Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciekawy patent zamiast kompa HA w XMie i Xantii
Autor Wiadomość
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 22 Wrzesień 2012, 19:56   

A jeszcze takie małe pytanko.
W systemie HAII obie cewki powinny być załączane jednakowo, czy komputer może decydować które ma działać, a która nie?


Bo mój problem to praktycznie w 90% twardy przód. Miałem założone diody i właśnie to wyjście na przednią cewkę szwankowało czasami ładnie się załączały obie na raz, a gdy po jakimś gwałtownym manewrze zazwyczaj szybszym ruszaniu ze świateł gasły obie po czym po chwili zaświecała się tylko tylna i tył był męki, a przód praktycznie nie załączał się aż do następnego uruchomienia silnika zazwyczaj na 2 dzień.

Ale żeby było miękko po zamknięciu przedniego elektrozaworu, no to nie bardzo.

Na postoju mi cewki nie wariują. Kule wszystkie wymienione na nowe.
Nie pokoi mnie tylko częste działanie pompy praktycznie co paręnaście sekund.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Wrzesień 2012, 20:10   

Raczej nie zaobserwowałem aby któraś z cewek się nie włączyła, gdy druga jest załączona. Choć sterowanie nimi jest raczej niezależne. Są to jakieś ułamki sekund może, że któraś wyprzedza pozostałą.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Małek

Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 22 Wrzesień 2012, 20:20   

No to u mnie przednia fiksuje jak już się wyłączy to ciężko ją z powrotem załączyć.
Działają dwie, po jakimś czasie ciężko powiedzieć jakim, bo raz to może być po przejechaniu około 100m, po czym się już nie nie załączy, a raz nawet po przejechaniu 3-4 kilometrów i więcej i działa normalnie to tzn... dioda się załącza, bo nie konieczne jest miękki. Jeśli chodzi o sterowanie tylną nie zauważyłem takiej zależności i działa dobrze reaguje na zmiany stanu samochodu poprawnie i nawet ten przełącznik od trybu sport działa raczej dobrze.

Nie za uwarzyłem aby były jakieś odstępy czasowe załączania cewek przedniej i tylnej.
Bynajmniej w moim odczuciu jak sygnał jest podawany na przednią cewkę i tylną to diody zapalają się jednakowo, ale na diodach raczej ciężko zaobserwować jakieś niewielkie przesunięcie czasowe.

 
 
Marek_Spy
Marek S

Mój samochód: C5 3v6 exlusive
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: pb/lpg
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 95
Skąd: Katowice
Wysłany: 13 Lipiec 2014, 10:26   

Bardzo ciekawy temat , jezeli procesor tego komputera jest sprawny to reszte można powymieniać to zaden problem . W tych autach nie ma CAN wiec można sie pokusić nawet na napisanie programu sterujacego i bioracego informacje z czujnika .

_________________
Elektronika samochodowa, diagnostyka i niezawodny tankfopper do PSA .
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 11 Listopad 2018, 14:37   

Jak pobrać ten schemat, czy on jeszcze jest w dziale "download" ?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA