Mój samochód: Citroen C5 / Chrysler Neon
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Podtlenek LPG
Wersja:: Kombi / Sedan
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 36 Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10 Grudzień 2016, 10:03
Z oponami bieżnikowanymi to taki trochę mit jak ten PeeRLowski o tym, że nie wolno przechodzić na lepszy olej. Nie te lata i nie ta technologia. Jesteśmy ćwierć wieku dalej a poglądy stoją w miejscu...
Moim bieżnikowcom (Targum) już stuknęły 3 tyś km i wszystko cacy
wicher69
Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 93 Skąd: Bukowno
Wysłany: 10 Grudzień 2016, 10:21
Akurat na temat opon z Targumu trochę wiem. Mają bardzo dobry sprzęt do produkcji. Jak będą się trzymać prawidłowej weryfikacji opon do bieżnikowania, dobrych mieszanek gumowych i załoga będzie doświadczona i kumata to narzekać nikt nie powinien.
Bardzo chwalone są też bieżnikowane z Profila.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 10 Grudzień 2016, 20:14
Dokładnie tak jak piszecie, nie ma co się bać nalewek. To nie to samo co 15lat temu jak nacinali albo wyżynali bieżnik w starych gumach.
_________________ Niech moc będzie z Wami.
MMK66*
Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 73 Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 7 Kwiecień 2018, 16:26
Witajcie Koledzy, zastanawiam się nad wyborem opon letnich, konkretnie nad ich rozmiarem, firma będzie drugorzędną sprawą. W tamtym roku jeździłem jeszcze na oponach, które ktoś w Rzeszy założył. Jakieś Avon i drugie jakieś noname. Choć jeszcze jest z 3-4 mm bieżnika, to chcę je wywalić, jakieś dziwne wycie urządzają, są nieznośnie głośne. Teraz auto stoi na zimówka 205/65/15 Uniroyal ms77 dziwna, świetna opona, dziwna- ponieważ bieżnik futurystyczny, ale siła trakcji kapitalna, z tyłu nasze Dębicy furgo 2,
Też niezłe. Teraz trochę do meritum, letnie obecne opony 215/55/16 (standard ) producenta. Jako że zdarza mi się jeździć po "winietach" (dziurach), to zastanawiam się nad takimi wyborami : 195/65/16 (tak 16 nie 15). http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ posiłkuje się kalkulatorem.
Druga opcja to 205/60/16. Trzecia 215/60/16 . Czwarta 205/65/16 i jeśli by się taka chciała zmieścić, to chętnie założę. Najbardziej pewnie oszczędną będzie 195/65/16 , tyko że rozsądnych opony tylko są Falkeny i Micheliny ~310 zł i 540 zł ta druga opcja bez szans.
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Kwiecień 2018, 17:04
195/65/16 - nie nada się
205/60/16 - nie nada się
215/60/16 - nie nada się
205/65/16 - nie nada się
Żadne z tych opon do Twojego samochodu nie nadają się.
Jeśli chcesz mieć wyższe oponki 16" to:
185/60/16
195/60/16
Pozdro
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
MMK66*
Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 73 Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 7 Kwiecień 2018, 18:24
opona wzorcowa 215/55/16 średnica (mm)= 642.9 mm
zamiennik 1 205/60/16 średnica (mm)=652.4 mm większa o 9,5 mm i 1,46%
zamiennik 2 205/65/15 średnica (mm)=647.5 mm większa o 4.6 mm i 0.71 % (obecne zimowe).
zamiennik 3 195/65/16 średnica (mm)=659.9 mm większa o 17 mm i 2,58 %
zamiennik 4 215/60/16 średnica (mm)=664.4 mm większa o 21,5mm i 3,24%
zamiennik 5 225/55/16 średnica (mm)=653.9 mm większa o 11 mm i 1,68%
zamiennik 6 195/70/15 średnica (mm)=654.0 mm większa o 11.1 mm i 1,7%
Wysokość "balonu" 205-60 =123mm
Wysokość "balonu" 205-65= 133,25mm
Wysokość "balonu" 195-65=126,75mm
Wysokość "balonu" 215-55=118,25
Wysokość "balonu" 215-60=129
Wysokość "balonu" 225-55=123,75
Wysokość "balonu" 195-70=136,5
Czyli jedyne wyjście 205/60/16 .. chyba..
http://klubcytrynki.pl/fo...p?topic=89047.0 i bym nie zawracał gitary, dopiero teraz wpadł mi ten wątek.. czyli 205/60/16 . miał bym drugie aluski to tylko 205/65/15 balony jak trzeba.
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Kwiecień 2018, 22:21
Ja pierdziele, a ja porównałem z oponą 205/55/16 zamiast 215/55/16, kurde przepraszam za zamieszanie
205/60/16 będzie idealna
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
MMK66*
Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 73 Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 9 Wrzesień 2018, 10:52
Witajcie mam opony 205/60/16 XL Kumho Ecoving bardzo fajnie się toczą wg kompa średnie spalanie 5,9/6 przeskakuje nie narzekam. Ciche i czuć że auto na biegu leci niczym na luzie
Obelix-65
Mój samochód: C5-FL
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 1 Skąd: Augustów
Wysłany: 20 Wrzesień 2018, 15:01
Witam.
Jak wiadomo, tendencją w większości samochodów, jest zawyżanie wskazań prędkościomierza.
Dlatego też ja zdecydowałem się na opony w rozmiarze 205/55-16. Są one troszeczkę niższe od 215/55-16 i przez to wskazania powinne być bliższe prawdy. Nie bez znaczenia jest także cena między tymi rozmiarami. Zakupiłem całoroczne opony Nokian Weatherproof. Są naprawdę ciche, lekko się toczą i dobrze sprawują się na wodzie. Opony te, tylko w innym rozmiarze, miałem w poprzednim samochodzie i powiem szczerze, że zimą na śniegu byłem bardzo mile zaskoczony ich możliwościami (dlatego zastosowałem je także w Cytrynce). Wiem, wiem, słyszałem już teorie, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Ale są to tylko teorie osób, które nie miały styczności z tymi oponami. Wszak, jak wiadomo, najlepsze opony, to opony mózgowe , bo nie zależnie od stosowanych opon w pojeździe, należy jeszcze mieć przynajmniej odrobinę zdrowego rozsądku i technikę jazdy dostosowywać do panujących na drodze warunków.
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Wrzesień 2018, 11:16 Mój kamyczek do ogródka ......
Letnie kierunkowe Klebery - trochę głośne i przy wyższych prędkościach zużywają się po jakichś 40.000 km. Obecnie w użyciu kierunkowe Kormorany wyprodukowane w Słowenii, po 50.000 km zużycie na poziomie 50%. Przy wyższych prędkościach niestety głośne, na mokrym trochę cichną. Strasznie czułe na zmiany nawierzchni asfaltowej.
Na zimę polecam kierunkową Daytonę 510 - trwałe, ciche na suchym i mokrym, po śniegu idą jak na łańcuchach. Doskonała cena w stosunku do jakości.
Oczywiście stara zasada jak świat. ZIMĄ KUPUJEMY OPONY LETNIE A LATEM ZIMOWE.
pRZETESTOWANE OD LAT
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Październik 2018, 13:26
PS. Jak zobaczyłem ceny nowych kompletów zimowych kierunkowych opon w rozmiarach
15 i 16 " - to zaniemówiłem. 5 stów za komplet, nawet chiński to naprawdę niezły wynik.
Jak mawiał mój stary kumpel ........ lepiej jeździć na nowych niemarkowych oponach niż na łysych markowych ....... Kupowanie używek chyba przeszło nareszcie do lamusa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum