Wysłany: 22 Maj 2019, 11:23 Evasion 1.9 TD 95 r. chłodzenie i temperatura
Witam prośba o pomoc w takiej sytuacji ...
wymieniłem termostat i jego obudowę (ciekł płyn na obudowie, termostat na wszelki wypadek) i przy okazji wymieniłem czujniki temperatury bo któryś fiksował, wymieniłem wszystkie 3 na wszelki wypadek, 2 z przodu (niebieski i brązowy) i ten z tyłu zielony, teraz mam taką sytuację, że termostat puszcza, wentylatory się włączają tylko na wskaźniku temperatury mam 100 do 110 stopni, czasem spada do 95, czy to z klimą włączoną czy bez. Układ odpowietrzałem w prosty sposób tzn. z otwartym zbiornikiem płynu nagrzałem go aż włączyły się wentylatory i uzupełniłem płyn. Prośba o ewentualne podpowiedzi... odpowietrzenie ? czy powinienem odpowietrzać wykręcając ten korek na chłodnicy po prawej stronie, o czymś zapomniałem ??
Pozdrowienia
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Maj 2019, 19:58
Zapomniales dowiedziec sie jak sie takie odpowietrzanie robi. Stare przyslowie mowi : kto pyta, nie bladzi. a tak na powaznie - chlodnica pracuje na poziomo, wiec nalezy ja odpowietrzyc ( tym odpowietrznikiem na gorze) przy napelnianiu ukladu. Masz rowniez odpowietrzniki przy termostacie i przy przewodach nagrzewnicy. Wszedzie musi wyplywac tylko ciecz bez pecherzy powietrza. Po napelnieniu ukladu warto uruchomic silnik do otawrcia termostatu i nastepnie ponownie sprawdzic, czy przy odpowietrznikach nie pojawia sie powietrze. Nastepnie , po ostudzeniu ukladu, sprawdzamy poziom cieczy w zbiorniku , ewentualnie uzupelniamy, zamykamy korkiem i gotowe. Powodzenia
dzięki za info, tylko mam taki problem, że przy termostacie nie ma żadnego odpowietrzenia, poszukam na wężykach do nagrzewnicy i może jakoś zlokalizuję to odpowietrzenie, czy twoim zdaniem ten poziom temperatury wynika właśnie z niewłaściwego odpowietrzenia ??
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Maj 2019, 20:43
Na obudowie termostatu jest sruba imbusowa 5 - trzeba poszukac, ostroznie mosiadz- mozna ukrecic. Odpowietrznik przy nagrzewnicy jest przy scianie grodziowej na jednym przewodzie - taka czarna, dosc duza nakretka , wystarczy troche ja poluzowac. No i na chlodnicy - trzeba obrocic w lewo i lekko podniesc do gory.
Przy niewlasciwym odpowietrzeniu wszystko moze wariowac, wlacznie do uszkodzenia uszczelki pod glowica.
Swoja droga to gratuluje samochodu - mialem takiego XM kiedys i do dzisiaj jestem pod wrazeniem. Bardzo mile wspominam.
no i mały zonk, właśnie sprawdzałem, na obudowie termostatu nie ma żadnej śruby niestety, przewody wchodzące do nagrzewnicy nie mają żadnej nakrętki, mam tylko odwietrznik na chłodnicy ... jakieś pomysły ??
a XM fajne autko tylko troski wymaga a poza tym super
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Maj 2019, 21:13
Przepraszam Cie. Pomimo tytulu zasugerowalem sie Twoim samochodem i pomylilem sie. W Evasionie jest tylko na chlodnicy i ewentualnie, nie wiem czemu , jest jakis odpowietrznik na zbiorniku wyrownawczym. Reszta jest odpowietrzana przewodami gumowymi. Jest mozliwe, ze ktorys z tych przewodow jest przytkany i wtedy tez beda problemy z prawidlowym odpowietrzeniem. Od termostatu, a wlasciwie od filtra paliwa idzie przewod do zbiornika i ten przewod wlasnie moze byc niedrozny (zamulony).
dzięki za info, jutro posprawdzam i zobaczymy jaki będzie efekt, zakładam, że czujniki są dobrze skalibrowane w fabryce ciekawe czy zdarza się że maja przekłamanie ....
tak na marginesie - wiesz może czy do czujnika poziomu paliwa w zbiorniku da się dobrać w evasionie od środka, znaczy czy jest dojście pod wykładziną ??
Informacyjnie może komuś sie przyda ... PROBLEM ROZWIĄZANY
okazuje się, że problemem był niebieski czujnik, dorwałem oryginał i po zamontowaniu wskaźnik pokazuje 90 stopni jak należy, na poprzednim stał na 110 stopniach. Oryginał jest firmy Jeger, reszta działa jak należy. Sprawdziłem jeszcze jeden zamiennik i też temperatura była na 110 tak więc w tym wypadku oryginał rozwiązał problem
Pozdrowionka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum