Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzałka elektryczna
Autor Wiadomość
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15 Grudzień 2018, 21:35   Grzałka elektryczna

Czy da się doposazyc c4 picasso w grzalke elektryczna w nagrzewnicy?
U mnie jej nie ma ale gdyby się dało to bym ją zamontowal...
Gdzie ona jest dokładnie umiejscowiona bo być może mam na nią miejsce i kable tylko grzałki brak i włączyć opcję w komputerze

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Grudzień 2018, 11:02   

no to pociągnę temat monologiem :D

według SC: OGRZEWANIE DODATKOWE OGRZEWANIE DODATKOWE AUTOMATYCZNE

więc rozebrałem osłony nad nogami kierowcy i widzę że grzałka jest

wyjąłem ją i pomierzyłem miernikiem i zdziwienie - wszystkie piny z wszystkimi mają przejście... czy tak ma być??

zaraz biorę lexię i robię test przekaźnika i czy pojawi się prąd na kostce i na których pinach...
bezpieczniki ok. ten 100A cały przynajmniej tak miernik mówi więc chyba tak jest
https://youtu.be/6HoXkIe9W_s

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Ostatnio zmieniony przez pedro 17 Grudzień 2018, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Grudzień 2018, 12:30   

Aktualizacja :D

test lexią daje prąd na 1pin, reszta wnioskuję że jest przez przekaźnik połączona z masą.

sprawdziłem w parametrach i grzałka się włącza, na postoju z kompletnie zimnego silnika do 20st.C nagrzał się w ok minutę po tym czasie grzałka się wyłączyła

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 589
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Grudzień 2018, 21:03   

Czyli aktywowałeś tą grzałkę, czy tylko test jakiś?
Potem cyklicznie się załącza czy tylko raz?
Bardzo ciekawy temat o tej porze roku. :)

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Grudzień 2018, 10:45   

dlatego zacząłem go rozkminiać :D

grzałka włącza się automatycznie,
sprawdziłem w BSI i jest Dodatkowe ogrzewanie - rezystor 1000W
we wtrysku jest to jako - grzałka powietrza lub wody sterowana automatycznie

grzałka sprawdzana gdyż nie byłem pewien czy taką mam a jak już się okazało że fizycznie jest to musiałem sprawdzić czy działa

zobaczymy co będzie jak temperatura na dworze spadnie poniżej -5st.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Grudzień 2018, 13:54   

U mnie to grzeje bo zaraz po odpaleniu topi szyby. Dobrze byłoby podłączyć jakąś kontrolkę do niej i wieddzieć w którzych momentach ona się załącza.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 20 Grudzień 2018, 14:57   

Dobry pomysł :) muszę to jakoś wykombinować

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 03:13   

pedro, spodobał się ten bajer w C5... więc i tu go znalazłeś :-)

Z tą diodą to tyż chyba pomyślę. Choć w C5 widać pracę po wskaźniku ładowania. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 10:35   

Dokładnie tak :) sa braki w C4 względem C5 ale tu nie ma co porównywać

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 14:10   

Pociągnę dalej temat ;)
Czy ktoś wie jakie powinny być prawidłowe rezystancje tej grzałki?
Coś chyba przestało grzać albo słabo grzeje.
Jest 5 pinów. Są jakoby 3 grzałki. Dwie pokazuję 2,3Ω do 2,5Ω.
Jedna aż 6Ω. Myślę, że ona padła. Ponoć każda powinna mieć po 300W. Razem dają 900W.
Ogólnie rezystancje są zbyt duże. Zgodnie z prawem Ohma aby uzyskać moc 300W, przy 14V - rezystor musiałby mieć 0,653Ω.
Ażeby uzyskać astronomiczną moc 900W - 0,217Ω, co daje połączenie równoległe tych trzech rezystancji.
Znaczy to, że mam spaloną grzałkę czy jak?
Nie mogę nigdzie znaleźć danych tej grzałki.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 17:41   

No dobra. Chyba się zdoktoryzowałem.....
Okazuje się, że pomiar rezystancji nic nam nie pokaże. |Sądzę, ze są to warystory. Po podłączeniu napięcia prąd na grubych przewodach dochodził do 20A. Nawet tam gdzie przyrząd pokazywał 6Ω
Zatem na to wygląda, że to jest element półprzewodnikowy, który po podniesieniu napięcia zaczyna przewodzić prąd. Prawdopodobnie jest to warystor ( stos warystorów), na napięcie 14V. Przy takim napięciu zaczyna się nasycać. Prąd zwarcia takich warystorów jest w granicach 18V. Zatem im większe napięcie - tym większy prąd. Ale jest to przyrost nie zgodny z prawem Ohma. Tu przyrost jest lawinowy prądu.
To są moje dywagacje. Może się mylę ale nigdzie nie znalazłem z czego to produkują. Wykoncypowałem to tylko po zachowaniu tego elementu.
Teraz wszystko jest jasne. Przy 20A każda z grzałek będzie oddawać moc 280W, przy 14V. Zatem znalezione dane potwierdzają, że to jest 3x300W

Wklejam parę fotek dla potomnych. Z demontażu także bo nie było łatwo... ;)



grzałka elektryczna.jpg
rozkład wyprowadzeń
Plik ściągnięto 59 raz(y) 715,97 KB

20211001_165224.jpg
Sprawdzanie nagrzewnicy elektrycznej - prąd na pojedynczej grzałce
Plik ściągnięto 66 raz(y) 2,44 MB

20211001_165405.jpg
Sprawdzanie nagrzewnicy elektrycznej - napięcie akumulatora
Plik ściągnięto 44 raz(y) 2,35 MB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 17:49   

Jeszcze fotki z demontażu. Przeszukując net widać, że dużo ludzi błądzi i nie wie gdzie to ustrojstwo się znajduje.



20210930_171839.jpg
długo zeszło zanim wykoncypowałem jak się odkręca poduszkę chroniącą kolana kierowcy
Plik ściągnięto 177 raz(y) 1,71 MB

20210930_173525.jpg
grzałka elektryczna znajduje się zaraz obok wymiennika
Plik ściągnięto 154 raz(y) 2,62 MB

20210930_174638.jpg
ogólny widok na miejsce pracy ;)
Plik ściągnięto 167 raz(y) 1,66 MB

20210930_174712.jpg
Miejsce po wyciągniętej grzałce.
Plik ściągnięto 113 raz(y) 2,12 MB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4266
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Październik 2021, 17:55   

Po wpisaniu w neta A52101700 są dostępne chodź widzę na razie używki od 20-50zł.. aukcja

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Październik 2021, 18:04   

Tak wiem. Widać, że się to nie psuje skoro są po 20 zł :)
Nowej nie proponuję bo kosztuje majątek!



nowa nagrzewnica elektryczna.JPG
nowa nagrzewnica
Plik ściągnięto 72 raz(y) 97,17 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA