Wysłany: 5 Kwiecień 2018, 00:02 fap w hdi 2.0 16v 107km szarpie przy wypalaniu
podczas wypalania filtra fap, silnik nie chce się wkręcić na obroty powyżej 2.000 dusi się, na skrzyżowaniu gaśnie po odpaleniu wychodzi na obroty co umożliwia ruszenie i dusi się. płynu jest dość, sprawdzane, wtryski wymienione regenerowane sprawdzone, pompa uszczelniona sprawdzona ciśnieniowo wszystko ok. pytanie moje polega na tym czy ten silnik ma mieć rurę omijającą intercooler czy nie? u mnie jej nie ma, czytałem że gdzieś mają być jakieś klapy co sterują tym obiegiem, coś mi się wydaje że się tylko zamyka i dlatego się dusi, o ile ma być w tym silniku ta rura
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Kwiecień 2018, 22:49
Rafalha22, Strasznie małe te załączniki.....
|Odnośnie Twojego problemu - to są klapy w kolektorze ssącym Czasami się zawieszają. Sterowane są podciśnieniem. Może gdzieś masz nieszczelność lub co najczęściej się zdarza - zatarte klapy. Można to przeczyścić lub najlepiej usunąć. Silnik bez nich będzie działał
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Kwiecień 2018, 13:03
Sprawdz stan sterowania podcisnieniowego : wszystko po kolei, kazdy wezyk, kazda gruszke, wielkosc podcisnienia na wolnych obrotach, na wysokich obrotach ( 2500 do 3000). Warto rowniez pomierzyc wielkosc podcisnienia podczas przyspieszania.
Bardzo czesto mechanicy wprowadzaja swoje "ulepszenia" polegajace na mylnym podlaczeniu wezykow.
Czestym powodem szarpania silnika przy wypalaniu filtra jest brak otwarcia klapy podgrzewania powietrza doladowane, jesli silnik ma takie rozwiazanie ( vide 2.2 hdi).
W momencie wypalania zamykany jest przelot powietrza zimnego i wymuszany przelot przez kanal goracy zamkniety sterujaca klapa. Brak pelnego
otwarcia tej klapy powodeje szarpanie silnika.
Do diagnostyki warto zaopatrzyc sie w pompke podcisnienia z manometrem.
Rozumiem że te klapy mają się zamykać i otwierać. To że są dwa obiegi powietrza też Rozumiem, że zimny przez chłodnice intercooler A ciepły bezpośrednio. Ale jak to ma działać jak mam wąż tylko do intercoolera i jedna na nim przepustnice? Drugi siłownik od przepustnic leży sobie podpięty żeby nie wywalał błędu. Narazie zaslepilem wężyk od tej przepustnicy na wężu od intercoolera i mniej auto pali i nie szarpie, nie dusi się, trochę słabo przyspiesza. Ale to nie jest naprawione, tylko doraźna pomoc. Jakie węże tam mają być, jak te węże wyglądają oryginalnie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum