Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów - po wymianie dwumasu i sprzęgła
Autor Wiadomość
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Listopad 2018, 15:40   

pedro, Kolega miał tak w oplu zafirze ,pierwszy nowy zamiennik tani padł wysprzęglik w krótkim czasie,potem kupił ,,lepszy'' droższy i na razie spokój a niepotrzebna robota swoją drogą,ale bo to przewidzisz..?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 6 Listopad 2018, 17:22   

Tylko że wsadzilem valeo... No trudno, trzeba będzie reklamację robić

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Listopad 2018, 19:13   

No to jestem zdziwiony :shock: nawet dobra firma ma wpadki? A reklamacja? już to przechodziłem z Corteco-ich wina a stwierdzili że to mój silnik jest zły i ich koło po 1000 nie wytrzymało-szkoda tylko że drugi nie wytrzymał Swag po 20tyś ,a prowadzi Febi;) bo nadal żyje :-D

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Listopad 2018, 19:38   

Pedro jesli padl docisk, to lozysko oporowe wychodzi do konca i to tez moze byc powod, ze cieknie. TAK TO JUZ JEST, ze nigdy nie wiesz w jakim stanie masz ten zestaw sprzegla, jesli sam przy tym nie jestes, majac kontrole nad caloscia prac.

Swoja droga to podziwiam Twoja walke. I Twojego mechanika. Wyciagal skrzynie i nie zweryfikowal jej stanu? Pozniej nowa (inna skrzynia) i wysprzeglik. A teraz znowu wysprzeglik? Co bedzie nastepne?

Problem w tym, ze te skrzynie pracuja znosnie pod warunkiem, ze sprzeglo jest w idealnym stanie. SAC jest idealnym rozwiazaniem na dlugie przebiegi ( stale polozenie punktu styku i duza sila docisku przy malej sile potrzebnej do wysprzeglania). Idea doskonala, jednak nie bierze pod uwage indolencji mechanikow, ktorzy biora sie za robote, nie majac pojecia jak to dziala. Psuja docisk, a potem zwalaja wine na zla jakosc czesci, ktore po prawdzie idealne nie sa, ale potrafia w tej skrzyni przezyc 150 tys. km. Po wymianie na nowe sprzeglo bardzo czesto jazda takim samochodem to ciagla walka z dobrym dzialaniem.

Namawiam Cie na wymiane samego docisku na nowy i 100% montaz z przyrzadem. Jesli tego nie zrobisz, to Twoja przygoda z tym samochodem jeszcze sie nie skonczyla. A swoja droga w zniszczonym docisku nie ma sladu niesprawnosci, po za zmniejszona sila docisku sprezyny centralnej i w konsekwencji poslizgiem sprzegla przy wiekszym momencie obrotowym, jak rowniez problemy z przelaczaniem biegow, czego w automacie nie wyczujesz, po za dluzszym czasem zmiany biegu i czasami zgrzytem przekladni. Mysle, ze czas na przestawienie sie mechanikow, bo czas maluchow juz sie skonczyl.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 9 Listopad 2018, 13:53   

po wymianie...

Zmieniłem w tym temacie mechanika, pojechałem do specjalisty od Citroenów w mojej okolicy
Docisk jednak nie jest SAC tylko zwykły, po wymianie tarczy i wysprzeglika złożone od nowa do kupy i jak na ten moment ok... sprawdziłem z ciekawości jak wygląda teraz transmisyjność i teraz wynosi 5474 a na poprzednim zestawie było to ok 6282 biegi zmienia wyraźnie płynniej i szybko bez przeciągania.
Kalibrację robił mechanik po wymianie...

Swoją drogą dowiedziałem się że do kalibracji nie depczemy do podłogi... tylko najlepiej jest przed jej rozpoczęciem sprawdzić mniej więcej w którym "miejscu" mamy między 80-140nm po wciśnięciu gazu i wtedy kalibrować wciskając tyle ile trzeba.
Jest to w skrzynia biegów-pomiarze parametrów-parametry silnika

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Styczeń 2019, 21:47   

Aktualizacja tematu
Skrzynia jak i sprzęgło chodzi elegancko.
Zrobiłem jeszcze jedną kalibrację ale tym razem ustawiłem licznik sprzęgła ręcznie... Patrząc na skrzynie które w międzyczasie kalibrowalem i kiedy miały robione sprzęgło wywnioskowalem że im wyższa cyfra licznika tym starsze/zużyte sprzeglo.
Wpisałem u siebie "0" jako że mam wszystko nowe i... Skrzynia zaczęła działać super, tak że aż mi się sama papa cieszy :) na próbę wpisałem też 10000 i nawet z miejsca nie ruszyłem, 3000 da się jeździć ale przy ruszaniu czuć lekkie szarpnięcie, 6000 skrzynia bardzo agresywnie zmienia biegi
Nic się nie slizga, nie przeciaga biegów, nie szarpie.
Ciekaw jestem czy moja obserwacja jest prawidłowa z tym licznikiem...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Styczeń 2019, 19:43   

Wszystko jest prawidlowo. Licznik nalezy kasowac na zero - w koncu sprzeglo nowe.

Przepraszam Cie za zamieszanie z SAC , w tym silniku widocznie normalne. SAC jest w silniku 2.0 16v hdi. Sam pisales, ze masz takie sprzeglo. Jak to bywa w zyciu , to doswiadczenie czyni mistrza. Teraz jestes specjalista od skrzyn biegow ( w Lexii tez )

Gratuluje i pozdrawiam.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 21 Styczeń 2019, 02:08   

Człowiek całe życie się uczy :)

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 29 Marzec 2019, 15:58   

z racji nudy na zwolnieniu zainstalowałem dzisiaj lexię i zrobiłem kalibrację skrzyni lexią, zobaczymy na dłuższą metę jak będzie się zachowywać auto ale już widziałem różnicę do DB, w lexii tak jakby lepiej wczytał kratkę biegów bo w DB w czasie jej kalibracji czuj jak by wyraźniej jej pracę i inaczej skacze po biegach niż w lexii.
reszta bez zmian raczej ale po przyuczeniu przerwanym w tym samym momencie co w DB jednak sprzęgło działa lepiej... pojeździmy zobaczymy a doznaniami się podzielę za jakiś czas

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Marzec 2019, 20:51   

Zrób screen z Lexii. Porównamy parametry ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 31 Marzec 2019, 21:36   

Nie pomyślałem o tym

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 7 Kwiecień 2019, 11:25   

Informacja!!!

Do prawidłowego kalibrowania skrzyni biegów temperatura płynu musi być powyżej 80st.C jeżeli robimy to z niższą temperaturą procedura będzie niby ukończona ale nie będzie działać prawidłowo

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Kwiecień 2019, 09:24   

No i pojawiła się przesłanka do aktualizacji skrzyni...
Ciągle mam delikatne stuknięcie przy ruszaniu...
Zacząłem węszyć i... znalazłem co jest"prawdopodobną przyczyną"

W pewnym momencie produkcji Citroen zmienił wysprzęgnik w tej sprzyni...

2041 84 Proponujemy :
- 2041 A4(1) W przypadku C4 z silnikiem DV6
- 2041 A4(1) W przypadku C4 PICASSO z silnikiem EW10
- 2041 A4(1) W przypadku C4 PICASSO z silnikiem DV6

Gdybym wymienił wysprzegnik na zgodny z orginałem nie było by problemu... ale mam założony nowy w związku z czym sprzęgło mi się nie do końca poprawnie kalibruje...

Moja wartość sprzęgła w lexii obecnie wynosi... 65tyś.

Zalecenie serwisu po wymianie na nowy model - aktualizacja softu i ponowna kalibracja...
Niestety koszt jaki sobie życzą to 500zł

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Maj 2019, 20:13   

Soft zaktualizowany

efekt - rusza bez "szarpnięcia"
będę dalej obserwował i opisywał zmiany

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2019, 22:51   

pedro, Jak zmienił się parametr sprzęgła ?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA