzieję że po którymś czyszczeniu także pozbędziesz się tego syfu.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Marzec 2018, 16:57
Tylko tyle tego majonezu? jak nie więcej to jak kolega pisał wyżej i kontrolować ciśnienie układu oraz płyn ,jazda w koło komina bez trasy też się do tego przyczynia jak i stary olej ...Koledze zaś w innym aucie powstał majonez i w zbiorniczku wyrównawczym i mechanik co oddał auto powiedział że to nie głowica tylko ten typ(corsa stara) na łańcuszku tam gdzie rozrząd ma uszczelniacz który już ze starości przepuszcza i miesza olej z płynem(taka konstrukcja)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum