Wysłany: 6 Kwiecień 2019, 13:16 Wyciek oleju ale skąd ?
w tym miejscu zawsze jest pełno oleju , leci na silnik itd
już wiem że to jakiś przepływomierz dozownik powietrza
czy da się to jakoś rozebrać i uszczelnić żeby olej nie leciał ?
tak w ogóle to skąd tam olej skoro rura jest czysta ??
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Kwiecień 2019, 15:03
To co pokazales na zdjeciu to przepustnica powietrza, zamykajaca sie tylko przy gaszeniu silnika - jest po prostu nieszczelnosc na jej osi. A olej pojawia sie z odmy i rowniez z turbiny - to naturalny objaw. Oczywiscie nadmiar oleju moze swiadczyc o zuzyciu turbiny , albo silnika. W tych sinikach jest to normalne, ze w tym miejscu pojawia sie olej.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 15 Maj 2019, 06:52
Może być niedrożna odma z powodu zapchania jej odstojnika. W połączeniu z przedmuchami w silniku skutkuje nadmiarem oleju w układzie dolotowym. Warto przynajmniej rozpiąć przewody, ocenić ile oleju tam jest i wyczyścić. Jeśli jet go sporo to dobrze byłoby zająć się odstojnikiem.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Maj 2019, 19:19
arturromarr napisał/a:
Może być niedrożna odma z powodu zapchania jej odstojnika
Zwrociles uwage, ze to silnik diesla? Nigdy nie spotkalem w dieslach zapchanej odmy, chyba, ze po awarii uszczelki i majonezie w silniku. Juz predzej turbina puszcza olej do kolektora, ale to tez dosc rzadki przypadek w Cytrynach. Natomiast nieszczelna os przepustnicy w tym modelu to czesty przypadek.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 15 Maj 2019, 20:43
We własnym ropniaku musiałem regularnie czyścić odmę. Dawno temu, "za szczeniaka" to było, ale masz rację, silnik był padnięty.
Nie wiem w jakim stanie jest silnik autora tematu, miałem takie doświadczenie więc się dzielę.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Maj 2019, 08:55
ja w xsarze żony to rozebrałem tzn zdjąłem rurę i odkręciłem całą klapę - nie rozbierałem jej, umyłem porządnie w benzynie ekstrakcyjnej, dałem nową uszczelkę na połączeniu kolektora dolotowego i klapy złożyłem i jak na razie jest sucho, a robiłem to w zeszłe wakacje. uszczelka na połączeniu była już mocno ściśnięta, dobrałem nową ciut większą i problem zniknął, w 2.2HDi są dwie takie przepustnice i z nimi zrobiłem to samo plus wymiana uszczelki łączącej trójnik z kolektorem i też jak na razie sucho...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum