Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Wrzesień 2018, 22:07 Dym z okolicy wtrysku
Witam!!
Dzisiaj po odebraniu auta zrobiłem 100km i zajrzałem pod maskę, zauważyłem dym koło wtrysku 4.
Zapoznałem się z tematem wcześniej więc wiem że podkładki pod wtryskami do wymiany...
Proszę o podpowiedzi, jakieś aukcje z częściami, wasze doświadczenia z tym tematem...
No i czy dam radę zrobić to pod blokiem na parkingu
P.S. jak napiąć napinacz paska wielorowkowego żeby założyć blokadę? muszę wymienić pasek i napinacz.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
gwo73
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: disel
Wersja:: hdi
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 78 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Wrzesień 2018, 13:53
Witam
Ja miałem pęknięty "motylek" przytrzymujący wtrysk!
Pozdrawiam
GWO
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 18 Wrzesień 2018, 16:32 Re: Dym z okolicy wtrysku
pedro napisał/a:
Witam!!
Dzisiaj po odebraniu auta zrobiłem 100km i zajrzałem pod maskę, zauważyłem dym koło wtrysku 4.
Zapoznałem się z tematem wcześniej więc wiem że podkładki pod wtryskami do wymiany...
Proszę o podpowiedzi, jakieś aukcje z częściami, wasze doświadczenia z tym tematem...
No i czy dam radę zrobić to pod blokiem na parkingu
Czy dasz radę? To zależy od tego czy wykonawca remontu zabielił gniazda wtryskiwaczy przed montażem, czy dał NOWE uszczelki pod wtryski.
Jeżeli tego nie wykonał, to lepiej udaj się do majstrów od diesli, mających narzędzia - tacy są w Kaliszu.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 22 Wrzesień 2018, 13:33
No... To zabrałem się za wyjęcie tego wtrysku i... Wyszedł z tulejka auto u mechanika...
Miał ktoś taki przypadek? Co dalej z tym zrobić, jakie koszta... Co trzeba rozbierac, czy bez zdejmowania głowicy się to zrobi?
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Wrzesień 2018, 19:38
Pedro, ta tuleja to tylko zabezpieczenie przed dostawaniem sie gazow spalinowych do przestrzeni pod pokrywa zaworow w przypadku uszkodzenia uszczelki pod wtryskiem. Gazy ze szlamem z niespalonego paliwa ( ktore widac na zewnatrz silnika przy nieszczelnym wtrysku) dostawalyby sie do wnetrza silnika i moglyby nawet zapchac filtr na wlocie pompy olejowej, nie mowiac o mocno zabrudzonym wnetrzu. Znam takie przypadki w innych markach, np. Hyundaj diesel, gdzie nieszczelnosc wtrysku objawia sie tylko nierowna praca silnika po odpaleniu. Nie ma zadnych oznak na zewnatrz, a zatarcie walu korbowego z braku smarowania jest czesto jedynym czytelnym objawem uszkodzonej uszczelki pod wtryskiem. Mysle, ze po zakupie nowej tulei mozesz smialo osadzic ja w otworze glowicy, a nastepnie oczyscic gniazdo wtrysku z osadow, rowniez dobrze jest poprawic gniazdo wtrysku za pomoca specjalnego freza i montowac wtrysk z nowa podkladka uszczelniajaca, najlepiej oryginalna. Warto rowniez wymienic uszczelniacz tulei. I to chyba wszystko. Powodzenia
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Wrzesień 2018, 05:09
Znalazłem film na youtube i generalnie prosta operacja... Ale pogoda nie sprzyja pracy pod chmurką więc dam zarobić mechanikowi... Pytanie z czystej ciekawości... Jaki klej zastosować?
Co do podkładki i uszczelki... To uszczelka praktycznie nie istnieje a podkładka, plastikowa pękła w czasie demontażu, a podkładki miedzianej nie widziałem... Być może jest tak brudno że jej nie widziałem... Jutro niby mechanik ma się za niego wziąć więc czekam z niecierpliwością bo auto kupione 3 tygodnie temu a jeszcze się nim nie zdążyłem nacieszyć
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Wrzesień 2018, 08:57
Wystarczy klej do gwintow , niebieski. Uszczelka , nazywana tez oslona termiczna musi byc albo na koncowce wtrysku, albo pozostala na dnie gniazda i trzeba ja wyciagnac. Ta plastykowa to tylko cienki Simmering uszczelniajacy tuleje w obudowie rozrzadu. Tez do wymiany.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Wrzesień 2018, 13:43
Zastanawiałem się właśnie nad kleje bo myślałem że tam musi być jakiś specjalny do wysokich temperatur czy coś...
tulejka po moczeniu weekendowym zeszła z wtrysku, więc mechanik niby twierdzi że dziś do 16 zrobi... a czy tak będzie przekonamy się
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Wrzesień 2018, 21:03
Ta tulejka oslania trysk przed dostawaniem sie brudu do przestrzeni miedzy wtryskiem a tuleja. Tuleja jest uszczelniona simmeringiem w pokrywie i gniazdem na dole, a wtrysk tylko na dole uszczelka miedziana, wiec ta plastykowa tulejka oslania wnetrze tulei . Bywaja tez czarne, niekoniecznie biale.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Grudzień 2018, 21:23
Niestety odgrzewam kotleta pojawił się znów dym z okolicy wtrysku i olej
Podejrzenie źle wklejona tulejka
Zaprowadzono auto do specjalisty od diesla wyciągnął starą tulejkę oraz uszczelki osadził nową dał nowe uszczelnienia i jest ok
Co ciekawe stara tulejka była w bardzo kiepskim stanie pogięta a uszczelka czarna na górze włożona odwrotnie więc mechanicy którzy robili to poprzednio nie popisali się
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Grudzień 2018, 14:00
pedro, Trzeba poprawić pewnie dno gniazda wtrysku. Pewnie zrobiła się delikatna ścieżka i żadna podkładka tego nie uszczelni. Trzeba poprawić frezem gniazdo i będzie spokój. Inaczej temat znowu wróci.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum