Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Październik 2018, 20:12 FAP
Witam!!
Walczę z autem kolegi...
miał problemy z EGR więc zrobił go, wymienił też świece żarowe przy okazji i przy okazji wymył filtr FAP bo komunikat go zaniepokoił...
po naprawie komunikat nadal jest, dzisiaj podłączyłem DB i błędów zero, filtr zapełnienie 98% więc zrobiłem wypalanie wymuszone, wypalał się jakieś 10km (jechaliśmy 70km/h 3tyś obr/min) wyświelił wypalanie nie poprawne ale parametry ok a błędu brak...
skąd ten komunikat?
wszystkie parametry na moją wiedzę ok...
ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach 0-4
czy zaprogramować nowy wkład?? i jak to zrobić? czy są z tym jakieś schody czy tylko potwierdzam co i jak...
C4P 1.6HDi 110KM z FAP
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Październik 2018, 20:22
Po kazdym plukaniu fapa, oczywiscie przeprowadzonym prawidlowo woda przez okolo 2 godziny , do stanu pelnej uzywalnosci, nalezy wklad wymienic na nowy ( oczywiscie wirtualnie w sterowniku).Wystarczy kliknac wymiane. Po wymianie zmieniaja sie liczniki osadzonego dodatku w filtrze do zera. Po zmontowaniu warto zostawic na wolnych obrotach przez okolo 30 min, az do zanikniecia parowania z rury wydechowej. Nie jest konieczne przeprowadzanie wypalania programowo. Po resecie filtra wszystko powinno byc w porzadku. Cisnienie roznicowe powinno spasc do okolo 0 do 3 mBar . Jesli jest wyzsze , filtr nie zostal dobrze wyczyszczony z osadzonych pozostalosci po dodatku.
Jesli komunikat dotyczy ryzyka zapchania filtra, sprawdz ilosc dodatku w zbiorniku i ewentualnie uzupelnij, korygujac ilosc w liczniku.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Październik 2018, 13:06
Witaj. Nie opisujesz w pelni problemu, dopiero w trakcie wychodza inne okolicznosci.
Napisz, jakie to komunikaty zaniepokoily Twojego kolege? Moze calkiem niepotrzebnie zajmujecie sie problemami, ktorych nie ma? Komunikaty sa ogolne, a problemy rozne, czesto bardzo oddalone od siebie. Mechanika jest nauka scisla, tu tak jak w matematyce trzeba uzywac scislego jezyka, nie ma miejsca na domysly i ubarwienia.
Jesli natomiast pojawiaja sie problemy z Fapem, podaj bledy, albo parametry, ktore o tym swiadcza.Ilosc dodatku odlozonego w fapie (g) i zapelnienie sadzami. ( oczywiscie ostatnie, bo teraz po wymyciu i kodowaniu wszystko jest jak w nowym, o ile zrobiles wymiane). Wazne sa tez dane silnika, model samochodu i rocznik.
Wypalanie powinno przebiec prawidlowo, jesli tak sie nie stalo, musi byc przyczyna, ktora to powoduje. Np. w nowych modelach spalona swieca, albo uszkodzony czujnik temperatury, czy tez inny , nieprawidlowy parametr. W takim wypadku powinien pojawic sie blad.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Październik 2018, 22:39
Problem zaczął się od uszkodzenia Egr, padł silniczek i wysadzil sporo błędów i komunikat o ryzyku zapchania filtra, więc kolega rozebral fap bo myślał że się zapchal, wcześniej nie było żadnych problemów z fap.
Teraz błędów jest 0, swiece żarowe wymienione na nowe.
Nie kodowalem nowego filtra, w parametrach jest 113 g sadzy, 628 dodatku.
Auto C4P 1.6 HDi 110km 2008 r
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Październik 2018, 09:12
Mysle, ze zle interpretujesz parametry: 113 g odlozonego dodatku i 628 g dodatku w zbiorniczku. Jesli plukanie zostalo zrobione prawidlowo nalezy wyzerowac te pierwsza wartosc, a wiec wymienic filtr na nowy, oczywiscie w sterowniku. Przy ilosci okolo 130 g nalezy plukac filtr, tak wiec dobrze sie stalo, ze zostalo to juz zrobione ( o ile zostalo to zrobione prawidlowo). Osadzajacy sie dodatek w filtrze zmniejsza jego pojemnosc uzyteczna i zmniejsza odleglosci miedzy wapalaniem filtra ( nowy filtr wypala sie miedzy 800 i 1000 km, zapchany dodatkiem czesto co 100 km, a i zdarza sie , ze i po osiagnieciu przez silnik granicy temperatury startu wypalania). Dlatego ten parametr jest bardzo wazny, nie powinien przekraczac w tych silnikach 130g.
Odnosnie dolewki - najlepiej napelnic do pelna i wpisac w liczniku max, a mniejsza dolewke odpowiednio dopisac, ale chyba nie w kazdym sterowniku mozna tak zrobic. W pierwszej wersji C5 mozna bylo tak robic, w C4 chyba juz nie.
P.S.Zauwazylem, ze wpisy same sie powielaja, cos dziwnego dzieje sie ze strona.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Październik 2018, 18:43
ok więc muszę zaprogramować wymianę... problem w tym że jest ok 0,5 litra dodatku fizycznie i nie wiem czy kolega chce teraz dolewać programowanie max jest domyślne czy jak??
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Październik 2018, 20:51
Powinienes to zrobic, aby parmetry fapa byly adekwantne do stanu faktycznego. Dolewac nie musisz, to co jest starczy jeszcze na dlugo. Jak jest z programowaniem ilosci w dolewce nie pamietam. Wydaje mi sie, ze C4 ma tylko opcje uzupelnienia zbiornika do pelna, ale pewny nie jestem. Mozesz sprawdzic w Lexii.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 26 Październik 2018, 09:27
Czy jest jakaś konkretna ilość płynu wykorzystywana na np. 10 000 Km, czy zbyt zależy od tego gdzie i jak auto jeździ?
Chodzi mi o to, czy w pewnym wieku auta ilość pozostałego płynu może pozwolić oszacować faktyczny przebieg.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Październik 2018, 22:33
arturromarr napisał/a:
Czy jest jakaś konkretna ilość płynu
Przecietnie , przy kazdym tankowaniu wtrzykniete jest okolo 30 ml dodatku na pelen zbiornik. Jesli przejedziesz konkretna liczbe km , to juz wiesz na ile starczy dana ilosc dodatku. Te 600 ml starczy na blisko 20 tys km. , co oznacza spokojny rok jazdy , a moze i dluzej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum