Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Październik 2018, 22:48
W przeciwna do kierunku pracy . Normalnie w Citroenach sa prawe gwinty. Potrzebny przyrzad do odkrecania, a najlepiej rowniez klucz udarowy- czesto gwint jest tak zapieczony, ze lamia sie klucze do odkrecania. Na poczatek uzyj klucza oczkowego , ktory zablokujesz o podluznice - trzymajacego klucz wieloklinowy osadzony w sprzegielku, a do torxa umieszczonego na osi alternatora uzyj grzechotki o duzym ramieniu - Moment jest dosc duzy, a normalna grzechotka mozna nie dac rady. Czasami zdarza sie, ze trzeba wymontowac Alternator i probowac w imadle. W takim przypadku warto uzyc klucza pneumatycznego i wieloklinu osadzonego w sprzegielku , bez blokowania wirnika. Liczy sie Moment uderzenia klucza i bezwladnosc wirnika. Ktos powie, ze mozna uszkodzic wirnik, wiec dodam, ze jeszcze nigdy tak sie nie stalo. Dokreca sie niezbyt silnie, to i tak sie nie odkreci.
Te sprzegielka dosc czesto ulegaja awarii, a czesto zdarza sie, ze przy okazji pasek
niszczy rozrzad, wiec lepiej nie lekcewazyc tego
Zycze powodzenia
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Październik 2018, 12:01
Siedzi mocno... Nie jestem w stanie go odkręcić, niestety trzeba wyjąć alternator a liczyłem że może uda się bez demontażu...
Trudno, jutro auto idzie na wymianę wysprzeglika więc dołożę im trochę pracy.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 20 Październik 2018, 21:16
Zdecydowałem się sam wymienić sprzegielko,
Proszę o jakieś porady lub wasze doświadczenia z tą materią czyli jak zdjąć alternator, co trzeba rozebrać żeby go wyjąć...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Październik 2018, 09:28
pedro, W xsarze jak wyjmowałem to też było ciasno ,ale pierwsze co to odpinamy akumulator,drugie zdejmujemy pasek osprzętu,trzecie patrzymy którą stroną łatwiej wyjąć,u mnie szedł na bok zbiorniczek od chłodzenia ,odchylona była chłodnica ,zdjęte wspomaganie i wyszedł górą na styk( bo dołem nie było możliwe bo poniżej sprężarka klimatyzacji,dobrze mieć klucze odgięte do alternatorów bo czasem zwykły klucz nie podejdzie,wspomaganie i zbiornik nie były odłączone z przewodów aby tylko na bok by zrobić miejsce,Wiadomo w C5 jest inaczej ale to tak obrazowo ile to zabiegu wyjąc coś ze środka;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum