Wysłany: 10 Listopad 2014, 23:00 Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)
Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam citroena C4 Picasso 1,6 VVTI (120 PS) z 2010 r. (przebieg 160 000 km). Mam następujący problem: po przejechaniu ok 15 km kiedy już się nagrzeje dobrze silnik zapala się kontrolka silnika i komunikat "awaria silnika - konieczna naprawa". Silnik zaczyna pracować na 3 cylindry i włączają się wentylatory chłodnicy na maksymalne obroty. Po wyłączeniu zapłonu wentylatory nadal chodzą przez ok 4 minuty i się same wyłączają. Diagnoza w serwisie Citroena to wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze (drugim od rozrządu). Niestety nikt nie wie gdzie kryje się problem. Cewki zapłonowe sprawdzone, świece założone nowe. Proponowane rozłożenie silnika na części i szukanie usterki co oczywiście wiąże się z wielkimi kosztami. Czy ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc.
włączają się wentylatory chłodnicy na maksymalne obroty
To mnie zastanawia ... I zarazem kieruje w stronę czujnika temperatury cieczy ...
Może źle pracuje w zakresie ciepłego motorka i powoduje złą pracę silnika + start wentylków.
Warto też sprawdzić stan wtyczki tego czujnika ...
maku123, Gdzieś już czytałem o tym wypadaniu zapłonów, ale jakoś nie mogę tego odnaleźć.
Na taki stan rzeczy może mieć wpływ bardzo dużo czynników ... coś słabo ten serwis się postarał, albo woleli nie podawać nic więcej.
Obawiam się, że nie pomogę ... chyba, że coś znajdę to oczywiście się podzielę (choć i tak będzie to metoda "na macanego").
Może warto spróbować znaleźć kogoś z forum z lexią w okolicy i sprawdzić te błędy konkretniej.
_________________ Pozdrawiam Jacek
mefiu841
Mój samochód: Citroen C4 VTI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Gasoline
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 13 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Slask
Wysłany: 11 Listopad 2014, 21:01
Witam kolego miałem ten sam bład w C4 ten sam silnik skończyło ,sie wymiana dwóch elektrozaworów.
Objawy były troszke inne jak u ciebie bo tylko silnik mi przerywał podczas dodawania gazu.
Ogólnie serwis citroena z tym akurat silnikiem wypada kiepsko nie znają sie wcale.
Nazwa to ELECTROVANNE symbol V7 587 760 i mniejszymi cyframi 80.
Produkcja made in Portugalia.
Koszt około 650 zł. obydwa.
Krzysztof0430
Mój samochód: Citroen Xantia, 126p el & BIS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Tentation
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Paź 2014 Posty: 139 Skąd: Pszczyna (okolice)
Dzięki Panowie za podpowiedzi. W przyszłym tygodniu odezwę się czy dałem radę naprawić autko. Jeżeli jeszcze ktoś miał usterkę z objawami takimi jak ja proszę o kontakt.
Pozdrawiam
Kostek29
Mój samochód: Citroen C4 II 2012 1,6 VVTi 120PS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: B + LPG
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 13 Paź 2016 Posty: 2 Skąd: cf
Wysłany: 13 Październik 2016, 14:24
Witam. Mój problem wyglądał tak samo. Wyrzucanie zapłonu na trzecim cylindrze, spadek mocy, nierówna praca silnika, załączanie się wentylatora chłodnicy na maxa nieprzerwanie przez 4 minuty po wyłączeniu silnika. Wymieniłem świece na irydowe (i tak już się należało) sprawdziłem cewki (wymiana i adaptacja), nawet czujniki zmiennych faz rozrządu. Nie pomoglo nic. Mój mechanik rozłożył ręce Przeczytałem cały internet i mimo wielu wpisów, nikt nie napisał jak sobie poradził? Wszyscy piszą o kłopotach, ale jak już naprawią to nie raczą się tym pochwalić. Więc ja piszę: najpierw trzeba wrócić do przyczyny. Od kiedy usterka nastąpiła i co miało na to wpływ. W dniu usterki, komputer krzyknął "DOLEJ OLEJ" miarka pokazywała OK, ale dolałem 250ml niech ma. Nagle przy próbie uruchomienia silnika akumulator umarł (chyba to był jego kres, choć po 4 latach ??) I WTEDY próbując odpalić na słabym aku popsztykałem kilka razy tyk tyk tyk tyk, a zegary pomigały. W tym właśnie momencie nieświadomie ROZSYNCHRONIZOWAŁEM wałki rozrządu. Elektromechanik spod Kielc serwisowym programem zsynchronizował je w 15 minut i auto ożyło. Tak więc diagnoza BRAK SYNCHRONIZACJI WAŁKÓW ROZRZĄDU. Tylko 100 zł i pełnia szczęścia...
arrow00
Mój samochód: C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Sty 2016 Posty: 2 Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Październik 2016, 10:40
Kolego a czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tej synchronizacji ?
Czy robi się ją Diagboxem a jeśli tak to gdzie jest ta opcja ?
Pozdrawiam,
Tomek
Kostek29
Mój samochód: Citroen C4 II 2012 1,6 VVTi 120PS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: B + LPG
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 13 Paź 2016 Posty: 2 Skąd: cf
Wysłany: 11 Grudzień 2018, 18:08
Wracam tutaj, na prośbę kolegi z podobnym problemem.
Niestety moja przygoda z C4 nie skończyła się na tym. Synchronizacja poprawiła ale nie usunęła przyczyny. W miedzyczasie próbowałem chyba wszytskiego, wymiene rozrządu, i łącznie z tym że serwis kazał mi wymienić głowice z rzekomo uszkodzonym wałkiem pochyłu zaworów - wytarta zębatka. Walczyłem z tym 11 miesięcy az do momentu gdy Mechanik z firmy DIAGTOM (od przypadków beznadziejnych) sprawdzał coś komputerem w czasie jazdy, poszeptali sobie z szefem i kazali przywieźć w poniedizałek nowe świece KONIECZNIE PLATYNOWE, bo podobno raz zarzucone irydowe szwankują. W poniedziałek gwarantowali naprawe na nowych świecach. Jednak nie zdążyłem sie o tym przekonać. Niestety wiele Wam nie pomogę gdyż w piątek po powrocie do firmy auto zgasło na parkingu. Mało płynu, ostudziłem silnik, dolałem litr dwa płynu i już wiedziałem że w oleju jest emulsja Decyzja natychmiastowa to DOŚĆ napraw i kupiłem silnik z przebiegiem 9000 za 3500,- przekładka 700 i auto jak nowe. Tyle pomogłem. Jak już przełożyłem silnik zdjąłem ze starego pokrywe i sprawdziłem że zębatka na wałku była ok. Nadomiar złego nie pękł blok ani głowica. Wypadł jeden brok. Jaki finał?? Sprzedałem już sprawnego Citroena dokładając około 10 tyś. i pożegnałem się z nim kupując Forda. Pozdrawiam wszytskich i przenosze się na forum F oby z mniejszymi przygodami.
Tomasz1964
Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 84 Skąd: Gliwice
Wysłany: 18 Grudzień 2018, 09:59
Wypadł jeden brok.
Co to jest? Możesz jaśniej?
unitek77
Mój samochód: C 4
Paliwo: benzyna
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 3007
Dołączył: 03 Cze 2012 Posty: 1 Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Kwiecień 2019, 23:10
Witam. Odgrzebie temat może się komuś przyda ...miałem podobny problem ale bez załączania się wentylatorów , podjechałem na warsztat gośc podłączył kompa i wyszło wypadanie któregoś tam cylindra skasował stówke i pyta czy szukać dalej grzecznie podziękowałem i pojechałem kupić swiece po wymianie dalej to samo więc zakupiłem na alledrogo cewke zapłonową za bodajże 130zl i po wymianie problem ustąpił. Cewka nieorginalna jakis no name ale jade na niej już drugi rok i działa wyśmienicie.Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum