Witam wszystkich.
Mam do was pytanko czy ma ktos z was moze czesci do 2.0tct ?
interesowało by mnie elektrozawor turbiny oraz elektrozawór komfortu.
ktos cos ?
Pozdrawiam
Proszę zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat. / swoje 3 grosze doda: grigori333
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Listopad 2018, 16:37
Elo
temat założył mój brat...
szukamy konkretnie elektrozaworu 0382 57
ten co mamy w aucie jest w kiepskim stanie... albo nie
może ktoś będzie znał taki przypadek:
czasem w czasie jazdy auto traci moc tak jak by turbo umarło...
taki sam efekt osiągnięto odpinając kostkę od tego elektrozaworu - wniosek - jest winny...
pytania:
- czy możemy go pominąć łącząc wężyki omijając go?
- jak go sprawdzić czy na 100% jest padnięty??
wszelka pomoc będzie fajna... zamiennika brak, nie sprzedaj tego żaden kolo w Polsce na aukcjach internetowych i ogłoszeniach z częściami samochodowymi
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Listopad 2018, 17:51
Te numery są właściwe i nazwy bo ja mam o wiele dłuższy od elektrozaworu dla diesla.. druga sprawa po wbiciu tych danych mnie nie wyświetla nawet żadnego archiwum że coś takiego istnieje nawet obrazka;) wszystko dla diesli ..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Listopad 2018, 20:23
Ta turbina jest chyba normalna z (tylko) zaworem upustowym cisnienia doladowania? To nie jest turbina VTG. Mysle, ze powinniscie sprawdzic, czy os zaworu obraca sie swobodnie, bo bardzo czesto potrafi stanac w uchylonej pozycji i brak efektu Turbo.
Sprawdzilbym rowniez czujniki majace wplyw na moc silnika. Przeplywomierza chyba nie ma , ale np. czujniki temperatury moga pokazywac falszywe wartosci i problem gotowy. Ten elektrozawor powinien pasowac od kazdego silnika z normalna turbina, bez VTG z regulacja elektryczna. Moze pasowac od VW ( np t4 2.5 tdi z normalna turbina ) i MB Vito z pierwszymi silnikami CDI. Ten zawor otwiera i zamyka przeplyw cisnienia doladowania w obiegu regulacji cisnienia doladowania i tylko w momencie przekroczenia wartosci doladowania.
Problem moze dotyczyc tez turbiny, albo nieszczelnosci w kolektorze wyd. Po prostu Turbo nie ma pelnej wydajnosci z powodu wyrobienia, albo braku cisnienia spalin. Jesli cisnienie nie przekracza wartosci krytycznej nie pojawi sie zaden blad w sterowniku. Potrzebny manometr do pomiaru faktycznego cisnienia doladowania, chyba , ze jest czujnik cisnienia doladowania, ktory pokaze w testerze wartosc doladowania.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Listopad 2018, 21:38
Turbo sprawdził mechanik i sztanga sterująca, mieszek i sama turbina jest "jak nowa"
Problem tkwi raczej typowo w tym zaworze, komputer pokazuje cisnienie turbo i jak sprawdzałem to akurat auto szło jak trzeba więc wartości doładowania są wtedy ok...
Elektrozawor jest zupełnie inny niż w dieslu, ma dojscie na 3 węże, jeden z nich idzie do dolotu przed filtrem więc to chyba podcisnienie... Drugi jest przed turbo a trzeci w turbo...
Nie wiem dokladnie czy to jest tylko elektrozawor czy czujnik jest w tym również...
Numer faktycznie nie jest do odnalezienia w necie, ale taki numer jest na citroen service, koszt w salonie ok 400 zł więc dużo...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Wiem, bo sam miałem uszkodzony ten elektrozawór. Ten z aukcji można ustawić na 0.8Bar, czyli zwiększyć moc i będzie działać. Więcej nie polecam, bo wtryski nie wyrabiają.
mechanik jak sprawdzał ciśnienie to mierzył jej wartość przed tym elektrozaworem i za nim. przed nim cisnienie wskakiwało z tego co mowil do 0.6 a za elektrozaworem bardzo różnie... raz 0,2 raz 0,3 a raz normalnie 0,5 , 0,6... Kemsey mogłbys cos wiecej powiedziec o tym zaworze MBC ? mam na mysli to czy wpinasz i juz, czy trzeba sie bawic w okłamywanie komputera itp? co ogolnie trzeba zrobic zeby ten zawor MBC dobrze zamontowac, zwiekszyc moc i pozbyc sie problemu
Ten zawór z aukcji pasuje plug and play. Niech mechanik ustawi na 0.8 Bar. Fabryczny jest ustawiony na 0.65. Jedyny problem to, że mimo pozostawienia podłączonego elektrycznie fabrycznego, będzie się zapalał "check engine" od czasu do czasu. Mi to nie przeszkadzało.
rozumiem... a jeszcze mam jedno z moich głupich pytan na ten temat ile silnik moze zyskac mocy i nm dzieki podkreceniu cisnienia z 0,65 na 0,8 ? i czy jesli bym odłaczył stary zaworek to czy silnik bedzie sczytywał błedy i np bedzie dostarczał złą dawke paliwa i powietrza bo bedzie miał jakies błedy po odłączeniu starego ?
Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1,8
Paliwo: b
Wersja:: ,c5
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 8 razy Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 195 Skąd: opole lub
Wysłany: 27 Grudzień 2018, 20:15
mialem xantie z tym silnikiem zaworu turbiny nie kupisz nowego jest na nadkolu od pasazera sterowany z komputera z turbina polaczony przewdem aby go sprawdzic musisz podpiac + i - do niego jak cpyknie to dziala
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum