Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Maj 2018, 14:04 Czyszczenie dolotu bez jego demontażu
Czy znacie jakieś sposoby, środki, cokolwiek
Odciąłem EGR i teraz już nie będzie lecieć syf z wydechu... więc pomyślałem warto by było pozbyć się nagaru z dolotu... tym bardziej że po 387tyś km podejrzewam że jest go tam dużo...
Demontaż kolektora dolotowego u mnie odpada... bo nie będę wyciągał wtrysków itp żeby go zdjąć...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Maj 2018, 02:10
Zdania podzielone na temat czyszczenia dolotu, najlepiej by było jednak zdjąć i wyczyścić poza samochodem. Na samochodzie niestety to co jest w dolocie może wpaść do cylindra. Można spróbować wodorem, nie wiem jak to się sprawdza.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Maj 2018, 09:23
Jacoll napisał/a:
wtryskom też dobrze zrobią nowe podkładki...
Popieram, tym bardziej, ze dobrze to robi na ewentualne problemy z wyciaganiem wtryskow w przyszlosci. Dla mnie ta czynnosc zajmuje 1 godz., wlacznie z czyszczeniem gniazd i podfrezowaniem miejsca na podkladke. Warto to zrobic co pare lat, przy przebiegu okolo 100 tys. km w tym czysie. W razie problemow z wtryskami , wychodza one bezproblemowo. Spotkalem juz wtryski, ktore trzeba bylo wyciagac specjalnym przyrzadem, a nawet kupilem Auto za grosze, bo wlascicielowi poradzono wymiane silnika przez zapieczony wtrysk.
Przy otwarciu pokrywa zaworow, czy tez kolektora jest okazja do sprawdzenia rozrzadu, a wiec krzywek, dzwigienek, lancucha i napinacza, rowniez okazja do wyczyszczenia kanalow dolotowych.
Jest tylko jedno ale: ta praca wymaga czystosci i wiedzy.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Maj 2018, 14:05
Niestety nie mam warunków do zdjęcia tego... Wiedzy konkretnej raczej też...
Chciałem zrobić zabieg preparatem liqui Molly do tego przeznaczonym... Jakie są wasze doświadczenia /opinie na ten temat?
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Maj 2018, 00:47
Zobacz ten wątek i zdjęcia z czyszczenia, pytanie ile jest u ciebie tego w dolocie i jeśli użyjesz preparatu który to rozpuści to całość dostanie się do silnika.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Maj 2018, 12:30
Co do takich czyszczeń to wczoraj czyściłem EGR w oplu ojca,filmiki jakie obejrzałem to jedni dosłownie go kapali w płynie razem z elektroniką po demontażu,tylko jeden film znalazłem że zalewać do pewnej wysokości lub pryskać pod kątem komorę gdzie wędrują spaliny,tak się zastosowałem ,dolot zaś użyty preparat by rozpuścić nagar ale czyszczony szczotkami ,wacikami,szmatką oraz wyciągane odkurzaczem aby nie poszło do komory spalania. Sam myślę że niekiedy te pryskanie na obrotach to może aby zaszkodzić bo przecież to co czyścimy leci w komorę spalania.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Maj 2018, 18:15
niby tak ale to co odpadnie jest palne bo to mieszanka sadzy i oleju więc się spali w cylindrze i rurą do tyłu...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2018, 03:01
Z jednej strony masz rację, ale jak odpadnie większy kawałek i podeprze zawór? Pytanie czy preparat na tyle rozpuszcza że nie polecą większe zanieczyszczenia.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2018, 08:57
Pyotrek, Niby ma rozpuszczać,ale jakoś nagaru 24letniego w oplu nie chciał i twarde to było niczym gródka rdzy ...cześć usuwałem mechanicznie a część dał rade preparat.Ojciec zrobił już trasę i check się nie zapalił w czasie jazdy lub postoju na krzyżówce np.
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2018, 10:52
Patrząc po zdjęciach z tego wątku co wkleiłem to właśnie zastanawiałem się jak z tym nagarem. Jeśli to się zacznie odrywać i wpadać do cylindrów?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2018, 13:33
Pyotrek, Ja czyszcząc podobny nagar szczoteczką drucianą(cienki stalowy włos do rur, jakich używają hydraulicy w miedzi ),używałem wąskiej końcówki odkurzacza aby to odessać w miarę możliwości potem trochę preparatu dopiero podane było i wytarte ściereczką przed zapaleniem silnika (mowa o czyszczeniu dolotu/odlotu spalin EGR w oplu ) Co ciekawe instrukcja mówi o czyszczeniu preparatem elementów z osadu ale ani wzmianki że na pracującym silniku(chyba producent się zabezpiecza przed odszkodowaniem jak pozaciera tłok i cylinder)
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2018, 23:37
pedro, Ja użyłem tańszego za 24zl w sklepie kupiony-Boll środek do czyszczenia egr i przepustnic
Boll
UWAGA! Znalazłem w opisie do linku że stosować wyłącznie na zimnym silniku i wyłączonym..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum