Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem kolejny raz z odpaleniem - znów wraca jak bumerang.
Autor Wiadomość
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24 Marzec 2019, 20:06   

Sprawdziłem jeszcze raz połączenia. Oto co wyszłoe idąc po obwodzie zaczynając od pompy:

Pin 2 pompy paliwa - bezpiecznik 25 jest połaczenie (na prawym pinie bezpiecznika);
bezpiecznik 25 - PIN 5 przekaźnika zespolonego - brak przejścia na obu pinach bezpiecznika 25;
PIN 15 i PIN 8 przekaźnika zespolonego - bezpiecznik 27 -jest przejście na lewym pinie bezpiecznika
bezpiecznik 27 - (+) akumulatora jest przejście na obu pinach bezpiecznika 27

Włącznik p/uderzeniowy zwiera wciśnięty i rozwiera uderzony. Na włączniku są następujące oznaczenia: C, NO, NC. Przy wciśniętym włączniku zwiera C z NC i przekazuje połączenie na PIN 7 przekaźnika zespolonego; włącznik uderzony zwiera ze sobą piny C z NO i przerywa połączenie w obwodzie pinu 7.

Bezpiecznik 25 zwarty z (+) aku albo pokazuje skaczące minusowe wartości w okolicach 785 jednostek na obu pinach , albo nie pokazuje żadnych wartości.

Wygląda na to, że coś się dzieje na odcinku pomiędzy lewym pinem bezpiecznika 25 a pinem 5 przekaźnika zespolonego. Wg schematu bezpiecznik z lewego pinu wychodzi ze skrzynki stykiem oznaczonym 2V (lub 2Y) BA 120. Myślę, że skoro 15V oznacza kostkę 15 pinową to jednak będzie 2Y co oznacza kostkę białą (BA) 2 piny. i wiązkę o nr 120.

Teraz pytanie. Jakiego koloru może być ten kabelek i jak dostać się do spodu skrzynki bezpieczników- jak ja bezpiecznie wymontować - oczywiście po uprzednim rozłaczeniu akumulatora :-) Zaczynam podejrzewać tę skrzynkę bo sama jest w śrenio kiepskiej kondycji piny od strony bezpieczników nie wyglądają za specjalnie a nie wiadomo w jakim stanie są konektory i inne ciekawostki.
Acha. Ten konketro 2 V BA, który łaczy bezpiecznik F25, łączy też bezpiecznik F26, który wg schematu obsługuje następujące elementy o oznaczeniach: 1253, 1263, 1208, 1233. Co to są za elementy - nie mam ich oznaczeń...

Prz grzebania pod maską wyszła jeszcze jedna sprawa - na dziś zostałą doraźnie opanowana (kwestia izolacji) ale by nie mieszać wątków o tym później...

 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25 Marzec 2019, 15:29   

Nadal zgon. Z pinu 5 do bezpiecznika F27 powinien iść niebieski kabel. Owszem ginie gdzieś w wiązce biegnącej pod silnikiem i tyle go widziano. Zobaczę, może jeszcze go zlokalizuję. Auto dziś z kolei pokazało nowy objaw. Po przekręceniu kluczyka po ok. 5 sekundach zaczyna migać stop i odzywa się cykliczny dźwięk brzęczyka. Samochód na czas grzebania pod maską miał odłączony akumulator. Co tym razem mogło się rozwalić?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 25 Marzec 2019, 17:08   

Niezły bigos... Być może jakiś kotek albo myszka ci zrobił tam galimatias...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Marzec 2019, 08:11   

Być może jakiś zwierzak tam namieszał, choć osłony wiązek nie wyglądają na nadgryzione. Bardziej obawiam się tego, co w środowisku nazywane jest "French wiring" a oplega na tym, że z zewnątrz kabel wygląda ok, izolacja jest nieprzerwana, natomiast kabel ulega uszkodzeniu wewnątrz, czego na pierwszy rzut oka nie widać. Ta cytryna podejrzewam, że fabrycznie ma namieszane pod maską - jak pisałem wcześniej pomimo, że to MII to wiele rzeczy jak choćby skrzynki bezpieczników są takie jak w MI...
Nic, wygląda na to, że chyba bez elektryka się nie obejdzie. Z poziomu tymczasowego "warsztatu" na ulicy wiele więcej zrobić nie mogę...
Macie może namiary na obeznanego z niuansami francuskiej motoryzacji elektryka, który działa w Trójmieście?

 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30 Marzec 2019, 10:42   

Nikt? Nic?
Sprawdziłęm jeszcze raz skrzynkę bezpieczników w komorze silnika. Rozebrałem ją, w środku było kilka luźnych konektorków - dwa leżały luzem - nie wiem, może leżały tak wcześniej, może wyleciały podczas grzebania w tej skrzynce...Podoginałem je, osadziłem na miejsce, poprawiłem kontakty. Żaden ze styków ani też wchodzących do skrzynki kabli nie jest nadtopiony, luźny, zgniły. Ogólnie ta skrzynka wygląda całkiem nieźle, poza tym, że sama plastikowa obudowa a właściwie jej pokrywa jest nieco popękana. Auto nadal nie wysyła (+) na pompę, ba nawet teraz - podpięte na krótko nie odpala choć pompa pracuje. Pokazuje się za to po pięciu sekundach migający STOP na desce rozdzielczej razem z brzęczykiem...

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30 Marzec 2019, 12:08   

Być może masz problem nie tyle z kablami co z komputerem?
Podlaczales lexie jakoś ostatnio?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31 Marzec 2019, 10:23   

Nie. Czekam na diagnostykę. Swoją drogą masz może namiary na jakiegoś Mistrza z Trójmiata, który miałby rozeznanie we francuzach?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 31 Marzec 2019, 21:07   

Niestety trójmiasto odwiedzę poraz pierwszy w życiu we wakacje :)

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 3 Kwiecień 2019, 09:37   

Zapraszamy :-)

 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 8 Kwiecień 2019, 17:55   

Zanajomy mechanik (niestety "wyemigrowany" z Polski) zwrócił mi uwagę, że przyczyną moich problemów może być padający lub już zupełnie martwy czujnik położenia wału. Ma to o tyle sens, że rzeczywiście, na początku problemów z odpalaniem ujawniały sie one najczęściej na ciepłym silniku. Trzeba będzie sprawdzić ten czujnik.
Potrzebuję wskazówki gdzie go szukać i czy np. jak w przypadku C5 będę musiał demontować obudowę termostatu by tam się dostać. Silnik jest 90 konny, więc mniej skomplikowany, ale kto wie...Gdzie szukać tego czujnika, i czy też od razu szukać czujnika położenia wałka rozrządu (o ile ten model takowy posiada).
Dzięki :-)

 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15 Kwiecień 2019, 09:00   

Czujnik położenia wału z tego co udało mi się wyśledzić w internetach, znajduje się u dołu po prawej stronie silnika. By się tam dostać, potrzeba wyciągnąć filtr powietrza z obudową i rurą doprowadzającą powietrze do dolotu oraz prawdopodobnie akumulator. Jest trochę grzebania. Możecie mi potwierdzić, że to dobry trop?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Kwiecień 2019, 15:41   

Zdaje się, że powinien być przy kole pasowym na dole. Zerknij pod auto czy spod osłony rozrządu, pod kołem, nie wychodzą kable.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Kwiecień 2019, 17:05   

Chmmm, nie zauważyłem tam kabli, również na filmach w necie z wymiany rozrządu w tym filmie niczego tam nie widać. Bardziej ,ak pisałem, jest po prawej stronie silnika, zlokalizowałem tam charakterystyczny czujnik na tej specyficznej łapie, do którego biegną dwa kable. Wygląd i położenie by się zgadzało... Jednak by go wykręcić i się tam dostać od góry nie obejdzie się bez wywalania albo połowy gratów w komorze silnika . Można próbować z dołu i to jest chyba lepsze rozwiązanie ale bez kanału nie ma tam dojścia. Odpuszczam, bo w obu przypadkach nie mam warunków by to zrobić.
Ponawiam pytanie odnośnie polecanego mechanika, elektryka, elektromechanika w Gdyni i okolicach, któremu niestraszne są rozwiazania stosowane przez PSA. Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA