Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Evasion 1.9 TD 95 r. chłodzenie i temperatura
Autor Wiadomość
wojo10

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: TD
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 41
Skąd: Legionowo
Wysłany: 22 Maj 2019, 10:23   Evasion 1.9 TD 95 r. chłodzenie i temperatura

Witam prośba o pomoc w takiej sytuacji ...
wymieniłem termostat i jego obudowę (ciekł płyn na obudowie, termostat na wszelki wypadek) i przy okazji wymieniłem czujniki temperatury bo któryś fiksował, wymieniłem wszystkie 3 na wszelki wypadek, 2 z przodu (niebieski i brązowy) i ten z tyłu zielony, teraz mam taką sytuację, że termostat puszcza, wentylatory się włączają tylko na wskaźniku temperatury mam 100 do 110 stopni, czasem spada do 95, czy to z klimą włączoną czy bez. Układ odpowietrzałem w prosty sposób tzn. z otwartym zbiornikiem płynu nagrzałem go aż włączyły się wentylatory i uzupełniłem płyn. Prośba o ewentualne podpowiedzi... odpowietrzenie ? czy powinienem odpowietrzać wykręcając ten korek na chłodnicy po prawej stronie, o czymś zapomniałem ??
Pozdrowienia

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 22 Maj 2019, 18:58   

Zapomniales dowiedziec sie jak sie takie odpowietrzanie robi. Stare przyslowie mowi : kto pyta, nie bladzi. a tak na powaznie - chlodnica pracuje na poziomo, wiec nalezy ja odpowietrzyc ( tym odpowietrznikiem na gorze) przy napelnianiu ukladu. Masz rowniez odpowietrzniki przy termostacie i przy przewodach nagrzewnicy. Wszedzie musi wyplywac tylko ciecz bez pecherzy powietrza. Po napelnieniu ukladu warto uruchomic silnik do otawrcia termostatu i nastepnie ponownie sprawdzic, czy przy odpowietrznikach nie pojawia sie powietrze. Nastepnie , po ostudzeniu ukladu, sprawdzamy poziom cieczy w zbiorniku , ewentualnie uzupelniamy, zamykamy korkiem i gotowe. Powodzenia

 
 
wojo10

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: TD
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 41
Skąd: Legionowo
Wysłany: 22 Maj 2019, 19:27   

dzięki za info, tylko mam taki problem, że przy termostacie nie ma żadnego odpowietrzenia, poszukam na wężykach do nagrzewnicy i może jakoś zlokalizuję to odpowietrzenie, czy twoim zdaniem ten poziom temperatury wynika właśnie z niewłaściwego odpowietrzenia ??

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 22 Maj 2019, 19:43   

Na obudowie termostatu jest sruba imbusowa 5 - trzeba poszukac, ostroznie mosiadz- mozna ukrecic. Odpowietrznik przy nagrzewnicy jest przy scianie grodziowej na jednym przewodzie - taka czarna, dosc duza nakretka , wystarczy troche ja poluzowac. No i na chlodnicy - trzeba obrocic w lewo i lekko podniesc do gory.
Przy niewlasciwym odpowietrzeniu wszystko moze wariowac, wlacznie do uszkodzenia uszczelki pod glowica.
Swoja droga to gratuluje samochodu - mialem takiego XM kiedys i do dzisiaj jestem pod wrazeniem. Bardzo mile wspominam.

 
 
wojo10

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: TD
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 41
Skąd: Legionowo
Wysłany: 22 Maj 2019, 19:53   

no i mały zonk, właśnie sprawdzałem, na obudowie termostatu nie ma żadnej śruby niestety, przewody wchodzące do nagrzewnicy nie mają żadnej nakrętki, mam tylko odwietrznik na chłodnicy ... jakieś pomysły ??
a XM fajne autko tylko troski wymaga a poza tym super :)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 22 Maj 2019, 20:13   

Przepraszam Cie. Pomimo tytulu zasugerowalem sie Twoim samochodem i pomylilem sie. W Evasionie jest tylko na chlodnicy i ewentualnie, nie wiem czemu , jest jakis odpowietrznik na zbiorniku wyrownawczym. Reszta jest odpowietrzana przewodami gumowymi. Jest mozliwe, ze ktorys z tych przewodow jest przytkany i wtedy tez beda problemy z prawidlowym odpowietrzeniem. Od termostatu, a wlasciwie od filtra paliwa idzie przewod do zbiornika i ten przewod wlasnie moze byc niedrozny (zamulony).

 
 
wojo10

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: TD
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 41
Skąd: Legionowo
Wysłany: 22 Maj 2019, 20:39   

dzięki za info, jutro posprawdzam i zobaczymy jaki będzie efekt, zakładam, że czujniki są dobrze skalibrowane w fabryce ;) ciekawe czy zdarza się że maja przekłamanie ....
tak na marginesie - wiesz może czy do czujnika poziomu paliwa w zbiorniku da się dobrać w evasionie od środka, znaczy czy jest dojście pod wykładziną ??

 
 
wojo10

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: TD
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 41
Skąd: Legionowo
Wysłany: 11 Czerwiec 2019, 08:09   

Informacyjnie może komuś sie przyda ... PROBLEM ROZWIĄZANY :)
okazuje się, że problemem był niebieski czujnik, dorwałem oryginał i po zamontowaniu wskaźnik pokazuje 90 stopni jak należy, na poprzednim stał na 110 stopniach. Oryginał jest firmy Jeger, reszta działa jak należy. Sprawdziłem jeszcze jeden zamiennik i też temperatura była na 110 tak więc w tym wypadku oryginał rozwiązał problem
Pozdrowionka

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA