Mój Teść Ma Citroena C4 Picasso. Jeździł do mechaników z niestety marnym skutkiem.
Pacjent: Citroen C4 Picasso 2,0 HDI 2007 rok.
Przejechałem się autem i temat jest następujący:
1. Po naprawie skrzyni MMT - brak tempomatu. Na wyświetlaczu widnieje ale nie można zaprogramować żądanej prędkości.
2. Auto nie ma mocy - wygląda mi na to, że nie włącza się turbina.
Podobno - opisy wcześniejszych mechaników - nie ma błędów. Jutro wieczorem zweryfikuję temat jak moja druga połówka dojedzie naszym autem w którym mam ELM-a.
Dodatkowo dzisiaj podczas jazdy po S11 z prędkością 120 km/h po odcinku 25 km zapaliły się ikonki silnika i jeszze 2 z lewej i serwis z prawej. Teść powiedział, że czasami mu się tak zdarza i jak zatrzymie samochód na 2-3 minuty ze zgaszonym silnikiem to wszystko gaśnie. Zrobiłem jak mówił, i rzeczywiście zgasło.
Tematyka do ogarnięcie przez mechanika i elektryka dlatego potrzebny znawca samochodu z umiejętnościami w obu dziedzinach - najlepiej z wielkopolski, gdyż mieszkamy niedaleko Jarocina.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
PS. Ja posiadam Opla Omegę i jakby ktoś potrzebował dobrego mechanika to bez problemu polecę. Należę od 2007 roku do klubu Omega Klub Polska.
Proszę zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat. / swoje 3 grosze doda: grigori333
hampster
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Dobrzyca
Wysłany: 18 Sierpień 2018, 15:34
Aktualizacja
Po sprawdzeniu błędów ELM-em wyszły następujące błędy:
1. P0243 - Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid "A"
2. P2562 - Turbocharger Boost Cantrol Position Sensor Circuit
3. P0402 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected
4. U3FFF - Network
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Sierpień 2018, 22:10
hampster, Możliwa przyczyna:
P0243 Zawór obejścia sprężarki doładowania silnika - usterka obwodu prądowego Wiązka przewodów, zawór obejścia sprężarki doładowania silnika...
Sprawdź przewody podciśnienia i elektryczne.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Wrzesień 2018, 10:09
Witam. Prawdopodobnie przyczyna jest podniety czujnik kopiowania w turbinie. Pozostale bledy moga byc pochodna zlych parametrow cisnienia doladowania , odczytywanych przez sterownik. Czujnik mozna wymienic bez demontarzu turbiny. Mialem kiedys podobny przypadek i pomogla wymiana czujnika. Ciezko, ale mozna znalesc czujnik jako czesc zamienna. Normalnie wystepuje cala turbina razem z czujnikiem. Powodzenia
hampster
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Picasso
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Sie 2018 Posty: 3 Skąd: Dobrzyca
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum