Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pedro
21 Kwiecień 2019, 15:34
Błąd P1AA1 Urządzenie utrzymania obrotów.
Autor Wiadomość
wiesgaj

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1.6 e-hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: C4 (b7)
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20 Kwiecień 2019, 17:09   Błąd P1AA1 Urządzenie utrzymania obrotów.

C4 B7 2012 1.6 e-HDI.
Co sądzicie o takim komunikacie DiagBoxa.
P1AA1 Urządzenie utrzymania obrotów.
A tu szczegóły.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/698b01110a4c2369

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 20 Kwiecień 2019, 21:28   

Wydaję mi się że to może mieć związek z regulatorem ciśnienia paliwa lub czujnikiem wału

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Kwiecień 2019, 22:34   

P1AA1 - Starter/Generator Inverter Phase V Temperature Sensor Circuit High Voltage 0 Comments | Add Comment Possible causes Faulty Starter/Generator Control Module (SGCM) Starter/Generator Control Module (SGCM) harness is open or shorted Starter/Generator Control Module (SGCM) circuit poor electrical connection What does this mean? Possible symptoms Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) P1aa1 Description The Power Inverter Module (PIM) temperature 1 and 2 sensors are used for overheat protection. The thermistors are located on the control board, near the phase U or V power MOSFET. The Starter/Generator Control Module (SGCM) monitors the inverter temperature sensor for the following:To detect if the inverter phase U or V temperature sensor is shorted low.To detect if the inverter phase U or V temperature sensor is shorted high.

Read more: https://www.autocodes.com/p1aa1.html
Wyglada na to, ze w sterowniku silnika uszkodzony jest termistor mierzacy temperature wewnatrz sterownika, albo startera lub alternatora. Tak przynajmniej interpretuje angielski opis tego bledu. Swoja droga to jestem pod wrazeniem, ze w diagboxie sa takie bledy?!
A swoja droga to widac wyraznie, jak sa tlumaczone bledy na jezyk polski z angielskiego, albo francuskiego- tylko gratulowac!

 
 
wiesgaj

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1.6 e-hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: C4 (b7)
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21 Kwiecień 2019, 09:07   

Ładnie to namierzyłeś . A ja znalazłem coś takiego.
P1AA1 Kondensator systemu start / stop - obwód otwarty / zwarcie do masy Okablowanie, kondensator systemu start / stop

I takie coś.
Kod błędu P1AA1 - Citroen
Co oznacza kod błędu Citroen P1AA1? Jaki jest twój motyw?

Kod P1AA1 wykryty w pojazdach Citroen odnosi się do:

Szczegóły błędu: System uruchamiania / zatrzymywania kondensatora - obwód otwarty / zwarcie do masy
Powód: okablowanie, kondensator systemu start / stop
Typ silnika: Diesel
Model pojazdu: Citroen

I co Ty na to.

Napisane jest że usterka stała a ona gaśnie co jakiś czas i stała nie jest.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 21 Kwiecień 2019, 10:41   

System start/stop to jakaś tragedia... Akumulator drogi jak cholera a nie jestem pewien czy generuje takie oszczędności żeby chociaż się zwrócił...
Szukaj kondensatora startu, może się okazać że jest walniety
Na innym forum widziałem że piszesz w temacie o tym samym błędzie, idź tym tropem bo może to być rozwiązanie. Może napisz to co tam bo tu trochę ten temat okroiles i nie są podane pewne informacje które tam wrzuciles a mogą być kluczowe.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
wiesgaj

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1.6 e-hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: C4 (b7)
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21 Kwiecień 2019, 13:54   

Ogólnie temat na trzech forach citroena opisałem.
Zaczynając od początku .
Walnęła mi kostka od wentylatora kabiny. Była ona za BSI . Więc wypiąłem wszystkie kabelki z BSI i wyjąłem . Usunąłem awarię z wentylatora. Poskładałem wszystko do kupy. W między czasie na odpiętym ładowałem aku. prostownikiem mikroprocesorowym. Po poskładaniu pokazał się
właśnie P1AA1. Na tablicy wyświetla się service. Po dłuższej jeździe i wyłączeniu zapłonu błąd znika by pokazać się ponownie np. rano. Zdemontowałem ten kondensator pod błotnikiem . Ogarnąłem na ile to możliwe i wszystko wygląda ok. Zasilanie dochodzi.
Żeby chociaż wiedzieć co oznacza w końcu te P1AA1 bo jest wiele tłumaczeń. Z DiagBoxa wynika że błąd jest w ECU. Podpinałem pod inny urzą. diagnostyczne błąd był w BSI zwarcie lub przerwa.
MASAKRA TOTALNA.

A tak w nawiasie to jestem elektrykiem i dlatego tak to drąże.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 21 Kwiecień 2019, 15:33   

No to co nie co o pradzie wiesz :) spróbuj usunąć błąd innym testerem, miałem ostatnio taki przypadek że lexia bledu nie widziała i nie szło usunąć a torque z elm327 na komórce pokazało błąd i udało się go usunąć, problem zniknął. Być może u ciebie jest podobnie, błąd się "zawiesił"

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
wiesgaj

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1.6 e-hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: C4 (b7)
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21 Kwiecień 2019, 15:52   

Podpinałem ELM.
Cały problem polega na tym że on nie widzi błędu.
Dziwne bo ELM łączy się ECU. Tak jakby ten błąd był żeczywiście w BSI.
A DiagBox mówi że to ECU. No jeszcze to że błąd znika czasami więc nie może być zawieszonym

A jeszcze jedno jak przekrece kluczyk i jest service to automatycznie wyłącze się tryb ECO. Jeśli błąd się skasuje to ECO aktywne lecz stop-start nie działa . Ikonka mignie 3 razy.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 21 Kwiecień 2019, 17:08   

być może akumulator który kupiłeś jest trefny...
zainstaluj sobie aplikację FAPlite i tym spróbuj odczytać błąd... może zaskoczy nas odczytem :D
w BSI wyłącz funkcję start/stop (telekodowaniem) i zobacz co się stanie, jeżeli problem zniknie to być może coś w samym BSI z tym związane padło... taka sugestia

P.S. uzupełnij profil bo nie wiadomo jaki masz silnik :D

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
wiesgaj

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1.6 e-hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: C4 (b7)
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21 Kwiecień 2019, 17:34   

Nie aku sprawdzany 730 A na testerze i zielona kreska na opornicy.
Spróbuje wyłączyć stop-start.

 
 
wiesgaj

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1.6 e-hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: C4 (b7)
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21 Kwiecień 2019, 21:23   

Jestem po testach FAPlite.
Jest bardziej rozbudowany od Torque. Błąd tan sam bez możliwości skasowania.

 
 
wiesgaj

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1.6 e-hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: C4 (b7)
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22 Kwiecień 2019, 11:59   

Może trochę nie na temat . Ale tak z ciekawości. Schemat z Sedre po nr. OPR i narysowany jak wygląda to u mnie . Ten narysowany nie mam pojęcia jak w takim układzie oddaje energię.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 22 Kwiecień 2019, 12:42   

niestety nie mam sedre... więc nie umiem powiedzieć co i jak

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
wiesgaj

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1.6 e-hdi
Paliwo: Diesel
Wersja:: C4 (b7)
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 03 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23 Kwiecień 2019, 09:56   

Może trochę nie na temat . Ale tak z ciekawości. Schemat z Sedre po nr. OPR i narysowany jak wygląda to u mnie . Ten narysowany nie mam pojęcia jak w takim układzie oddaje energię.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4de1bc9c79a3d76b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f7349cbd71b6d48f

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Kwiecień 2019, 10:27   

faktycznie ten twój to nie wiem co robi :D
P.S. skąd masz sedre? masz dostęp czy gdzieś "znalazłeś"

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA