podbiję pościk, bo mam coś podobnego, jak przerzucam z 1 na 2 i dodaję gazu, to faktycznie czuję w podłodze lekkie wibracje(z 2 na 3 i wyżej tego nie ma) i co ciekawe, to jadąc jako pasażer ich nie czułem,więc są ne jakby z lewej strony tylko,u mnie też nic nie hałasuje , natomiast dwumas podobno wymieniony jakieś 50tys. temu, u poprzedniego właściciela,z uwagi na to, padło łozysko oporowe sprzęgła, robili cały komplet, faktury brak,ale jest kwit z warsztatu specjalizującego sie w PSA.
Patrzyliśmy z mechanikiem, skrzynia na pewno była zdejmowana.
Z drugiej strony, czy sprawcą tego problemu może być nieprawidłowa praca wtryskiwacza, bo jak odpalam auto z rana, to pracuje troszkę nierówno, to się po chwili stabilizuje, ale parę razy zdarzyło mi się, też że już na rozgrzanym silniku, gdzieś na światłach budą lekko trzęsło.
Trochę żałuję, że przy okazji wymiany podkładek pod wtryskami, nie dałem ich do wykąpania.
pozdr
PS. mechanik sugerował dwie rzeczy jesli chodzi o dwumas, niewłaściwie założony (kwestia napięcia) lub zamiast dwumasu jest jednomas
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 31 Marzec 2016, 07:07
Najpierw polecam sprawdzić na wyważarce czy felga nie jest przypadkiem lekko krzywa, potem sprawdziłbym półosie. Na końcu szukałbym problemu w złym montażu sprzęgła.
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
kaszkasz
Mój samochód: C4 GP 2.0 MCP
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: MCP
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 2 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 31 Marzec 2016, 21:41
Witaj
co do drgania karoserii przy 3 i 4 biegu podczas przyspieszania obstawiał bym podporę półosi prawej one często dostają luzu na łożysku i w pewnym momencie obrotowym wpada w wibrację. Dwumasa dygotała by ci na wolnych obrotach i przy ruszaniu i była by słyszalna na zewnątrz po odpaleniu silnika jak klepie. Ja miałem u siebie identyczny objaw i wymieniłem podporę kompletna wraz z poduszką skrzyni , problem jak ręka odjął
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Czerwiec 2018, 15:28
sailor-ro, Jak sprawa się ma? Temat rozwiązany?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Czerwiec 2018, 00:42
sailor-ro, Super, że kolega napisał co było powodem. Mimo, ze 2 lata zwłoki ale jest to bardo ważne dla potomnych
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
trafna uwaga,ale faktem,jest,że u mnie ten problem został rozwiązany w momencie gdy się nasilił, wcześniej były wymieniane jakieś poduchy itp,sprawdzane koła.
A usterka została usunięta jakoś pod koniec zeszłego roku, a niedługo później auto zostało sprzedane.Więc w sumie to jakieś tylko 7 miesięcy,a nie dwa lata:)
Korsarz50
Mój samochód: Xsara 2,0HDI 2001r.
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: heczbek
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 13 Lut 2013 Posty: 3 Skąd: Francja -> Polska
C4 Picasso drży, dygoce przy ruszaniu. Stuk jak młotem w kowadło przy każdej zmianie biegu. Przyuczanie skrzyni 3 razy robione i nic nie zmienia się.
Czy rozpadło się jakieś łożysko w skrzyni?
Bo na "N" jak daje gazu i schodzi z obrotów to sprzęgło i dwu masa nie daje żadnych niepokojących oznak.
Uczucie jak by koła były zablokowane i silnik na siłę chciał jechać. lecz jak zrobię "N" i ręczny wyłączę to auto lekko się kula po drodze.
Jak sprawdzić czy w skrzyni nie blokuje coś (Zrobotyzowana -MCP "R,N,A,M")?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Lipiec 2018, 22:43
Korsarz50, Coś ze sprzęgłem się dzieje. Jaki masz przebieg i czy było wymieniane już sprzęgło?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 7 Sierpień 2018, 17:18
witam
Szarpanie w czasie jazdy od ok. 2200 obrotów, włącznie ze zgaszeniem silnika.
Wymieniłem na nowy elektrozawór podciśnienia, bo przy starym nie można było ustawić trzpienia gruszki turbosprężarki, wszystkie połączenia wężyki sprawdzone pompką vacum (na wolnych obrotach zmierzone podciśnienie 0,4 bar a powinno być 0,6.
Po tej wymianie auto nabrało mocy i nic się nie działo. Następnie wymieniony został olej a przed wymianą płukanka silnika. TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 oraz liqui moly ceratec. Po tej wymianie zaczęły się znów przypadłości z szarpaniem przy powyżej 2000 obrotów oraz kopceniem przy dodawaniu "gazu" gdy silnik nie jest jeszcze w pełni rozgrzany.
Czytając opisy z wielu portali wynika, iż za "szarpanie" w większości przypadków jest uszkodzony zawór ciśnienia paliwa na pompie CR .
Po skasowaniu błądów w Lexi ( 2 x egr oraz zaworu wysokiego ciśnienia) na razie się nie pojawił, ale auto dalej nie ma mocy.
Z widocznego screenu widać,że powyżej 2300 obrotów zaczyna spadać ciśnienie paliwa oraz brak ciśnienia doładowania ze wzrostem obrotów.
Kupiłem zawór w celu sprawdzenia używany, podobno sprawny na 100% i chciałby go wymienić.
Pytanie, czy ktoś go już wymieniał i jak to zrobić w tym aucie, bo z tego, co widzę, dostęp jest krytyczny. Czy trzeba ściągać podszybie, czy jest jakiś inny sposób?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Sierpień 2018, 23:19
henryxm, Brak ciśnienia paliwa może być spowodowany także przypchanym smokiem paliwa w baku lub nieszczelnością. Tym bardziej, że w tych nowych autach wszystko jest na szybkozłączki....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Sierpień 2018, 09:03
Powodem spadku cisnienia paliwa moze tez byc zapchany filtr paliwa, slaba wydajnosc pompy zasilajacej, jak rowniez zbyt duzy przelew na wtryskach.
Piszesz : dwa razy blad zaworu EGR, a czy sprawdziles jego stan? To EGR jest odpowiedzialny za cisnienie doladowania i w rezultacie kopcenie przy szybkim dodawaniu gazu ( przy dobrych wtryskach ) , jak rowniez szarpanie silnika przy obrotach 2000 - 2500. Jesli zawor pracuje opornie, nie domyka sie , to masz odpowiedz na swoje problemy. Radze zaslepic na probe i zobaczyc, jak zachowuje sie silnik. Oczywiscie , tylko o diagnostyki. Zawor bierze udzial w regulacji cisnienia doladowania i jego brak zmienia charakterystyke pracy silnika.
Mysle, ze zawor jest przyczyna szarpania, a spadek cisnienia paliwa moze powodowac spadek mocy i ewentualne gasniecie silnika.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 16 Sierpień 2018, 20:46
Dziś ponownie sprawdziłem turbosprężarkę,by mieć pewność co do jej sprawności oraz by wymienić chłodniczkę oleju jako rzecz ostateczną przed wymianą silnika.
Okazało się,że turbinie zacina się kierownica.Potem zajrzałem do katalizatora,który prawie w całości zatkany był sadzą.Soft,który jest wgrany pokazuje 0% sadzy.
I teraz co dalej ? Szukać kogoś kto wgra prawidłowy soft czy zrobić mu harakiri,
nie będę tam przecież ciągle zaglądał i czyścił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum