Wysłany: 22 Styczeń 2019, 16:00 Jak działa układ EGR ?
Witam
Jak działa sam zawór EGR i że to recyrkulacja spalin itd. ogólnie to każdy wie, ale o co chodzi w tym dokładnie ? Bo tak na zdrowy rozum to jeśli w spalinach jest coś niedopalone to pewnie z braku tlenu w komorze spalania, kierując te spaliny z powrotem do komory spalania z dodatkiem zapewne nowego powietrza to w tym co tam wpadnie (do K.S.) to jest jeszcze mniej tlenu niż poprzednio i to co wyleci wydechem będzie jeszcze bardziej niedopalone... ale tak to chyba nie ma działać - wie ktoś o co w tym chodzi ?
Wątek drugi z własnych doświadczeń - Citroen C 5 2,0 HDI Z FAP, miałem awarię co jakiś czas auto szarpało , krztusiło się i dymiło jak stara lokomotywa . Mechanik oczywiście zaślepić EGR - nic to nie pomogło ale zaślepka została zapomniana i sobie tam była... Na różnych forach wyczytałem, że jeśli system EGR jest sprawny to jednak lepiej by zaślepiony nie był. (odpreżanie turbiny przy gaszeniu silnika, trochę mniejsza moc i mniejsze spalanie miało być po usunięciu zaślepki). Usunąłem , zmniejszenia mocy nie odczułem , a za to jakby spalanie wzrosło .
Czy ktoś wie o co w tym chodzi bo jaka to ochrona środowiska skoro paliwa więcej żre ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum