Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z c4 PICASSO 1.6 hdi2010r
Autor Wiadomość
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 2 Maj 2018, 21:27   Problem z c4 PICASSO 1.6 hdi2010r

witam
Dawno mnie tu nie było ale do rzeczy.
Zostałem poproszony o podjechanie do znajomego z Lexią , nowego zakupu, Citroen c4 PICASSO 1.6 hdi2010r 22000 tyś.
Silnik pracuje równo,dobrze przyspiesza ale dymi na biało przy przyspieszaniu.Po kilku, kilkunastu minutach przestaje dymić przy przyspieszaniu.Dziś podczas testowania zapaliła się kontrolka engine fault repair needed.

USTERKA STEROWANIE ELEKTROZAWORU PRZEP
Błąd P0299

usterka trwała,sygnał połaczenia elektrycznego EGR
kod P0405
ekektryczne sterowanie zaworu EGR przerwany obwód
kod P2143
Jakieś sugestie naprawy?



20180502_183500.jpg
Plik ściągnięto 126 raz(y) 255,51 KB

20180502_183440.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 230,85 KB

20180502_183409.jpg
Plik ściągnięto 54 raz(y) 221,87 KB

20180502_183317.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 259,67 KB

20180502_183230.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 244,18 KB

20180502_182925.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 221,31 KB

20180502_182903.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 222,84 KB

20180502_182840.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 221,8 KB

20180501_170309.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 233,22 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Maj 2018, 21:57   

Witam. Popelniles chyba blad - ten samochod ma 220 tys km , nie 22 tys.
Powazna usterka to zawor EGR, raczej do wyrzucenie, co widac w parametrach - zbyt duzy przeplyw powietrza, po za bledem oczywiscie. Po wymianie przeprowadzic przyuczenie, rowniez przepustnic IC. Opis w Lexii. Swoja droga to jakas dziwna wersja Lexii, bo pokazuje sterownik dodatku nie wstepujacy w tym silniku. Dziwi mnie troche temp w filtrze na wolnych obrotach, tak jakby zaczynalo sie wypalanie, a cisnienie roznicowe = 0 mBar, no i ilosc odlozonego dodatku - przy ilosci powyzej 130 g zapelnienie filtra jest juz powodem czestego wypalania sie filtra- konieczne plukanie woda, albo wymiana na nowy. Po wymianie EGR sprawdz, czy nie pojawia sie bledy przepustnic, albo inne bledy. Warto moze tez zaczac od przygiecia stykow we wtyczkach od EGR i przepustnic powietrza - dosc czesto bledy pojawiaja sie od zlego kontaktu.
Bialy dym po odpaleniu zimnego silnika moze tez swiadczyc o zuzytych wtryskach i dopalanie niespalonego paliwa w katalizatorze, co w efekcie moze powodowac nadmierne dymienie i zapach niespalonego paliwa. Sa to ekstremalne objawy zuzytego mocno silnika. Przy takim stanie licznika raczej nie spotykane. Doprowac najpierw EGR do sprawnosci, a potem szukaj dalej, jesli dymienie bedzie jeszcze wystepowac.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 3 Maj 2018, 18:50   

Tak samochód ma przejechane 220tyś. Nowy zawór EGR kupiony.
Gorzej będzie z Lexią bo nie przeprowadzałem nigdy przyuczenia nowych części. W Xm nie było mi to potrzebne.Muszę jednak w Lexii zabaczyć jak to zrobić.Dobrze by było, gdyby ktoś w kolejności to podał (obrazki mile widziane).Wymiany zaworu raczej się nie podejmę bo porostu nigdy tego nie robiłem.Wiem ,że dostęp do nie go jest utrudniony,trzeba ściągać podszybie itd .Gdzieś widziałem jakiś tutorial jak to zrobić.

Dziękuję za szybką odpowiedz. Czytam Twoje dejnekomirek odpowiedzi z wielkim uznaniem.Posiadasz przeogromną wiedzę.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 25 Maj 2018, 13:03   

Egr wymieniony , kostka w ogóle była nie podłączona na starym. Potem pojawił się błąd przepływomierza P113 i P104.Wymieniłem przepływomierz oraz membranę odmy na klawiaturze, bo były dwie dziury ,olej dostawał się do dolotu. Wszystkie błędy znikły w Lexi .Pozostał jeden głośna praca silnika po porannym uruchomieniu i syczenie tak przez ok 3 ,4 minuty oraz tak zwana „dziura” przy obrotach +- 1500 gdy silnik jeszcze zimny. Czujnik od filtra FAP odłączony ( ten pod klapką przepływomierza).

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Maj 2018, 16:05   

henryxm napisał/a:
dziura” przy obrotach +- 1500 gdy silnik jeszcze zimny

Pewnie turbo się przycina (zmienna geometria).

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Maj 2018, 12:09   

Ewidentnie cos z podcisnieniami. Sprobuj odkryc przyczyne tego dziwnego syczenia, moze tu jest pies pogrzebany, jakas nieszczelnosc w fazie nagrzewania? Moze zle przyuczone przepustnice powietrza? Nie bardzo rozumiem, co masz na mysli piszac "pod klapka przeplywomierza", jakos nie kojarze? Nie powinno sie pozostawiac niepodlaczonych czujnikow, a tym bardziej FAPa, bo to zawsze spowoduje powazny blad , a nawet tryb awaryjny. Te bledy sa bardzo trudne do usuniecia- ekologia . Mialem kiedys przypadek , ze pekl wezyk od czujnika roznicowego i sterownik silnika wszedl w tryb awaryjny, ktory dal sie usunac dopiero po wgraniu nowego softu.
Do sprawdzenia podcisnien uzywaj pompki z manometrem (koszt okolo 100 pln), sprawdzaj stan podcisnienia na wolnych i wysokich obrotach, rowniez pod obciazeniem ( jazda ) , oraz szczelnosc membram w silownikach i podcisnienia po za elektrozaworami. Czesto mala nieszczelnosc skutkuje duzymi problemami.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 13 Czerwiec 2018, 13:52   

dejnekomirek, Tak zle napisałem -chodziło o czujnik fap pod dozownikiem powietrza.
*****
Temat na obecną chwilę rozwiązany - dymienie po "przygazowaniu" .

Ciśnienie doładowania było ciągle niższe od zadanego.
Wymieniłem
-oring 39x2,5 bo go w ogóle nie było,ten przy wyjściu z turbo -tłumik akustyczny
-dozownik powietrza z czujnikami i klapką ,ten za intecoolerem - używany
-uszczelniłem elektrozawór podciśnienia turbiny (miał pęknięcie na zatrzaskach) i jest założony inny niż stosowany w c4 (czarny z końcówką nr ...1 80 a w c4 picasso jest według Citroen service nr 96 529 975 80,choć to chyba w tym przypadku nie ma znaczenia ). Przy montażu błędnie założyłem wężyki ale potem założyłem poprawnie bo "sztanga-siłownik gruszki" nie opadała po odpaleniu tzn nie było żadnej reakcji na gaz.
Na razie nie kopci
:-)
Wcześniej wymieniony rozrząd ( na pasku celowo zdarta data) oraz koło dwumasowe (były uszkodzone rowki -komuś spadło przy montażu i nie pofatygował się chociaż by opiłować rowki co było powodem głośnej pracy napinacza paska wielorowkowego oraz poduszka prawa silnika - co było przyczyną szarpania przy zmianie biegu. Po tej operacji silnik pracuje cicho w końcu :)
Czekam z wymianą oleju, aż przejadę te 1400km bo mam ten preparat od Stasia ( 1 stage) xado. Może i to coś pomogło z czyszczeniem wtrysków włącznie?
Przed wymianą oleju chce puścić w dolot preparat liquli moly do usuwania osadu z kolektora ssącego.Po tej operacji koniecznie trzeba wymienić olej bo cały syf z kolektora będzie w oleju.
Do tego dojdzie jeszcze sitko/śruba oraz rurka doprowadzająca olej do turbo-wymiana. No i odkręcenie misy olejowej i czyszczenie lub wymiana smoka olejowego.
*********
Jest jeszcze inna ciekawa rzecz po aktualizacji lexi teraz mam inny problem z nią. Pokazuje mi w końcu info z 4 wtryskami korekcji ale za to nie mogę wejść np. w BSI oraz dodawanie nowych części ... -robi się w zwiecha programu. Dodatkowo przy globalnym teścxie ,kasuje mi się godzina z datą na wyświetlaczu.
Wydaje mi ,że aktualizacja lexi trzeba robić wszystkie kolejno, bo tak jak ja zrobiłem z 43 wskoczyłem na v47 zrobiło mi ten zamęt w programie.
Dałem nawet już 48.1 i dalej to samo.
Będę musiał na nowo zainstalować Lexie ale nie spotkałem się na razie z procedurą jak to robić by nie było takiego zamieszania.Chętnie się dowiem.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA