Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Automat AL4 i jego serwis
Autor Wiadomość
Pitcarn

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Listopad 2016, 18:01   

Ok. Będę czekał. Wymianę oleju planuję na przyszłą sobotę. Nie mam garażu ani własnego kanału więc będe musiał skorzystać z ogólno dostępnego najazdu. Mam nadzieję że przynajmniej nie będzie padać.

A wiesz może jak odczepić linkę zmiany biegów? Nie chcę niczego połamać a bez odpięcia linki nie odkręcę korka bo mocowanie przeszkadza i nie ma jak dojść nasadką.

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 27 Listopad 2016, 21:24   

Pitcarn, odkręcisz, bo ja sam odkręcałem bez odpinania linki.


https://www.4shared.com/o...ansmission.html Polecam lekturę :)

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Pitcarn

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29 Listopad 2016, 13:30   

Wielkie dzięki. Przyda się na pewno .

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 29 Listopad 2016, 16:26   

Nie znalazłem informacji gdzie jest zasilanie chłodnicy a gdzie powrót niestety. Musisz kombinować ...

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 30 Listopad 2016, 07:53   

OT.
Rafal zarzucasz czasami forum roznymi fachowymi serwisowkami do cytryn.
Czy masz może jakas instrukcję na temat fachowej wymiany plynu chłodniczego w Xsarze Picasso 2,0 HDI ?
Chodzi glownie czy znajduja sientam jakies dodatkowe korki zebybspuscic jak najwiecej plynu. Czy inżynier od citroena przewidzial jakis sposob na płukanie ukladu po spuszczeniu starego plynu.
O napełnianiu z lejkiem wiem i uzywalm.
Pomożesz?

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
Pitcarn

Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 170
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Luty 2017, 19:02   

Jestem po udanej wymianie oleju w skrzyni. Faktycznie odkręcenie korka wlewu oleju jest możliwe bez odpinania linki/ cięgna wybieraka biegów. Jest nieco trudniej ale da się. Chciałem wymienić olej sposobem kolegi Rafała_93 który zaleca odkręcenie chłodniczki oleju by spuścić cały olej z konwertera. Niestety chłodniczka jest dość wysoko, osłonięta od dołu ramą pomocniczą. Dlatego spuściłem cały olej ze skrzyni potem wkręciłem śrubę przelewową (tę dłuższą do sprawdzania stanu oleju) i zalewałem skrzynię świeżym olejem. Druga osoba zmieniała wybierakiem biegów położenie od p do d (tak po 1min na każde położenie). Za pierwszym razem spłynęła czarna dość gęsta maź, potem wraz z mieszaniem się, olej spływał coraz czystszy, ale nie całkiem klarowny. Ostatecznie przelałem skrzynię 8 litrami oleju. Podłączyłem lexię by upewnić się co do temperatury oleju aby zachować wymagane 58-68 stopni. Ku mojemu zaskoczeniu taka temperatura osiągana jest gdy wskazówka temp. oleju skrzyni biegów na desce rozdzielczej będzie około 3mm nad niebieskim polem. Potem zerowanie licznika: wg instrukcji 0,5L oleju to 2750 jednostek.
Ja wlałem 8litrów więc 44000 jednostek. Max jest przy (o ile dobrze pamietam) 32958. U mnie było już nie wiele mniej ( około 80tys przebiegu na oleju wymienianym dynamicznie) więc ustawiłem licznik na zero, tak jak bym wymienił cały olej. Po całej procedurze zauważyłem wyciszenie pracy skrzyni (czasem odzywa się jedna z tarczek), bardziej bezpośrednie jej działanie (zmniejszenie uczucia jazdy na pół sprzęgle/ poślizgu hydrokinetycznego). Biegi zmieniane są teraz płynnie bez szarpnięć, to samo dotyczy załączenia lock-up'u. Czasem było czuć szarpnięcie przy zapinaniu lock-up'u a teraz nie czuję nawet kiedy blokada jest zapinana.

Całość wymiany od momentu postawienia auta na najeździe do zjazdu z niego zajęła mi circa 2,5 h.

Olej kosztował mnie 250zł za 10litrów, I w sumie po za lpg wypalonym podczas pracy silnika na wolnych obrotach to więcej kosztów nie było. :)

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 28 Luty 2017, 21:24   

Pitcarn, ZUCH :-D

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
vynalazek

Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 3 Marzec 2017, 20:04   

Pitcarn napisał/a:
Chciałem wymienić olej sposobem kolegi Rafała_93 który zaleca odkręcenie chłodniczki oleju by spuścić cały olej z konwertera.


To błąd. Nigdy w ten sposób nie pozbędziesz się całości oleju z konwertera...
Tak jak zrobiłeś jest w porządku... Brawo!Ty!

_________________
...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne... ;)
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 4 Marzec 2017, 09:46   

vynalazek, rozwiń myśl.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 17 Lipiec 2017, 09:40   

U mnie już prawie 22 tyś km po wymianie oleju i nadal jest bardzo dobrze. Żadnych problemów. Obecnie 119 tyś km na blacie i tak planuję żeby przy 130 kolejny raz zmienić olej.

 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 20 Luty 2018, 10:01   

No i przyszła pora na kolejna zmianę: 135.460km. Od ostatniej wymiany 40 tyś km przejechane.
Znowu standardowo bo na zabawy czasu nie było, spuszczany olej tym razem już szarawy. Wlany jak poprzednio Ravenol 5/4HP Fluid.
Przy okazji przerwy na świecach zapłonowych skorygowane.

 
 
vynalazek

Mój samochód: Xantia 1.8 AT XU7JP + 1.8 16V XU7JP4
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: Benzyna, LPG
Wersja:: SX
Rok prod.:: 19961999
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 22 Maj 2018, 12:04   

Rafal_93 napisał/a:
vynalazek, rozwiń myśl.


co tu rozwijać, trzeba zdemontować konwerter, żeby cały olej usunąć...

_________________
...nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne... ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA