Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pedro
12 Czerwiec 2019, 21:42
Lexia "samodostosowanie" się ???
Autor Wiadomość
Djc1

Mój samochód: Citroen c4 I
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 41
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Wysłany: 12 Czerwiec 2019, 19:16   Lexia "samodostosowanie" się ???

Dzień dobry
Mam pytanko odnośnie "samodostosowania się" w lexii. Chodzi o to że wymieniłem sonde przed katalizatorem błąd sony co chwile wyskakuje no i chciałbym auto przystosować do nowej sondy bo podobno trzeba to zrobić no i tu moje pytanie czy ktoś kiedyś samodostosowywał przez lexie auto czy jakieś złe skutki wystąpiły ? czy śmiało mogę adaptować auto do sondy ??
Dziekuje z góry za odpowiedzi !!

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Czerwiec 2019, 21:41   

Adaptacja sondy... Hmmm nie kojarzę więc nie będę się wypowiadał

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 07:43   

Po zamontowaniu nowej sondy trzeba przejechac pare kilometrow, aby sterownik silnika poznal nowa sonde. Nie trzeba wykonywac zadnej adaptacji. Warto tylko wykasowac bledy starej sondy.

 
 
Djc1

Mój samochód: Citroen c4 I
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 41
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 13:41   

Lexia mówi żeby takową adaptację wykonać hmm... Przejechałem już autem około 5000 kilometrów i wciąż jeden i ten sam błąd. Myślałem że ta adaptacja pomoże.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 18:18   

A moze Twoj problem polega na nieszczelnym wydechu, albo zlym spalaniu w cylindrach? Stare swiece, niedomagajaca cewka zaplonowa, lejacy wtrysk, nadpalone zawory rowniez skutkuja bledem sondy. Jesli sterownik silnika nie moze utrzymac skladu spalin w odpowiednim stanie wywala blad sondy. Sama sonda nie psuje sie , przekresla ja tylko spalona grzalka. Czesto wymienia sie sondy tylko z powodu bledu, a problem istnieje dalej, gdyz przyczyna lezy w zlym spalaniu. Czesto jazda na krotkie odleglosci rowniez wywala blad sondy. Jesli chcesz sprawdzic sonde wystarczy obserwowac jej prace na goracym silniku. W Citroenach powinna pracowac w zakresie O do 1 V ( 0.2 do 0.8 V ). Odnosnie adaptacji - powinienes cofnac wyuczone parametry silnika i przeprowadzic adaptacje sterownika , zgodnie z opisem w Lexii.
Jeszcze jedno - dla pewnosci sprawdzilbym parametry dlugoterminowe - mozesz to zrobic ELM em, albo innym testerem. Lexia tego nie podaje, a szkoda, gdyz ta wartosc odzwierciedla idealnie stan spalania w silniku ( powinna miescic sie w granicach +,- 5%, powyzej 10 % wywala blad sondy ).
No i na koniec : nie kazda sonda pracuje prawidlowo w Citroenie. Zastepcze czesto sieja problemami. Sprawdzaja sie oryginalne i zastepcze z gornej polki.

 
 
Djc1

Mój samochód: Citroen c4 I
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 41
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 20:56   

Wow, dałeś do myślenia teraz. Nic adaptacje/samodostosowanie jak zwał tak zwał zostawię na bok. Skupie się na sondzie i jej parametrach w lexi i elmie bo jakiegoś elma starego mam. Co do przyczyn to wydech na 99% jest ok, świece nowe, cewka nowa, sonda płaciłem w okolicach 130 zł nie wiem czy dużo czy mało. Wtryski chyba ok przynajmniej tak mówi lexia gdy je sprawdza. Nie wiem co dalej robić -. - raz na "ruski" rok pokaże się błąd antipoluttion przez tą sondę ale później check sam znika dziwne o.o
Ale dziękuję za super odpowiedź postaram się coś znaleźć i odpowiedzieć w tym temacie!

dejnekomirek napisał/a:
A moze Twoj problem polega na nieszczelnym wydechu, albo zlym spalaniu w cylindrach? Stare swiece, niedomagajaca cewka zaplonowa, lejacy wtrysk, nadpalone zawory rowniez skutkuja bledem sondy. Jesli sterownik silnika nie moze utrzymac skladu spalin w odpowiednim stanie wywala blad sondy. Sama sonda nie psuje sie , przekresla ja tylko spalona grzalka. Czesto wymienia sie sondy tylko z powodu bledu, a problem istnieje dalej, gdyz przyczyna lezy w zlym spalaniu. Czesto jazda na krotkie odleglosci rowniez wywala blad sondy. Jesli chcesz sprawdzic sonde wystarczy obserwowac jej prace na goracym silniku. W Citroenach powinna pracowac w zakresie O do 1 V ( 0.2 do 0.8 V ). Odnosnie adaptacji - powinienes cofnac wyuczone parametry silnika i przeprowadzic adaptacje sterownika , zgodnie z opisem w Lexii.
Jeszcze jedno - dla pewnosci sprawdzilbym parametry dlugoterminowe - mozesz to zrobic ELM em, albo innym testerem. Lexia tego nie podaje, a szkoda, gdyz ta wartosc odzwierciedla idealnie stan spalania w silniku ( powinna miescic sie w granicach +,- 5%, powyzej 10 % wywala blad sondy ).
No i na koniec : nie kazda sonda pracuje prawidlowo w Citroenie. Zastepcze czesto sieja problemami. Sprawdzaja sie oryginalne i zastepcze z gornej polki.


 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 22:09   

Czesto zdarza sie, ze tzw. flexrohr, czyli po polsku rura elastyczna jest nieszczelna - normalnie tego nie slychac i nie czuc, ale przez nieszczelnosci dostaje sie tlen i to powaznie zakloca wartosc lambda i masz gotowa usterke sondy. Wartosc Lambda przekracza 1.030 i sterownik nie potrafi tego skorygowac - wywala blad.
Sprawdzic mozna przez zatkanie wydechu - normalnie musi mocno narastac cisnienie w wydechu i albo wywali korek, albo zgasnie silnik. Jesli silnik dalej pracuje , a zaslepke ( szmate itp….) nie wywala , sprawdz dokladnie wydech - gdzies musi byc nieszczelnosc. Jesli mamy problem ze zla wartoscia skladu spalin na uboga , z reguly, gdy sa problemy ze zbyt wysoka wartoscie Lambda , problem lezy w nieszczelnym wydechu.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA