Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
23 Październik 2018, 07:19
xantia 2.0 tct turibina
Autor Wiadomość
druba

Mój samochód: citroen xantia 2.0 TCT
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna
Wersja:: mk1
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz
  Wysłany: 22 Październik 2018, 16:40   xantia 2.0 tct turibina

Witam wszystkich.
Mam do was pytanko czy ma ktos z was moze czesci do 2.0tct ?
interesowało by mnie elektrozawor turbiny oraz elektrozawór komfortu.
ktos cos ?
Pozdrawiam


Proszę zwracaj uwagę gdzie zakładasz temat.
/ swoje 3 grosze doda: grigori333
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Listopad 2018, 16:37   

Elo :D

temat założył mój brat...

szukamy konkretnie elektrozaworu 0382 57

ten co mamy w aucie jest w kiepskim stanie... albo nie

może ktoś będzie znał taki przypadek:

czasem w czasie jazdy auto traci moc tak jak by turbo umarło...
taki sam efekt osiągnięto odpinając kostkę od tego elektrozaworu - wniosek - jest winny...

pytania:
- czy możemy go pominąć łącząc wężyki omijając go?
- jak go sprawdzić czy na 100% jest padnięty??

wszelka pomoc będzie fajna... zamiennika brak, nie sprzedaj tego żaden kolo w Polsce na aukcjach internetowych i ogłoszeniach z częściami samochodowymi

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Listopad 2018, 17:51   

Te numery są właściwe i nazwy bo ja mam o wiele dłuższy od elektrozaworu dla diesla.. druga sprawa po wbiciu tych danych mnie nie wyświetla nawet żadnego archiwum że coś takiego istnieje :-P nawet obrazka;) wszystko dla diesli ..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Listopad 2018, 20:23   

Ta turbina jest chyba normalna z (tylko) zaworem upustowym cisnienia doladowania? To nie jest turbina VTG. Mysle, ze powinniscie sprawdzic, czy os zaworu obraca sie swobodnie, bo bardzo czesto potrafi stanac w uchylonej pozycji i brak efektu Turbo.
Sprawdzilbym rowniez czujniki majace wplyw na moc silnika. Przeplywomierza chyba nie ma , ale np. czujniki temperatury moga pokazywac falszywe wartosci i problem gotowy. Ten elektrozawor powinien pasowac od kazdego silnika z normalna turbina, bez VTG z regulacja elektryczna. Moze pasowac od VW ( np t4 2.5 tdi z normalna turbina ) i MB Vito z pierwszymi silnikami CDI. Ten zawor otwiera i zamyka przeplyw cisnienia doladowania w obiegu regulacji cisnienia doladowania i tylko w momencie przekroczenia wartosci doladowania.

Problem moze dotyczyc tez turbiny, albo nieszczelnosci w kolektorze wyd. Po prostu Turbo nie ma pelnej wydajnosci z powodu wyrobienia, albo braku cisnienia spalin. Jesli cisnienie nie przekracza wartosci krytycznej nie pojawi sie zaden blad w sterowniku. Potrzebny manometr do pomiaru faktycznego cisnienia doladowania, chyba , ze jest czujnik cisnienia doladowania, ktory pokaze w testerze wartosc doladowania.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Listopad 2018, 21:38   

Turbo sprawdził mechanik i sztanga sterująca, mieszek i sama turbina jest "jak nowa"
Problem tkwi raczej typowo w tym zaworze, komputer pokazuje cisnienie turbo i jak sprawdzałem to akurat auto szło jak trzeba więc wartości doładowania są wtedy ok...
Elektrozawor jest zupełnie inny niż w dieslu, ma dojscie na 3 węże, jeden z nich idzie do dolotu przed filtrem więc to chyba podcisnienie... Drugi jest przed turbo a trzeci w turbo...
Nie wiem dokladnie czy to jest tylko elektrozawor czy czujnik jest w tym również...

Numer faktycznie nie jest do odnalezienia w necie, ale taki numer jest na citroen service, koszt w salonie ok 400 zł więc dużo...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 400
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Listopad 2018, 01:22   

To rozwiązuje problem:

https://allegro.pl/zawor-mbc-manual-boost-controller-turbosprezarki-i7461582164.html

Wiem, bo sam miałem uszkodzony ten elektrozawór. Ten z aukcji można ustawić na 0.8Bar, czyli zwiększyć moc i będzie działać. Więcej nie polecam, bo wtryski nie wyrabiają.

 
 
druba

Mój samochód: citroen xantia 2.0 TCT
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna
Wersja:: mk1
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 13 Listopad 2018, 17:00   

mechanik jak sprawdzał ciśnienie to mierzył jej wartość przed tym elektrozaworem i za nim. przed nim cisnienie wskakiwało z tego co mowil do 0.6 a za elektrozaworem bardzo różnie... raz 0,2 raz 0,3 a raz normalnie 0,5 , 0,6... Kemsey mogłbys cos wiecej powiedziec o tym zaworze MBC ? mam na mysli to czy wpinasz i juz, czy trzeba sie bawic w okłamywanie komputera itp? co ogolnie trzeba zrobic zeby ten zawor MBC dobrze zamontowac, zwiekszyc moc i pozbyc sie problemu

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 13 Listopad 2018, 19:05   

Kup zaworek... Będziemy się bawić.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 400
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Listopad 2018, 11:07   

Ten zawór z aukcji pasuje plug and play. Niech mechanik ustawi na 0.8 Bar. Fabryczny jest ustawiony na 0.65. Jedyny problem to, że mimo pozostawienia podłączonego elektrycznie fabrycznego, będzie się zapalał "check engine" od czasu do czasu. Mi to nie przeszkadzało.

 
 
druba

Mój samochód: citroen xantia 2.0 TCT
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna
Wersja:: mk1
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 22 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15 Listopad 2018, 20:19   

rozumiem... a jeszcze mam jedno z moich głupich pytan na ten temat :P ile silnik moze zyskac mocy i nm dzieki podkreceniu cisnienia z 0,65 na 0,8 ? i czy jesli bym odłaczył stary zaworek to czy silnik bedzie sczytywał błedy i np bedzie dostarczał złą dawke paliwa i powietrza bo bedzie miał jakies błedy po odłączeniu starego ?

 
 
ik5
,c5

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1,8
Paliwo: b
Wersja:: ,c5
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 195
Skąd: opole lub
Wysłany: 27 Grudzień 2018, 20:15   

mialem xantie z tym silnikiem zaworu turbiny nie kupisz nowego jest na nadkolu od pasazera sterowany z komputera z turbina polaczony przewdem aby go sprawdzic musisz podpiac + i - do niego jak cpyknie to dziala

_________________
ik_5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA