Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacze wtryskiwaczy MKII 2005;1.6 hdi 110KM
Autor Wiadomość
Szelek67

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 81
Skąd: Płock/Mazowsze
Wysłany: 2 Maj 2013, 00:06   Uszczelniacze wtryskiwaczy MKII 2005;1.6 hdi 110KM

Witam.Będę musiał zająć się wyciekaniem ON z obszaru wtryskiwaczy no i będę potrzebował uszczelniaczy do w/wym.Może już koś z forumowiczów ma ten temat za sobą?Czy są jakieś różnice w "firmówkach i "niefirmówkach"(zamiennikach)?Co ewentualnie polecacie?A może wystarczy pójść do specjalistycznego sklepu z uszczelkami i tam poszukać np wg rozmiaru?
Sorki ale jestem laikiem w "tych sprawach" więc proszę o wyrozumiałość :)

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 2 Maj 2013, 10:34   

mze najpierw wyjasniej skad dokladnie cieknie paliwo. bo "obszar wtryskiwacza" jest dosc spory.

 
 
Szelek67

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 81
Skąd: Płock/Mazowsze
Wysłany: 2 Maj 2013, 12:03   

Już jest zdiagnozowane-uszczelniacze wtryskiwaczy plus ewentualnie uszczelka pod pokrywą zaworów.I tak trzeba rozbierać.

 
 
Szelek67

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 81
Skąd: Płock/Mazowsze
Wysłany: 3 Maj 2013, 17:16   

Witam ponownie.Robota z wymianą uszczelnienia wre....no i jest problem:jeden z wtryskiwaczy był tak zapieczony,że wyszedł....z tuleją :( .Jak domowym sposobem zdjąć tuleję ale w taki sposób żeby ją jeszcze wykorzystać(chyba można ją wsadzić z powrotem?).Próbowałem po "namoczeniu" zbić ją podkładając kluczi waląc w niego ale nawet nie drgnęła.Macie może jakieś sprawdzone sposony na to?Te weekend pozbawia mnie możliwości skorzystania z pomocy warsztatów bo....no wiadomo.Pozdrawiam i liczę na pomoc,Leszek

 
 
pittr

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: pb+lpg
Wersja:: xs
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Maj 2013, 23:29   

postaraj się podgrzać, ja jak mam zapieczone dwa elementy metalowe, to podgrzewam palnikiem, rozszerzy się, skurczy i zazwyczaj jakoś pójdzie.

Nie wiem jak są zbudowane wtryskiwacze... ta metoda nie jest dobra przy elementach składających się z metalu i tworzywa sztucznego ;)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Maj 2013, 10:34   

Daj jej dłuższy czas pomoczyć się w nafcie...długo ,choćby dwa dni... :-) może coś pomoże o ile dojdzie do penetracji zapieczonego połączenia

 
 
Szelek67

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 81
Skąd: Płock/Mazowsze
Wysłany: 4 Maj 2013, 22:01   

Tak zrobiłem - na razie się moczy.W poniedziałek pojadę do gościa zajmującego się wtryskiwaczami.Nie chcę brutalnie się obchodzić z tym drobiazgiem bo nie wiem czy dość ostre potraktowanie tej tulejki młotkiem nie uszkodzi wtryskiwacza w środku.A tulejka to groszowy temat-6zł w serwisie PSA u nas 9zeta;najdrożej w fordzie-ponad 3dychy za tę samą część :) .Najgorsze,że dopiero na środę będzie.
P.S.Jak skończę robotę to podam nr-y katalogowe potrzebnych części wraz z cenami.Może się przyda?

 
 
Szelek67

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 81
Skąd: Płock/Mazowsze
Wysłany: 12 Maj 2013, 17:48   

Witam ponownie.Ta tulejka to banalny temat.Moczyła się 24godziny w nafcie a po kąpieli została potraktowana zestawem przecinak + młotek - wystarczyły dwa strzały profesjonalisty :)
Sama wymiana uszczelnień również nie będzie sprawiała kłopotu komuś obeznanemu z narzędziami ślusarskimi.Częsci czyli uszczelki są tanie i ogólnodostępne ale jedna uwaga: te miedziane "podkładki" są lepsze Elring'a niż Bosch'a(info od mechanika-bosch-owskie coś nie bardzo chcą się spasować przy dokręcaniu) a cena ta sama. Uwaga dotycząca "wyjętej" tulei - w miejscu montażu tulei musi być "twardsza" czarna uszczelka do wtryskiwacza gdyż ta "miękka" czyli ogólnie dostępna nie trzyma ciśnienia - sprawdzone na własnym sprzęcie.Myślę,że te informacje się przydadzą komuś przed taką robotą.Pozdrawiam.
P.S. tuleja to wg nomenklatury - stała rurka wtryskiwacza.

 
 
rademsky


Mój samochód: Citroen C5 III 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan VTR+
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 18
Skąd: Pomorze
Wysłany: 15 Czerwiec 2013, 23:06   

http://www.youtube.com/watch?v=9Y2-Kh7WKRo

Na tym linku jest bardzo dokładnie pokazane jak wyciągnąć zapieczony wtrysk i wymienić tuleję. :-)

_________________
rademsky
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 22 Wrzesień 2018, 18:13   

Mam dokładnie ten sam problem... Ale ten zestaw kosztuje 3300 zł... Auto u mechanika, zobaczymy co wymyśli.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA