Witam, mam następujący problem, samochód sprawny odpalał na "dotyk" ale stał przez dłuższy czas nie odpalany i już nie odpala. Brak iskry i z tego co sprawdziłem to nie dochodzi prąd do modułu.
Bezpieczniki wszystkie dobre.
Gdzie szukać przyczyn?
Dodam jeszcze tylko, że samochód posiada instalację gazową.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 11 Kwiecień 2018, 18:06
Ten przekaźnik daje prąd na pompę i jako bitron, lub dwa oddzielne pojedyncze daje też prąd na zapłon
Przekaźniki te są sterowane masą
Sprawdź czy mają przekaźniki (nazwę to) masę stałą
Nie pamiętam na którym pinie powinna być zapomniałem, musisz zerknąć na schemat
Przychodzi ona zazwyczaj ze złącza na prawym przednim błotniku
Spróbuj najpierw oczyścić to złącze (jest białe wielkości +/- paczki zapałek przykręcone do fartucha błotnika)
Często właśnie wiosną, jesienią tam śniedzieje i nie podaje masy.
Witam, wszystkie styki przeczyszczone, pompa już chodzi ale iskry dalej nie ma.
Po prawej stronie jest takie złącze z dwoma cewkami i one sterują tylko pompą tak mi się wydaję.
Masę przeczyściłem była przymocowana do błotnika.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 12 Kwiecień 2018, 21:32
Gdzieś w okolicach/pod zbiornikiem LHM jest główne połączenie wiązek,tam też lubi nie stykać
Rozłącz / złącz kilkakrotnie wcześniej spsiukawszy sprayem czyszczącym
Po każdej takiej czynności próbuj czy odpala, żebyś wiedział co pomogło ,tak na przyszłość
Kostkę modułu zapłonowego też odczep i wyczyść.
"Po prawej stronie jest takie złącze z dwoma cewkami"
Nie wiem o czym piszesz ,widziałeś kiedyś zwykły przekaźnik,tam powinny być dwa obok siebie
lub tzw bitron/podwójny przekaźnik wielkość ok. paczki papierosów ,więcej wyjść przewodów.
Sprawdź też połączenie/kostkę czujnika położenia wału jak i sam czujnik (ile om pokazuje na stykach ) jest wkręcony w obudowę sprzęgła przy silniku od góry.
Tymczasem tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum