Pompa wymieniona na nową (kolejne kilkaset złotych...), teraz ciśnienie (między pompą w baku a wejsciem do filtra) dochodzido 2.25bar - a auto jak nie odpalało, tak nie odpala... (brak cisnienia na listwie)
Brak mi już chyba cierpliwosci, czasu i pieniedzy i coś czuję, że Xantia zakończy swój marny zywot na złomie!!!
Kolejny weekend i znów chwila wolnego czasu - podsumuję wszytsko raz jeszcze, może komuś coś do głowy wpadnie:
1. Samochód nie odpala (kręci)
2. W pamięci zapisany błąd ciśnienia na listwie
3. Po odpięciu czujnik cisnienia paliwa na listwie - brak różnicy (nadal nie odpala)
4. Pompa paliwa w baku wymieniona na fabrycznie nową
5. Zawór wysokiego cisnienia na pompie CR wymieniony na fabrycznie nowy
6. Geneza: samochód dojechał na parking normalnie, stał bez ruchu ok 3 tygodni i potem już nie odpalił
7. Zmierzone aktualnie ciśnienie paliwa na zasilaniu:
-przed filtrem paliwa 2.2-2.3 bar
-za filtrem 2.2-2.3 bar (po przekręceniu kluczyka na kontrolki pompa elektryczna pompuje do 2.2-2.3 bara, podczas kręcenia rozrusznikiem cisnienie stopniowo spada od około 1.5 bar)
-po podłaczeniu przewodu bezpośrednio z pompy elektrycznej do pompy CR, cisnienie po przekręceniu na zapłon popmuje do 4.7bar, a podczas kręcenia spada stopniowo do 3bar.
8. Po próbach kręcenia popuściłem przewód wysokiego ciśnienia (listwa-wtryskiwacz) i pociekło paliwo (chodziło mi tutaj tylko o obalenie teorii, że paliwo nie wychodzi z pompy CR na listwe).
9. Na plaku auto "zaskakuje" (ale nie odpala; przepala tylko plaka i gaśnie)
10. Na drugim -zapasowym- kluczyku także nie odpala (immo w kluczyku odpada).
karola44-81
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81 Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 289 Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 24 Sierpień 2016, 10:38
No to zastrzeliłeś mnie .
Byłem pewien że to pompa w zbiorniku.
Skoro paliwo jest na wtryskiwaczach, a silnik nie odpala to wygląda jakby wtryskiwacze nie włączały się.
Jesteś w stanie odczytać nawet ELM obroty wału korbowego podczas kręcenia rozrusznikiem?
Czy aby nie widać pod maską śladów po gryzoniach? Może uszkodzona wiązka od wtryskiwaczy?
Odpinałeś kostkę od ECU? Może zajrzyj tam. Mi jak gasł silnik i szukałem przyczyn to i tam zaglądałem. Okazało się, że było sporo syfu i korozji na stykach. Choć u mnie w końcu dopiero po wymianie pompy w zbiorniku auto jeździ teraz jak szalone.
Mi przychodzą do głowy dwa pomysły. Może już ktoś je wcześniej podawał, ale ja nie czytałem całego wątku. Pierwszy - czujnik położenia wału. Drugi, jeszcze bardziej prozaiczny - wyłącznik zderzeniowy. Może głupie, ale warto sprawdzić.
XxxCinuxxX
Mój samochód: Citroen Xantia Break , C5 MK I 3.0V6
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel, PB+LPG
Wersja:: Średnio-Bogata, Exclusive
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 230 Skąd: Zabrze
prymaka1
Mój samochód: peugeot 406 hdi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: ERHYE
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 10 Gru 2018 Posty: 1 Skąd: co znaczy skąd
Wysłany: 10 Grudzień 2018, 17:11
Witam, piszę tą informację dla potomnych. To ważne!. Jeśli w waszym aucie jest układ BOSCH- a w tym poście chyba ten układ się znajdował, w pokrywie obudowy filtra paliwa znajduje się regulator niskiego ciśnienia paliwa. Zawór zbudowany ze sprężyny która poddaje się przy odpowiednim ciśnieniu paliwa powodując przekazanie nadwyżki do przelewu.
W moim przypadku, gdy popękały końcówki w obudowie filtra, wymieniłem na jakiś z pułki sklepowej i nie mogłem odpalić. Pomogła przekładka tego regulatora ze starej obudowy oryginalnej do nowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum