Witam miłośników C5.
Mój problem zaczął się 4 lata temu w 2014 roku.
Auto po dłuższej jeździe w mieście zgasło ( podczas ruszania na pierwszym biegu)Zapaliła sie kontrolka silnika i napis serwis "antipollution fault". Nie można było go odpalić. Po odczekaniu około jednej minuty auto można było już odpalić ale po przejechaniu niewielkiej odległości znowu gasło. Co ciekawe im dłuższa przerwa, tym auto dłużej jechało.
Auto zostało oddane do mechanika który wymienił następujące części: wtryskiwacz paliwa, czujnik ciśnienia paliwa,czujnik temperatury wody, czujnik temperatury spalin, czujnik pozycji wału korbowego, świece.
Po naprawie problem znikł .
Do czasu... W 2016 problem się powtórzył. Te same objawy. Gdy auto się zagrzało, w mieście podczas ruszania gasło. Zapalona kontrolka silnika i antipollution fault. Po ostygnięciu auto odpalało i można było jechać dalej. Kontrolka silnika cały czas świeciła. Choć niekiedy kontrolka znikała. Przejechałem 1400 km z Holandii do Polski z zapaloną kontrolką. Zauważyłem że podczas jazdy na autostradzie auto jedzie i nie gaśnie. Zgasło mi w korku w Niemczech, kiedy trzeba było często ruszać z pierwszego biegu. Jakoś zjechałem na pobocze i musiałem odczekać aż auto troche ochłonie. Gdy już ruszyłem i korek minął to dojechałem do Polski bez problemów. Kontrolka silnika po dojechaniu na miejsce zgasła.
Auto po raz drugi wylądowało u mechanika.
Mechanik stwierdził że to EGR więc wymienił na nowy.
Samochód po tym zabiegu znowu jeździł bez problemów.
Aż do początku tego roku. Znowu te same objawy, ten sam problem -serwis- antipollution fault.
Mało tego, jakiś czas temu zapaliły mi sie inne kontrolki : braking fault i abs fault.
Czy ktoś z Was może miał podobny problem?
Proszę o pomoc
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Maj 2018, 12:47
Panowie litosci. Kazde niedomaganie silnika konczy sie komunikatem "antipollution fault", co oznacza zle spalanie w silniku ( zreszta OBD i EOBD podnosi Alarm tylko ze wzgledu na mozliwosc wystapienia zlego skladu spalin). Radze najpierw zdiagnozowac usterke, a wiec kody bledow i podglad parametrow i dopiero wtedy mozemy typowyc przyczyne. Pojawienie sie problemu z ABS jest tylko pochodna usterki w silniku, powodujacej brak kontroli mocy silnika przez ESP. Te silniki, pomimo niezlych osiagow i niskiego spalania, maja czesto duze problemy z trwaloscia osprzetu, a bardzo czesto rowniez z pompa paliwa i regulatorem cisnienia. Do diagnostyki potrzebna jest Lexia i duze doswiadczenie diagnosty.Nikt tego nie ogarnie na oko, pomijajac oczywiscie koszty takiego dzialania. Radze najpierw zdiagnozowac problemy, a dopiero potem podjac odpowiednie kroki.
Pytanie forumowiczow o przyczyne usterki bez diagnostyki to troche przesada. Nikt nie jest w stanie na odleglosc okreslic przyczyne wystapienia takiego komunikatu.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum