Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań
Autor Wiadomość
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 13 Luty 2017, 17:53   Kilka pytań

Siema. Wczoraj kupiłem C1 dla kobity. Autem będzie pokonywała około 90km codziennie więc musi być pewne. Mam nadzieję że takie właśnie będzie.

Kilka pytań w mej głowie się rodzi. Mianowicie:
1. Przy jakim przebiegu należy zmienić rozrząd? Auto ma aktualnie 257tys km przelotu, nie znalazłem nigdzie informacji przy jakim przebiegu należy zająć się tą kwestią. W motocyklach żeby ocenić stan łańcucha liczy się ogniwka od zaznaczonego miejsca na kołach wałków rozrządu na przykład. Czy tutaj jest jakiś podobny system?

2. Z przebiegiem związane są pewne bolączki. Mam wypalone lampy z tyłu. Czy jest jakiś sprawdzony sposób na regenerację (oczywiście oprócz wymiany) :D

3. Zabezpieczenie antykorozyjne ... Temat rzeka. Xantii tak nie wpier****ło jak tego cudaka :) Ale na to wpływu nie mam, porobię zaprawki i tyle. Wyskoczy jakiś wykwit to znów porobię zaprawki i tak aż do pierwszej dziury. Zaatakowane miejsca to przednie lewe nadkole (leci cały błotnik do wymiany), dach (przy zawiasie klapy tylnej) i maska w 3 miejscach.

4. Czy pierwsza lepsza obudowa kluczyka z a... ze znanego portalu aukcyjnego da radę? Czy iść od razu do ASO? Bo mam wyrwanego jednego switcha, a po gumkach zostało tylko wspomnienie.


Jak coś jeszcze mi się przypomni to będę pytał na bieżąco.

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 6 Luty 2019, 19:41   

No dobra.

Dwa lata strzeliły jak z bicza i auto ma aktualnie 312 tys km.

1. Rozrządu nadal nie tykałem, jest cisza, łańcucha nie słychać więc czekam aż się zerwie bo nikt nie wie nic na temat przebiegu przy którym należy go zmienić.

2. Lampy tylne naprawiłem metodą "Na Janusza". Kilka kontroli "niebieskich" przeszedłem bez problemu, był nawet przegląd i nikt nie miał zastrzeżeń.

3. Wpadły dwa elementy blacharskie z zamiennika, maska i błotnik LP. Koszt części i lakierowania to 700 PLN. Zmieniłem sam :)

4. Obudowa kluczyka za całe 8 PLN trzyma już drugi rok, nic się nie dzieje.

W ciągu dwóch lat zmieniałem tylko olej i komplet filtrów co 12-15 tys km, wjechało nowe sprzęgło i piasta tył z lewej strony przy 276 tys, poduszka skrzyni biegów przy 285 tys. Kiedyś na szybko wymieniona była jeszcze jedna cewka zapłonowa, ale nie zapisałem przebiegu.
Auto spożywa około 700 ml oleju silnikowego od wymiany do wymiany, a jeździ cały czas na dedykowanym syntetycznym oleju Totala. Uważam że tragedii nie ma. ogólnie rzecz biorąc nie miałem nigdy lepszego auta :)

Tydzień po zakupie zorientowałem się że chociaż kontrolka od załączania klimatyzacji świeci, kompresor nie startuje. Po przestudiowaniu schematów elektrycznych i zdjęciu deski rozdzielczej doszedłem do wniosku że nie ma połączenia pomiędzy czujnikiem zaszronienia parownika a sterownikiem silnika. Po sprawdzeniu połączeń elektrycznych na całej drodze ów przewodu problem nadal występował. Pomogło zastosowanie bajpasa :D

To już wszystkie grzechy związane z moim "chrupkiem".

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA