W kabinie 1-2 sek po uruchomieniu silnika na postoju pojawia się dziwny dźwięk jak w https://drive.google.com/file/d/1Gqrn31DbibGU2ianpmOe_cqNXjnLKcOe/view?usp=sharing , słyszany najwyraźniej w okolicach środkowej konsoli od strony pasażera (słychać wyraźnie między 7-13, 25-26, 29-30 sek). Pod maską dźwięk wydaje się pochodzić z okolic paska osprzętu gdzie zlokalizowane są m. in. pompa wspomagania, alternator oraz pompa wysokiego ciśnienia.
Czy jest jaki praktyczny sposób na określenie co może wydawać takie dźwięki bez demontowania/wymiany wszystkich kolejnych podzespołów ?
Podejrzewam że to łożysko któregoś z w/w podzespołów lub rolki/łożyska paska osprzętu.Może ktoś zetknął się już z takim przypadkiem ?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4271 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Luty 2019, 18:18
Stetoskop mechaniczny za około 20zł lub kawałek węża do ucha a drugi koniec w miejsce hałasu ,tylko żeby w osprzęt nie wkręciło;) Posłuchałem i może się mylę ale zwróć uwagę na koło pasowe wału oraz koło wspomagania jak hydrauliczne
kermu
Mój samochód: Citroen Berlingo 2.0HDI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Luty 2019, 19:06
sasun71 napisał/a:
Stetoskop mechaniczny za około 20zł lub kawałek węża do ucha a drugi koniec w miejsce hałasu ,tylko żeby w osprzęt nie wkręciło;) Posłuchałem i może się mylę ale zwróć uwagę na koło pasowe wału oraz koło wspomagania jak hydrauliczne
Osłuchałem wstępnie z góry stetoskopem właśnie alternator i pompę wspomagania która wydaje w słuchawkach taki jakby metaliczny dźwięk.
Najlepiej było by ją pominąć zakładając krótszy pasek i posłuchać wtedy.
Niestety nie mam aktualnie dostępu do kanału żeby posłuchać okolice koła pasowego i rolek.
Czy orientujesz się może jaka jest procedura demontażu i montażu paska osprzętu w tym modelu ?
Po zrzuceniu poprosiłbym kogoś żeby pokręcił każdym z elementów osprzętu, przykładając stetoskop, chyba że można gdzieś kupić w miare tanio zestaw pasków serwisowych 6-rowkowych o różnych obwodach mniejszych od oryginalnego żeby moc pomijać poszczególne elementy osprzętu i sprawdzać czy dalej piszczy ?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4271 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Luty 2019, 20:52
kermu, Szum w pompie jest normalny ale piskliwy już nie..pasek raczej prosto chyba zdjąć w takim aucie ,napinacz podnieść do góry i zablokować gwoździem a niżej masz chyba rolkę na mimośrodzie od strony koła bo skoro silnik 2.0hdi to nie rok w opisie 1991 a raczej taki sam jak mój? Po zdjęciu paska możesz odpalić silnik i posłuchać czy to nie z rozrządu,rolki szum to po zdjęciu wykryjesz bez problemu jak już hałasują obracając ręką;) Ps. miałem piski w pompie wspomagania i pompie paliwa w upałach ale zastosowałem specyfik xado od kolegi Staszka z Forum i mam jak na razie problem z głowy bez remontu.Jak jest klima też łożysko sprawdź,da się wymienić Wymienił bym też płyn wspomagania przy okazji jak już będzie wiadomo co piszczy;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum