Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 1 Czerwiec 2018, 15:13 Zamiana silnika PVR na ES9J4 w automacie
Witam.
Mam pytanie czy przekładka silnika V6 12 zaworowego (167 KM) na 24 zaworowy (190 KM) jest mocno skomplikowanym przedsięwzięciem? Chodzi mi o to na ile różnią się obydwie wersje poza samym silnikiem.
Czy są potrzebne jakieś przeróbki mechaniczne czy elektryczne?
Czy od nowego komputera potrzebna jest cała wiązka, czy da się jakoś dopasować starą?
Czy mechanicznie połączenie z automatem jest takie samo?
Czy wydechy są całkowicie inne, czy częściowo?
Ogólnie chcę mieć nowszy silnik, ale zastanawiam się czy warto kupić auto z 12 zaworowym jak się trafi a w przyszłości wyremontować 24 zaworowy od nowszego auta (może C5) i podmienić.
Nie chciałbym jednak wpakować się na jakąś "minę".
W ES9J4 skrzynia była już sterowana elektronicznie a nie jak w PRV na podciśnienie - pierwsza komplikacja.
Jak dla mnie nie warto. Lepiej sobie wyremontować silnik i mieć oryginalnego XMa niż przerabianego, do którego nic potem nie pasuje.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 20 Czerwiec 2018, 14:17
Jak się zachowuje taka skrzynia w porównaniu do elektronicznej, bo nie miałem do czynienia?
Jest mniej czy bardziej awaryjna?
Czy biegi się zmieniają na sztywno przy obrotach , czy dostosowują się do warunków, przyspieszeń, wzniesień itp?
Czy zmiana biegu się różni, czas, szarpanie?
Czy myślicie, że ten starszy motor będzie znacznie słabszy od nowszego czy może dopiero odczówalne przy dużych prędkościach.
Przepraszam, że tyle pytań jednocześnie, ale chciałbym się jak najmniej rozczarować.
Jeśli chcesz XMa użytkować na co dzień to bez wahania bierz 2.9 V6. Silnik PRV tylko dla entuzjastów na niedzielne wypady. Silnik trwały, ale zdobycie części obecnie graniczy z cudem, dlatego lepszym wyborem będzie silnik serii ES, do którego z częściami nie ma problemu i na pewno będzie łatwiejszy w obsłudze.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 21 Czerwiec 2018, 09:46
Dziękuję za informację.
A podmiana silnika (razem ze skrzynią) wchodzi w grę czy to karkołomne przedsięwzięcie?
Przyznam, że planuję częściej używać XMena niż na niedzielne wypady i chciałbym by był maksymalnie niezawodny (tyle na ile się da).
Miałem taki pomysł, żeby kupić cały zespół silnika ze skrzynią w dobrym stanie od jakiejś rozbitej C5-tki.
Może być jednak problem z osprzętem i mocowaniami, nie wiem na ile się różnią. Wiązkę można przerzucić w całości, wydech się jakoś połączy, ale pompy, wspomaganie itd?.
Może lepszym pomysłem jest kupić odrazu auto z ES-em i zrobić mu remont.
Tak, właśnie tak będzie lepiej. Bawi mnie Twoje infantylne podejście (nie mam w żadnym razie złych zamiarów, po prostu naprawiam te auta na co dzień) wiem jak trudno jest doprowadzić fabrycznego ES9J4, bądź PRV do stanu używalności i bezawaryjności, a co dopiero mówić o przekładaniu zespołu napędowego i wiązek, spędzeniu nad tym miliona roboczo godzin i ciągłym poprawianiu jakiś niedoróbek. Musisz zejść na ziemię i jednak zaufać inżynierom, że to co zbudowali jest bardziej niezawodne. Po prostu chcemy oszczędzić Ci frustracji. Nie wiem jak u Ciebie z konsekwencją, ale prawdopodobnie ugrzązłbyś z tym w połowie rozbabranej roboty i wystawił wszystko za półdarmo byle się tylko pozbyć. Ja jeżdżę na co dzień ES-em i muszę przyznać, że zespół napędowy jest stosunkowo niezawodny, psuje się wszystko inne np. elektryka, hydraulika, układ hamulcowy czy kierowniczy. Unikałbym automatu w tym silniku. Mam też PRV z 1992 w automacie i uważam, że ten zespól też jest niezawodny, tylko bardziej skomplikowany, skrzynia jest bardziej przewidywalna. Nie bałbym się. Trzeba obawiać się DIRAVI, po prostu po tylu latach może ciec, a uszczelnienie jest kosztochłonne. Trzeba jednak przyznać, że jak działa to bardzo podnosi przyjemność z prowadzenia, użytkowania.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 23 Czerwiec 2018, 12:01
Przekładka silnika może mieć bardzo skrajnie różny poziom trudności w zależności od konkretnego modelu. Ponieważ nie znam tego samochodu to pytam Was co o tym sądzicie, bo nie chcę wpakować się w milion roboczogodzin.
Nie znaczy to , że planowałem kupić auto, żeby od razu go rozgrzebać, tylko o samą decyzję jaki model kupić. Zastanawiałem się czy jest sens kupować 12 zaworowe auto skoro docelowo ma być 24 zaworowe. Jeśli byłaby w przyszłości taka furtka na zmianę kiedyś na motor i skrzynię od znacznie młodszego auta to wszedłbym w to.
Z tego co piszecie pomysł wydaje się mało realny więc raczej daruję sobie i będę czekał na egzemplarz z docelowym silnikiem.
V6 12v z manualną skrzynią biegów jest naprawdę wystarczające do tej budy na daily. Jak trafisz na sensowny egzemplarz w takim zestawieniu to się nie zastanawiaj. Ja bym celował w Exclusive z 1996, 1997r. To były w mojej ocenie najlepsze roczniki. Zabezpieczenie antykorozyjne lepsze, drewno zamiast pseudo drewna, fotele w całości ze skóry (w nowszych niektóre elementy są że skayu), "słoneczniki" obite materialem tym samym co podsufitka (w nowszych, plastikowe), plastikowe elementy wnętrza dodatkowo malowane czarna farbą, możliwość trafienia wersji z fabrycznym alarmem (wszystkie miejsca zajęte guzikami, czyli nie ma zaślepek, fotel kierowcy ma sterowanie bocznych poduszek oparcia (w późniejszych wprowadzili Airbagi), skrzynie automatyczne trwalsze i prostsze w naprawach. Pewnie jeszcze by się coś znalazło ale teraz nie pamiętam.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 23 Czerwiec 2018, 23:17
Dziekuję za cenne informacje.
Manual nie wchodzi w grę, już się uzależniłem od automatów. To jeden z powodów, który zainteresował mnie XMenem. To jedno z ciekawszych aut aspirujących do klasyków, które jest dosyć powszechnie spotykane w automacie.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 24 Czerwiec 2018, 15:09
Fajną jasną tapicerkę ma jeszcze nie widziałem takiej wersji.
Cena niska, tylko trochę boję się kupować z tak daleka. Spore przedsięwzięcie, miałbym problem ze znalezieniem drugiego kierowcy na powrót. Do tego na miejscu może się okazać, że nie jest tak dobrze jak na zdjęciach i pokusa żeby jednak zabrać.
Mówiłeś, że odradzasz PRV do codziennej jazdy?
Czy to możliwe, żeby miał taki niski przebieg, czy w Niemczech też grzebią przy licznikach?
Domyślam się, że ten ma automat bez elektroniki jak to się ma w eksploatacji i do tych nowszych?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Czerwiec 2018, 19:09
Mieszkam okolo 100 km od tego miejsca. Ogloszenie wyglada na realne, przebieg tez, ale opis nie jest pisany przez Niemca. To moze byc obcokrajowiec, oby nie arab. Oni czesto sprzedaja auta "podpicowane", czesto przez podstawionego znajomego.
Jesli zdecydowalbys sie , moge pomoc przy ogledzinach. Stracisz co najwyzej koszt przejazdu. XM teraz zaczynaja sie od 4, 5 tysiecy Euro. To bardzo rzadkie auto teraz.
Wyglada niezle.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 25 Czerwiec 2018, 09:31
Dziękuję za ofertę pomocy.
Trochę mam obawy jechać taki kawał drogi, żeby go tylko obejrzeć zwłaszcza, że ma niską cenę.
Ciekawe czemu ma tak nisko zawieszenie, może już nie trzyma ciśnienia.
Najbardziej podoba mi się w nim jasne wnętrze.
Póki co napisałem do niego maila zobaczę czy odpisze.
Hej, kiedyś bawiłem sie w zmianę silnika. Zmieniałem z 2.0 na 3.0. Wyszło słabo tzn nie ogarnęli mechanicy i elektrycy możesz poszukać było opisywane na forum. Wedle mnie najlepszym rozwiązaniem było by zmiana silnika z v6 3.0.24v (200km). To te same silniki tzn dół maja identyczny oraz elektrykę wystarczy dzień roboty na podmiankę A tak sie składa że mam całego XM z tym silnikiem rozbitego, wiec jak chcesz to możemy sie dogadać.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 25 Lipiec 2018, 19:58
Trochę mi wywietrzało zamienianie silnika. To chyba nie najlepszy pomysł zaczynać przygodę z tym samochodem od takiej rewolucji.
Jeśli v6 to wolałbym ten najnowszy model 190KM ze względu na dostępność części i ew. całych silników od młodszych aut c5.
Zacząłem rozważać też najmocniejszą wersję diesla 2.5TD. Czy to faktycznie najgorszy silnik w XM?
Czy były wersje w automacie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum