Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pedro
6 Maj 2018, 05:34
citroen C5 HPI 2001r antipollution fault
Autor Wiadomość
dawids

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0 HPI
Paliwo: benzyna
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 1
Skąd: Maarssen
Wysłany: 5 Maj 2018, 22:36   citroen C5 HPI 2001r antipollution fault

Witam miłośników C5.
Mój problem zaczął się 4 lata temu w 2014 roku.
Auto po dłuższej jeździe w mieście zgasło ( podczas ruszania na pierwszym biegu)Zapaliła sie kontrolka silnika i napis serwis "antipollution fault". Nie można było go odpalić. Po odczekaniu około jednej minuty auto można było już odpalić ale po przejechaniu niewielkiej odległości znowu gasło. Co ciekawe im dłuższa przerwa, tym auto dłużej jechało.
Auto zostało oddane do mechanika który wymienił następujące części: wtryskiwacz paliwa, czujnik ciśnienia paliwa,czujnik temperatury wody, czujnik temperatury spalin, czujnik pozycji wału korbowego, świece.
Po naprawie problem znikł .
Do czasu... W 2016 problem się powtórzył. Te same objawy. Gdy auto się zagrzało, w mieście podczas ruszania gasło. Zapalona kontrolka silnika i antipollution fault. Po ostygnięciu auto odpalało i można było jechać dalej. Kontrolka silnika cały czas świeciła. Choć niekiedy kontrolka znikała. Przejechałem 1400 km z Holandii do Polski z zapaloną kontrolką. Zauważyłem że podczas jazdy na autostradzie auto jedzie i nie gaśnie. Zgasło mi w korku w Niemczech, kiedy trzeba było często ruszać z pierwszego biegu. Jakoś zjechałem na pobocze i musiałem odczekać aż auto troche ochłonie. Gdy już ruszyłem i korek minął to dojechałem do Polski bez problemów. Kontrolka silnika po dojechaniu na miejsce zgasła.
Auto po raz drugi wylądowało u mechanika.
Mechanik stwierdził że to EGR więc wymienił na nowy.
Samochód po tym zabiegu znowu jeździł bez problemów.
Aż do początku tego roku. Znowu te same objawy, ten sam problem -serwis- antipollution fault.
Mało tego, jakiś czas temu zapaliły mi sie inne kontrolki : braking fault i abs fault.
Czy ktoś z Was może miał podobny problem?
Proszę o pomoc

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 6 Maj 2018, 08:16   

Pewnie pompa paliwa niedomaga , jest już trochę o tym na forum.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Maj 2018, 09:55   

Ostatnie komunikaty to może się klocki hamulcowe kończą..

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 6 Maj 2018, 10:42   

sasun71, Raczej nie

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Maj 2018, 11:47   

Panowie litosci. Kazde niedomaganie silnika konczy sie komunikatem "antipollution fault", co oznacza zle spalanie w silniku ( zreszta OBD i EOBD podnosi Alarm tylko ze wzgledu na mozliwosc wystapienia zlego skladu spalin). Radze najpierw zdiagnozowac usterke, a wiec kody bledow i podglad parametrow i dopiero wtedy mozemy typowyc przyczyne. Pojawienie sie problemu z ABS jest tylko pochodna usterki w silniku, powodujacej brak kontroli mocy silnika przez ESP. Te silniki, pomimo niezlych osiagow i niskiego spalania, maja czesto duze problemy z trwaloscia osprzetu, a bardzo czesto rowniez z pompa paliwa i regulatorem cisnienia. Do diagnostyki potrzebna jest Lexia i duze doswiadczenie diagnosty.Nikt tego nie ogarnie na oko, pomijajac oczywiscie koszty takiego dzialania. Radze najpierw zdiagnozowac problemy, a dopiero potem podjac odpowiednie kroki.
Pytanie forumowiczow o przyczyne usterki bez diagnostyki to troche przesada. Nikt nie jest w stanie na odleglosc okreslic przyczyne wystapienia takiego komunikatu.
Pozdrawiam.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA