Czy ktoś sam wymieniał pasek osprzętu? Czy jest to skomplikowane w C2 1,1 i czy też należałoby wymienić napinacz? Dodam, że mam przejechane ok. 80 tys. km , a sam pasek wygląda na zmęczony i popiskuje na zimnym silniku.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Styczeń 2019, 17:01
Nie wiem jak tam masz ale z reguły napinacz kluczem podciąga się w pozycje blokady ( u mnie klucz płaski oczkowy na srubę koła napinacza)gdzie przepina się dosłownie grubszym gwoździem blokując w otwór ,w ten sposób luzuje się pasek do demontażu o ile nie ma rolki pośredniej na mimośrodzie luzowanej kluczem imbusowym bo tak mam w xsarze gdzie jestem w stanie zmienić pasek nawet na drodze;).Po zdjęciu paska ocenić czy rolka napinacza nie szumi (łożysko) co będzie go kwalifikować do wymiany
Właśnie wymieniłem pasek wraz z rolką napinacza. Najłatwiej jeśli zdemontuje się prawe nadkole (trzyma się na zatrzaskach). Dostęp jest dobry, a sama rolka napinacza to tylko 2 śruby i gotowe. Czas z racji braku doświadczenia ok. 1,5 godz.
Mój samochód: Citoren C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 9 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Styczeń 2019, 21:13
Mikołaj123 napisał/a:
Właśnie wymieniłem pasek wraz z rolką napinacza. Najłatwiej jeśli zdemontuje się prawe nadkole (trzyma się na zatrzaskach). Dostęp jest dobry, a sama rolka napinacza to tylko 2 śruby i gotowe. Czas z racji braku doświadczenia ok. 1,5 godz.
Dokładnie, wygląda groźnie ale jest banalne, tez to kiedys robiłem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum