Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana modułu sterującego nadmuchem pnp na npn
Autor Wiadomość
comet.pl

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: BERLINGO MULTISPACE
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: TORUŃ
Wysłany: 15 Październik 2018, 15:38   wymiana modułu sterującego nadmuchem pnp na npn

Otóż zakupiłem moduł sterujący silnikiem dmuchawy nawiewu moduł, otrzymałem inny niż na zamieszczonym do aukcji zdjęciu. W/w moduł zainstalowałem, tylko jest pewien problem, silnik wentylatora reaguje na położenia przełącznika siły nadmuchu, ale nie wyłącz się całkowicie- wirnik się obraca.
Czy jest to usterka tego modułu , czy też wina leży gdzie indziej?W Oryginale jest on zrobiony na tranzystorach p-n-p, ten zaś na n-p-n. samochód posiada klimę sterowaną manualnie. Wysłałem zapytanie do sprzedawcy, może ktoś jednak spotkał się z podobnym problemem?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Październik 2018, 15:53   

Pewnie w tym leży problem Aby tranzystor odciął całkowicie zasilanie wirnika - w jednym przypadku do bazy tranzystora musi zostać podane pełne napięcie dodatnia a w drugim - ujemne. Taka to właśnie różnica między NPN a PNP ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
comet.pl

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: BERLINGO MULTISPACE
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: TORUŃ
Wysłany: 15 Październik 2018, 16:14   

Ano prawda, :oops: płytka jak widzę została przeprojektowana. Pomierzyłem napięcia sterujące tym modułem zmienia się ono w granicach +2,59 do przeszło+ 14V, na żółtym przewodzie, na brązowym nieznacznie.Ponieważ radiator nie ma kontaktu z masą, gdyż obudowa jest plastikowa nie ma to znaczenia dla pracy układu,

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA