Witam. Posiadam Citroena C3 1.4HDI 8V 2007r. co jakiś czas wyświetla się check engine i napis Antipolluton Fault po podłączeniu do kompa wywala błąd P1113. Błąd jest chwilowy w dzienniku zdarzeń w BSM błąd występuję i kasuje się przy takim samym przebiegu samochodu (tzn. występuje i znika w przeciągu 1km bo dziennik zdarzeń zapisuje błędy z taka dokładnośćią). Błąd występuje (objawia się) tylko przy ruszaniu,wygląda to tak jakby samochód nie miał mocy ruszamy i auto gaśnie, występuje tylko na ciepłym silniku. Błąd występuje nieregularnie. Wymieniony filtr paliwa, wymieniony czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, wyczyszczony zawór wysokiego ciśnienia na pompie paliwa. Po wymianie filtra paliwa ciężko było odpowietrzyć układ za pomocą gruszki a w zasadzie mi się to udało dopiera po rozpięciu przewodów paliwowych i użyciu przyrządu podciśnieniowego. Może ktoś miał taki przypadek i pomoże naprowadzić na usterkę. Mam podejrzenie kilku rzeczy: jakaś nieszczelność w układzie paliwowym ale nie widać wycieków paliwa, poza tym dzieję się to tylko przy ruszaniu. Uszkodzony zawór wysokiego ciśnienia. Uszkodzony któryś przewód elektryczny. Uszkodzony moduł BSM.
Proszę nie pisać żebym pojechał sobie do mechanika bo auto u mechanika już było i oprócz wydanej kasy nic to do sprawy nie wniosło.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Styczeń 2019, 12:32
A nie wystarczy wujek Google? Ten blad to Problem z czujnikiem temperatury powietrza na wlocie. Najczesciej wystepuje razem z przeplywomierzem.
Moze tylko wystarczy przejrzec styki we wtyczce i ewentualnie je podgiac( czesty przapadek ), sprawdzic kable, albo wymienic przeplywomierz.
Swoja droga to ciekawy ten Mechanik!? Wystarczy dobry tester (Lexia) i odrobina checi.
m1b
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1.4HDI 8V
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Styczeń 2019, 13:59
Jesteś kolego pewny że chodzi o przepływomierz i o czujnik powietrza? P1113 w tym modelu citroena zgłasza się jako "za niskie ciśnienie paliwa na rampie wtryskowej". Mógłbyś kolego jeszcze uściślić o który czujnik chodzi? W załączniku schemat.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Styczeń 2019, 23:00
Testujesz jakims wynalazkiem, podajacym bledy eobd po angielsku i widocznie ktos pieknie to tlumaczy. Zerknij w gogle ,a doswiadczysz oswiecenia. Blad dotyczy IAT co oznacza czujnik temperatury powietrza. A swoja droga przeczytaj jeszcze raz, co wczesniej napisalem.
m1b
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1.4HDI 8V
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Styczeń 2019, 08:40
Widzisz kolego właśnie zanim napisałem ten post siedziałem długo i szukałem w google, nawet szukałem na forach obcojęzycznych i wszystkie informacje, które znalazłem i które dotyczą tego błędu opisane są jako za niskie ciśnienie paliwa. Nie sądzę żeby Anglicy lub Norwegowie (bo na takich forach znalazłem informację) mieli Lexie po Polsku. W 99% procentach wypowiedzi jakie znalazłem ludzie piszą o nieszczelnym układzie paliwowym, uszkodzonym czujniku ciśnienia lub zaworze ciśnieniowym, braku styku, uszkodzonym BSI, itd. Nic o przepływomierzu czy czujniku temperatur na dolocie, z tego co zobaczyłem na schemacie to jest prawdopodobnie osobny czujnik temperatury powietrza o nr.kat. 1920pj i coś mi się wydaje, że jeżeli jest osobny to w przepływomierzy go nie ma. Poza tym nie chcę się czepiać ale dlaczego usterka objawia się tylko przy ruszaniu? Czujnik powietrza nie jest drogi więc go wymienię jak radzisz i napiszę za jakiś czas czy pomogło.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2019, 11:43
Definition von Überprüfungsmaschinencode P1113:
Citroen/Peugeot:
IAT Sensor Open/Short
P1113
P1113 OBD-Definition:
P1113 Einlaßluft-Temperatur (IAT) Sensor offen/Kurzschluß
Jesli umiesz czytac to zobacz jak to jest opisane…. Rozumiem, ze znalazles opisy problemow z cisnieniem paliwa, ale nie doczytales, ze sa rowniez inne kody bledow. Ta usterka pojawia sie przy zimnym silniku. Nie wiem, gdzie jest ten czujnik w tym modelu, ale najczesciej wystepuje w przeplywomierzu, czesto rowniez osobno , jak i w dziwnych miejscach, np. razem z czujnikiem cisnienia doladowania.
Pytales o ten blad , wiec odpowiedzialem. Wystarczy znalesc liste bledow EOBD i przeczytac .
m1b
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1.4HDI 8V
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Styczeń 2019, 13:18
Akurat kolego to ty nie czytasz dokładnie postów bo napisałem, że usterka jest tylko na ciepłym silniku. Twoja interpretacja tego błędu jest wzięta z ogólnej tabeli kodów dtc i zgodzę się, że tam jest opis "uszkodzony czujnik / za niskie ciśnienie" w zależności od modelu samochodu i silnika, akurat w silniku 1.4hdi w c3 P1113 jest to na pewno za niskie ciśnienie. Widzę, że nie miałeś konkretnie takiego przypadku a twoje wypowiedzi opierają się na tym co znalazło Google.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Styczeń 2019, 19:23
m1b, Nie wiem kto ma racje ,ale ,,dejnekomirek ''siedzi w silnikach
m1b
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1.4HDI 8V
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Styczeń 2019, 08:09
Mniejsza o to kto ma rację, pisząc ten post miałem nadzieję, że znajdzie się ktoś kto miał identyczny przypadek. Tak czy inaczej mój przypadek jest chyba dość nietypowy. Umówiłem się z mechanikiem, który naprawia tylko samochody z silnikami grupy PSA i sam w rozmowie telefonicznej powiedział, że dużo zostało już sprawdzone i będzie musiał przy tym przysiąść bo nie jest to standardowy przypadek. Najgorsze, że nie jest to usterka ciągła i objawy są nieregularne więc co za tym idzie dość trudna do wychwycenia.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2019, 18:09
Skoro tabela kodow EOBD podaje Taki opis : czujnik temperatury powietrza dolotowego, to naprawde nie rozumiem dlaczego ciagle mieszasz z cisnieniem paliwa? - wszedzie , gdzie pisza o tym bledzie, pojawia sie tez temat parametrow paliwa, ale sa to opisy calkiem innych bledow, a ten kod jest tylko w tytule.
Szczerze to mam juz dosc: pisze o goleniu, a ty ciagle o strzyzeniu! A chcialem tylko pomoc!? Pozdrawiam
A pro po: Mialem kiedys bardzo dziwne bledy silnika benzynowego w Mercedesie SLC, a przyczyna tkwila w czujniku temperatury zewnetrznej. Nie moglem zaskoczyc, ze ta temperatura jest taka wazna dla silnika- myslalem, ze jest to tylko Komfort dla kierowcy, gdy wie jaka jest temperatura za oknem.
Czujnik temp. powietrza dolotowego, jego wartosc ma znaczenie dla skladu mieszanki , a wiec i spalin i zaklocenie bedzie sygnalizowane Antipolluton Fault
m1b
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1.4HDI 8V
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Styczeń 2019, 18:50
Pierwsza lepsza tabela kodów dla Citroena jaką znalazłem:
P1113 Citroen Intake air temperature (IAT) sensor circuit open/short
P1113 Citroen EDC16C3 - Diesel high pressure regulation circuit. Rail pressure below minimum pressure.
EDC16C3 sterownik Bosch właśnie taki jak siedzi u mnie pod maską, dlatego też tak bardzo upieram się przy mojej interpretacji tego kodu.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.2 HDI
Paliwo: Diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 16 Lut 2019 Posty: 1 Skąd: Strzelin
Wysłany: 16 Luty 2019, 16:16
Witam wszystkich. Jestem nowym uczestnikiem forum. Dołączę do tego tematu ponieważ opisane są tutaj podobne problemy. Kupiłem auto w grudniu 2017. C5 2.2 HDI. Do wiosny żadnych problemów. Zaczęło się gdy temperatury wzrosły. Po odpaleniu brak mocy, obroty do 2000 i komunikat anomalie antipollution esp/asr hors service. Po przejechaniu kilkuset metrów auto jedzie normalnie. Po następnym uruchomieniu gaśnie esp/asr. następne 3 uruchomienia gaśnie antipollution i wszystko dobrze do następnego dnia. Chyba, że auto dłużej postoi. Wtedy cały cykl od nowa. Tak przejeździłem całe lato. Mechanicy "wiedzieli teoretycznie" i każdy 10 innych przyczyn. Nastała jesień, zima i problem zniknął. Teraz zaczęło się znowu. Mogę dość precyzyjnie określić, że 10 - 12 stopni jest tą granicą po, której pojawiają się problemy. Ewidentnie temperatura powietrza ma wpływ na te dolegliwości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum