Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 21 Skąd: Tokyo
Wysłany: 1 Kwiecień 2019, 19:21 Regeneracja POMPY WSPOMAGANIA - czy ktoś to robił
Cześć
Znalazłszy chwilę czasu ... będąc niechęcią pałający do kupowania nowych, oryginalnych i w gwiezdnych cenach części ... chciałem szybko i samodzielnie zregenerować pompę wspomagania.
Czy ktoś już to robił, czy ktoś to rozbierał, co tam się jeszcze zużywa - oprócz łożysk. Czy da się to kupić lub skądś tanio "skombinować"?
Nie kupię nowej, nie kupię zregenerowanej, nie wydam już więcej, niż wydałem do tej pory ... a wydałem sporo.
Nowe tłumiki, katalizator, cały układ hamowania, farby, lakiery, klocki, tarcze, tarczki, płyny ... poszło trochę tej mamony.
Chcę kupić nowszego Citroena, ale tego potrzebuję do codziennego jeżdżenia ... stąd taka inwestycja i takie sknerstwo.
To jak to jest z tymi pompami wspomagania? Kupić starą i próbować regenerować, wymieniając np. tylko łożyska - bo moja piszczy trochę już ... czy też kupić jeszcze sprawną i na chodzie?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Kwiecień 2019, 22:43
A ja zapodałem w zeszłym roku latem dodatek od Staszka do wspomagania i na tym się skończył remont A też piski paska aż były bo taki opór mimo tego że płyn był wymieniony wcześniej
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Kwiecień 2019, 23:00
art13, Xado -kolega Staszek z forum tym handluje kilku już wypróbowało.
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 345 Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Kwiecień 2019, 01:00
robiłem kilka pomp i jak są głośne to zawsze są nieszczelne. Hałas jest spowodowany dostającym się powietrzem.
Łożyska są tylko w starszych pompach. Współcześnie robią wszystko na tulejkach. Łożyska padają po duzych przebiegach.
Uszczelnienia da się kupić na allegro. Tak naprawdę jest tylko kilka typów pomp, reszta to tylko inne kształty korpusów.
Trzeba rozebrać umyć zmienic wszystkie uszczelki i orgingi . Spradzić wąż zasilajacy, umyć i sprawdzić filtr w zbiorniku i zalać WŁAŚCIWY olej. Zła gęstość oleju też powoduje hałasy, a co ciekawe pompy KYB często wyją od zużytego oleju. Po 2-3 wymianach potrafią się same uciszyć.
Tu masz mój film np z Sorento
https://youtu.be/dkoYrHPxo9c
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1761
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 21 Skąd: Tokyo
Wysłany: 12 Maj 2019, 13:45
Oglądałem Twój film "diodalodz"
Uświadomiłem sobie, że nie jestem w stanie sam zregenerować swojej pompy na tzw. kolanie
Próbowałem ściągać koło pasowe ... mam pięć różnego rodzaju ściągaczy. Nie byłem w stanie tego zrobić, tak, aby próbując ją ściągnąć ... nie uszkodzić, nie wykrzywić, nie zdeformować tego koła. To jest bardzo ściśle osadzone
Odpuściłem sobie, bo musiałbym mieć prasę hydrauliczną, aby w ogóle do niej podejść.
Kupie "doktora pompę" i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Jutro ją pomaluje, aby chociaż ... wyglądała dobrze, ładnie i "nowiej"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum