Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Listopad 2016, 18:01
Ok. Będę czekał. Wymianę oleju planuję na przyszłą sobotę. Nie mam garażu ani własnego kanału więc będe musiał skorzystać z ogólno dostępnego najazdu. Mam nadzieję że przynajmniej nie będzie padać.
A wiesz może jak odczepić linkę zmiany biegów? Nie chcę niczego połamać a bez odpięcia linki nie odkręcę korka bo mocowanie przeszkadza i nie ma jak dojść nasadką.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 29 Listopad 2016, 16:26
Nie znalazłem informacji gdzie jest zasilanie chłodnicy a gdzie powrót niestety. Musisz kombinować ...
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
karola44-81
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81 Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 289 Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 30 Listopad 2016, 07:53
OT.
Rafal zarzucasz czasami forum roznymi fachowymi serwisowkami do cytryn.
Czy masz może jakas instrukcję na temat fachowej wymiany plynu chłodniczego w Xsarze Picasso 2,0 HDI ?
Chodzi glownie czy znajduja sientam jakies dodatkowe korki zebybspuscic jak najwiecej plynu. Czy inżynier od citroena przewidzial jakis sposob na płukanie ukladu po spuszczeniu starego plynu.
O napełnianiu z lejkiem wiem i uzywalm.
Pomożesz?
_________________ Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Luty 2017, 19:02
Jestem po udanej wymianie oleju w skrzyni. Faktycznie odkręcenie korka wlewu oleju jest możliwe bez odpinania linki/ cięgna wybieraka biegów. Jest nieco trudniej ale da się. Chciałem wymienić olej sposobem kolegi Rafała_93 który zaleca odkręcenie chłodniczki oleju by spuścić cały olej z konwertera. Niestety chłodniczka jest dość wysoko, osłonięta od dołu ramą pomocniczą. Dlatego spuściłem cały olej ze skrzyni potem wkręciłem śrubę przelewową (tę dłuższą do sprawdzania stanu oleju) i zalewałem skrzynię świeżym olejem. Druga osoba zmieniała wybierakiem biegów położenie od p do d (tak po 1min na każde położenie). Za pierwszym razem spłynęła czarna dość gęsta maź, potem wraz z mieszaniem się, olej spływał coraz czystszy, ale nie całkiem klarowny. Ostatecznie przelałem skrzynię 8 litrami oleju. Podłączyłem lexię by upewnić się co do temperatury oleju aby zachować wymagane 58-68 stopni. Ku mojemu zaskoczeniu taka temperatura osiągana jest gdy wskazówka temp. oleju skrzyni biegów na desce rozdzielczej będzie około 3mm nad niebieskim polem. Potem zerowanie licznika: wg instrukcji 0,5L oleju to 2750 jednostek.
Ja wlałem 8litrów więc 44000 jednostek. Max jest przy (o ile dobrze pamietam) 32958. U mnie było już nie wiele mniej ( około 80tys przebiegu na oleju wymienianym dynamicznie) więc ustawiłem licznik na zero, tak jak bym wymienił cały olej. Po całej procedurze zauważyłem wyciszenie pracy skrzyni (czasem odzywa się jedna z tarczek), bardziej bezpośrednie jej działanie (zmniejszenie uczucia jazdy na pół sprzęgle/ poślizgu hydrokinetycznego). Biegi zmieniane są teraz płynnie bez szarpnięć, to samo dotyczy załączenia lock-up'u. Czasem było czuć szarpnięcie przy zapinaniu lock-up'u a teraz nie czuję nawet kiedy blokada jest zapinana.
Całość wymiany od momentu postawienia auta na najeździe do zjazdu z niego zajęła mi circa 2,5 h.
Olej kosztował mnie 250zł za 10litrów, I w sumie po za lpg wypalonym podczas pracy silnika na wolnych obrotach to więcej kosztów nie było.
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 17 Lipiec 2017, 10:40
U mnie już prawie 22 tyś km po wymianie oleju i nadal jest bardzo dobrze. Żadnych problemów. Obecnie 119 tyś km na blacie i tak planuję żeby przy 130 kolejny raz zmienić olej.
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 20 Luty 2018, 10:01
No i przyszła pora na kolejna zmianę: 135.460km. Od ostatniej wymiany 40 tyś km przejechane.
Znowu standardowo bo na zabawy czasu nie było, spuszczany olej tym razem już szarawy. Wlany jak poprzednio Ravenol 5/4HP Fluid.
Przy okazji przerwy na świecach zapłonowych skorygowane.
vynalazek
Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 22 Maj 2018, 13:04
Rafal_93 napisał/a:
vynalazek, rozwiń myśl.
co tu rozwijać, trzeba zdemontować konwerter, żeby cały olej usunąć...
_________________ ...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum