Czy da się doposazyc c4 picasso w grzalke elektryczna w nagrzewnicy?
U mnie jej nie ma ale gdyby się dało to bym ją zamontowal...
Gdzie ona jest dokładnie umiejscowiona bo być może mam na nią miejsce i kable tylko grzałki brak i włączyć opcję w komputerze
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Grudzień 2018, 11:02
no to pociągnę temat monologiem
według SC: OGRZEWANIE DODATKOWE OGRZEWANIE DODATKOWE AUTOMATYCZNE
więc rozebrałem osłony nad nogami kierowcy i widzę że grzałka jest
wyjąłem ją i pomierzyłem miernikiem i zdziwienie - wszystkie piny z wszystkimi mają przejście... czy tak ma być??
zaraz biorę lexię i robię test przekaźnika i czy pojawi się prąd na kostce i na których pinach...
bezpieczniki ok. ten 100A cały przynajmniej tak miernik mówi więc chyba tak jest
https://youtu.be/6HoXkIe9W_s
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Ostatnio zmieniony przez pedro 17 Grudzień 2018, 17:16, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Grudzień 2018, 12:30
Aktualizacja
test lexią daje prąd na 1pin, reszta wnioskuję że jest przez przekaźnik połączona z masą.
sprawdziłem w parametrach i grzałka się włącza, na postoju z kompletnie zimnego silnika do 20st.C nagrzał się w ok minutę po tym czasie grzałka się wyłączyła
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Grudzień 2018, 10:45
dlatego zacząłem go rozkminiać
grzałka włącza się automatycznie,
sprawdziłem w BSI i jest Dodatkowe ogrzewanie - rezystor 1000W
we wtrysku jest to jako - grzałka powietrza lub wody sterowana automatycznie
grzałka sprawdzana gdyż nie byłem pewien czy taką mam a jak już się okazało że fizycznie jest to musiałem sprawdzić czy działa
zobaczymy co będzie jak temperatura na dworze spadnie poniżej -5st.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Grudzień 2018, 13:54
U mnie to grzeje bo zaraz po odpaleniu topi szyby. Dobrze byłoby podłączyć jakąś kontrolkę do niej i wieddzieć w którzych momentach ona się załącza.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 14:10
Pociągnę dalej temat
Czy ktoś wie jakie powinny być prawidłowe rezystancje tej grzałki?
Coś chyba przestało grzać albo słabo grzeje.
Jest 5 pinów. Są jakoby 3 grzałki. Dwie pokazuję 2,3Ω do 2,5Ω.
Jedna aż 6Ω. Myślę, że ona padła. Ponoć każda powinna mieć po 300W. Razem dają 900W.
Ogólnie rezystancje są zbyt duże. Zgodnie z prawem Ohma aby uzyskać moc 300W, przy 14V - rezystor musiałby mieć 0,653Ω.
Ażeby uzyskać astronomiczną moc 900W - 0,217Ω, co daje połączenie równoległe tych trzech rezystancji.
Znaczy to, że mam spaloną grzałkę czy jak?
Nie mogę nigdzie znaleźć danych tej grzałki.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 17:41
No dobra. Chyba się zdoktoryzowałem.....
Okazuje się, że pomiar rezystancji nic nam nie pokaże. |Sądzę, ze są to warystory. Po podłączeniu napięcia prąd na grubych przewodach dochodził do 20A. Nawet tam gdzie przyrząd pokazywał 6Ω
Zatem na to wygląda, że to jest element półprzewodnikowy, który po podniesieniu napięcia zaczyna przewodzić prąd. Prawdopodobnie jest to warystor ( stos warystorów), na napięcie 14V. Przy takim napięciu zaczyna się nasycać. Prąd zwarcia takich warystorów jest w granicach 18V. Zatem im większe napięcie - tym większy prąd. Ale jest to przyrost nie zgodny z prawem Ohma. Tu przyrost jest lawinowy prądu.
To są moje dywagacje. Może się mylę ale nigdzie nie znalazłem z czego to produkują. Wykoncypowałem to tylko po zachowaniu tego elementu.
Teraz wszystko jest jasne. Przy 20A każda z grzałek będzie oddawać moc 280W, przy 14V. Zatem znalezione dane potwierdzają, że to jest 3x300W
Wklejam parę fotek dla potomnych. Z demontażu także bo nie było łatwo...
grzałka elektryczna.jpg rozkład wyprowadzeń
Plik ściągnięto 59 raz(y) 715,97 KB
20211001_165224.jpg Sprawdzanie nagrzewnicy elektrycznej - prąd na pojedynczej grzałce
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 17:49
Jeszcze fotki z demontażu. Przeszukując net widać, że dużo ludzi błądzi i nie wie gdzie to ustrojstwo się znajduje.
20210930_171839.jpg długo zeszło zanim wykoncypowałem jak się odkręca poduszkę chroniącą kolana kierowcy
Plik ściągnięto 177 raz(y) 1,71 MB
20210930_173525.jpg grzałka elektryczna znajduje się zaraz obok wymiennika
Plik ściągnięto 154 raz(y) 2,62 MB
20210930_174638.jpg ogólny widok na miejsce pracy ;)
Plik ściągnięto 167 raz(y) 1,66 MB
20210930_174712.jpg Miejsce po wyciągniętej grzałce.
Plik ściągnięto 113 raz(y) 2,12 MB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 18:04
Tak wiem. Widać, że się to nie psuje skoro są po 20 zł
Nowej nie proponuję bo kosztuje majątek!
nowa nagrzewnica elektryczna.JPG nowa nagrzewnica
Plik ściągnięto 72 raz(y) 97,17 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum