Witam
od niedawna jestem posiadaczem cytryny z motorkiem 2.0 rfw. Auto jezdzi ale swieci sie check. Wiec lexia i diagnoza wychodził problem z mapsensorem ale udalo sie go opanowac nastepny blad byl z czujnikiem walka rozrządu. I tu juz nie jest wesolo czujnik zalozony nowy istalacja sprawdzona do samego kompa wiec mysle jakis problem z kompem bedzie wiec olalem na chwile tamat. Niedawno wpadla mi kamerka insp. w rece wiec sprawdze jak wyglada kolo impulsatora czujnika. Wykrecam czujnik wsadzam kamerke i zonk. Chyba brakuje tego kola!!! Widac tylko w lewej czesci krawedz walka rozrzadu. Ma ktos schemat tego silnika albo jakies zdjecie z widocznym wałkiem?? Nigdzie nie umiem znaleźć inf co daje sygnał czujnikowi
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Styczeń 2019, 10:38
Jedrula1986, Najlepiej było by szukać po serwisach fot wałka rozrządu dla tego silnika..swoją drogą się jakiś artysta trafił co uciął końcówkę i myślał że ma problem z głowy Druga sprawa do jakiego auta szukamy bo jak w opisie to na allegro same wałki do diesla się wyświetlają odnośnie citroena Jumper
Owszem owszem to jumper 2.0 ale nie diesel a benzyna. Te silniki byly poboc montowane we fiacie ulyyes citroenie jumpy i niby w peugocie. Ale ani dr google nic porządanego nie wyszukuje
https://allegro.pl/oferta/walek-rozrzadu-0801p4-2-0-8v-rfx-89kw-citroen-peug-7696449007
dalej sie głowie po co ktoś go obcinał?? jutro spróbóje coś porzeźbić, zakup innego to ostateczność
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Styczeń 2019, 18:01
Jedrula1986, Może koleś chciał ukryć wadę, tylko w jaki sposób skoro i tak wywala Check.Co do spawu to raczej stop żeliwa/staliwa i to raczej odpada,Szybciej tokarka ,połączenie na śrubę i klej a to wtedy demontaż jak z wymianą wałka.Ale że to raczej twarde to mało możliwe w gwintowaniu,toczenie by jeszcze przeszło bo teraz to można toczyć nawet 60hrc twardości płytkami
Dziś ogarnołem temat. Może troche po amatorsku ale narazie dziala i blad nie wyskakuje. Otoż myslalem ze ten walek bedzie zaj....ście twardy a tu pupcia wiertło szło jak w drewnie. Dotoczylem sobie tulejke. W wałku wywiercilem 2 otwory nagwintowalem duża podkładka z tyłu poskrecalem na kleju i gitara. Aczkolwiek i tak tulejka wyszla za wysoko bo jak odpalilem autko to nieszło czujnika wcisnac do oporu bo go ta tulejka wypychała wiec podkładka pod spod.
Zostały jeszcze 2 błędy do ogarnięcia u 1000 i p1112 na co przy tych błędach zwrócić uwage???
Co do u 1000 to prawdopodobnie sonda jest padnieta bo jak podpinam lexie to wartosci na wolnych obrotach rozjezdzaja sie praktycznoe od 0 do 800juz jie pamietam w jakich waryosciach to hylo
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Styczeń 2019, 16:49
Jedrula1986, Bo wałek nie jest twardy na wskroś a tylko utwardzany powierzchniowo:) oby to się nie rozpadło przy temperaturze ,bo są kleje aby gwint trzymały a i takie które puszczą dopiero jak stal zmienia kolor przy rozgrzaniu.A skoro widze masz dostęp do tokarki to lepiej zamiast tego płaskownika było zrobić dekielek z kołnierzem wpuszczonym w tą tulejkę .Bo przy drganiach może być różnie..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum