Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Listopad 2018, 06:40
Te dwa elementy to jak się nie mylę klapy cieplego i zimnego powietrza, jeżeli już nie masz fapa to pytanie jak one zostały ustawione, czy się przełączaja czy nie bo:
Gdy temperatura na dworze spadnie poniżej zera lub trwa wypalanie fap klapa powietrza zimnego się zamyka a cieplego otwiera żeby dogrzal silnik.
Jezeli otwierają się obie klapy bo źle działają, masz spadek mocy
Jezeli obie się zamykają bo źle działają, to auto się dosłownie dusi i nawet w czasie jazdy silnik dęba staje...
Jak nie masz tanich objawów to raczej bym je wykluczył.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Fap jest i nie ma od niego błędów.
Takich objawów nie ma o których piszesz.
Za mocno turbo domuchnie jest odciecieni potem wskakuje w tryb serwisowy i maks 3k rpm.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Listopad 2018, 11:59
czyli szukaj typowo przy turbo, podejrzewam że u ciebie podciśnienie jak idzie na sztangę to zmniejsza przepływ spalin i hamuje turbinę, więc jego brak będzie powodować jej zbyt szybką pracę
powtórzę pompki temat podciśnień jest trudny
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Co ciekawgo dziś zaobserwowałem to jak wyjade z ciepłego garażu i dam ognia to jest ok. Tylko silnik pociągnie powietrza z dworu od razu odcina. Może to być wina przepływomierza lub jakiegoś czujnika temperatury powietrza czy skupić się na podciśnieniach?
Jutro mam wstawić do serwisu żeby szukali i chce ich może nakierować. poszukałbym sam ale jest dla mnie za zimno i nie mam warunków.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Listopad 2018, 20:16
Witam. Bez doglebnej diagnozy to tylko zgadywanki. Ten silnik ma tylko EGR , a w zasadzie intensywnosc chlodzenia sterowane jest podcisnieniem. Turbina jest sterowana elektrycznie. Brak podgrzewania powietrza doladowanego i wielu dodatkow ze starego silnika. Problem przeladowania moze byc spowodowany uszkodzonym czujnikiem cisnienia, albo zacinajacymi sie kierownicami w turbinie. Mozliwe rowniez, ze czujnik cisnienia roznicowego pokazuje za male wartosci ( przy zaladowanym fapie) i sterownik nie ogranicza doladowania z tego powodu. Mozliwe rowniez uszkodzenie wezykow dochodzacych do czujnika. Skontrolowac trzeba wartosci czujnikow na wylaczonym silniku, na wolnych obrotach i pod obciazeniem. Niestety konieczna Lexia ( diagbox). Inaczej nie da sie.
Witam. Bez doglebnej diagnozy to tylko zgadywanki. Ten silnik ma tylko EGR , a w zasadzie intensywnosc chlodzenia sterowane jest podcisnieniem. Turbina jest sterowana elektrycznie. Brak podgrzewania powietrza doladowanego i wielu dodatkow ze starego silnika. Problem przeladowania moze byc spowodowany uszkodzonym czujnikiem cisnienia, albo zacinajacymi sie kierownicami w turbinie. Mozliwe rowniez, ze czujnik cisnienia roznicowego pokazuje za male wartosci ( przy zaladowanym fapie) i sterownik nie ogranicza doladowania z tego powodu. Mozliwe rowniez uszkodzenie wezykow dochodzacych do czujnika. Skontrolowac trzeba wartosci czujnikow na wylaczonym silniku, na wolnych obrotach i pod obciazeniem. Niestety konieczna Lexia ( diagbox). Inaczej nie da sie.
Dopytam, to wszystko jest możliwe aby występowało tylko poniżej zera na dworze? Na pewno będzie podpinany pod komputer, więc zobaczymy co będzie
Ja sam się poddalem. Oddałem mechanikom. Podpieli i dość szybko znaleźli. Ale nie były to podciśnienia więc rury za przyplywomierzem do turbiny i od turbiny do intercoolera
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum