Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy, twarda i głośna praca silnika
Autor Wiadomość
maciusiek130

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 19 Styczeń 2019, 23:01   Brak mocy, twarda i głośna praca silnika

Witam. Niedawno kupiłem Citroena C4 1.6 HDI 110 KM. Auto trochę stało nie używane i dzisiaj po odpaleniu zapalił się check a podczas jazdy usłyszałem że silnik bardzo głośno i twardo pracuje i w dodatku jest bardzo słabe. Trzeba mocno dusić na obroty żeby jako tako jechało. Komputer wyrzucił błędy :
P2121 Zawór elektromagnetyczny odcięcia powietrza wlotowego: usterka obwodu,
P1152 Zawór elektromagnetyczny odcięcia powietrza wlotowego: zablokowany
P1470 Nieznany kod usterki
P0483 Wentylator chłodnicy - za mała wydajność
P0234 Przekroczono maksymalne ciśnienie doładowania
P2127 Obejściowa przepustnica powietrza dolotowego : zwarcie w obwodzie do masy.

Po usunięciu ich i ponownej jeździe wyświetlił się check i wyrzuciło już tylko jeden błąd : P2127 Obejściowa przepustnica powietrza dolotowego : zwarcie w obwodzie do masy.

Pytanko czy ktoś miał taki problem i co może być przyczyną takiego zachowania ?

 
 
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Styczeń 2019, 23:15   

P2127 Obejściowa przepustnica powietrza dolotowego : zwarcie w obwodzie do masy

To jest przepustnica zamykająca obieg powietrza, tak aby doładowane powietrze nie szło przez intercoler tylko bezpośrednio do kolektora. Zwarcie może oznaczać uszkodzoną przepustnicę lub coś z wtyczką.

 
 
maciusiek130

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 20 Styczeń 2019, 09:19   

Właśnie w miejscu "całego zespolu" tych przepustnic jest trochę zaolejone

 
 
maciusiek130

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 20 Styczeń 2019, 17:33   

Dziś zauważyłem że gruszka od turbo w ogóle nie reaguje, okazało się że przewód podcisnieniowy był zatkany. Po wymianie na nowy gruszka reaguje ale w jeździe nie ma żadnej różnicy.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 13:02   

problemem jest to że jak jest zimno przepustnica ciepłego powietrza się otwiera a zimnego zamyka
jeżeli masz problem z klapą powietrza ciepłego to zimne się zamyka, ciepłe się zamyka i silnik dostaje powietrza mało lub prawie wcale co powoduje przeładowanie turbo bo ciśnienie zatrzymane klapami się potęguje, silnik chodzi słabo.
Więc na początek zdejmij węże z tych przepustnic, zabierz do domu, wyczyść je popatrz delikatnie czy klapy się ruszają czy nie, wsadź do auta i zobacz co się dzieje dalej, jak bez zmian to odpinasz węże, podłączasz lexię i robisz testy tych klap, jak odepniesz węże to będzie widać czy się ruszają i jak się ruszają.
ja stawiam na uszkodzoną klapę,
tak dla potwierdzenia
P2127 Obejściowa przepustnica powietrza dolotowego : zwarcie w obwodzie do masy.
to jest błąd klapy ciepłego powietrza

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
maciusiek130

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 19:01   

Zdemontowałem przepustnice i obie chodzą z lekkim oporem tj. jakby na sprężynie. po montażu w aucie błąd jest w dalszym ciągu i działa tylko przepustnica od gaszenia. Podczas jazdy przy przekroczeniu ok. 3 tys obrotów wywala błędy P0238 Czujnik ciśnienia doładowania A - zwarcie do plusa i P0234 Przekroczono maksymalne ciśnienie doładowania no i oczywiście tę przepustnicę.
Czyli o ile dobrze rozumiem przepustnica do wymiany ?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 22 Styczeń 2019, 23:31   

Jeżeli obie przepustnice są zamknięte na pracujacym silniku to prawdopodobnie tak ale można jeszcze spróbować zrobić kalibrację i test żeby mieć pewność. No i sprawdzić jakie ciśnienie jest na dolocie według parametrów
P.s. Kalibrację tylko zrobisz lexia

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
maciusiek130

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 23 Styczeń 2019, 05:51   

A w jakich warunkach może się tak zdążyć ? Tj. Ta od ciepłego zamknięta bo brak sterowania i ta od zimnego się zamknie ?
Bo z testów samej przepustnica to ta od ciepłego w ogóle nie reaguje.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Styczeń 2019, 11:38   

czyli jest tak jak ci napisałem
ciepła jest walnięta
one działają naprzemiennie - zimna się otwiera - ciepła w tym samym czasie zamyka
a u ciebie jest zimna nie działa - więc zamknięta - ciepła się zamyka - wniosek - zamknięte obie więc powietrza silnik nie dostaje... blokada na dolocie powoduje wzrost ciśnienia turbo - wszystkie błędy w tym są zawarte

wymiana przepustnicy tylko wchodzi w grę

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
maciusiek130

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 23 Styczeń 2019, 16:18   

Ok. Jutro powinienem mieć przepustnicę. Mam nadzieję że to będzie to. Bo znajomi mnie straszyli DPF/FAP ale wydaje mi się że wywaliło by błąd bak by był zapchany

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Styczeń 2019, 20:03   

jest to powiązane z fap ale nie jest to wina fapa
fap w czasie wypalania przełącza dolot na ciepły żeby dogrzać silnik, robi to również gdy na dworze jest zimno żeby silnik szybciej złapał temperaturę...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
maciusiek130

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 23 Styczeń 2019, 22:44   

Mam jeszcze jedno pytanie. Jakie jaką wartość powinno wynosić podciśnienie sterujące turbiną ?
Pytam bo mam wrażenie że u mnie jest za słabe ponieważ po uruchomieniu silnika sztanga sterująca geometrią idzie w dół dość wolno i podczas przegazowania do ok. 3 tys. obr. ledwie się ruszy. Czy tak powinno być ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Styczeń 2019, 22:52   

[quote="maciusiek130"] przy przekroczeniu ok. 3 tys obrotów wywala błędy P0238 Czujnik ciśnienia doładowania A - zwarcie do plusa[/quote

Ten blad oznacza albo urwany kabel, albo uszkodzony czujnik cisnienia doladowania i nie wywala go przy 3000 tys obrotow, a juz po odpaleniu silnika. Natomiast blad przeladowania wywala w tym momencie i jest to pochodna zlej wartosci cisnienia, ktora wstawia zastepczo sterownik przy braku czujnika w systemie. Sprawdz dobrze wiazke od czujnika do sterownika, albo wymien czujnik doladowania - tutaj szukalbym problemu. Ten silnik ma przepustnice, ale dzialaja one troche inaczej. One steruja przeplywem doladowanego powietrza przez interkooler. A przepustnica na dolocie dziala tylko przy gaszeniu silnika.


Szukaj najpierw przyczyny tego bledu - nie moze byc zwarcia do plusa - to oznacza brak czujnika w systemie.

 
 
maciusiek130

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 15
Skąd: Lubin
Wysłany: 24 Styczeń 2019, 05:46   

Właśnie podczas spokojnej jazdy nie wyrzuca tego błędu tylko właśnie po ok 3 tyś. obr/min

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Styczeń 2019, 17:44   

Co u Ciebie oznacza wyrzucanie bledu? Zapalenie sie lampy , czy
tez czytanie bledow testerem? Jesli jest przerwa elektryczna , ten blad pojawi sie po wlaczeniu zaplonu. Jesli przerwa pojawia sie w czujniku, to byc moze, ze po przekroczeniu jakiejs wartosci cisnienia czujnik nie kontaktuje. Usun najpierw ten blad - czujnik musi pokazywac prawdziwa wartosc . Swoja droga sprawdz ile pokazuje cisnienia na niepracujacym silniku - powinien pokazywac cisnienie otoczenia.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA