Od czasu do czasu obserwuję zjawisko "zacięcia się" klapy bagażnika ( sterowanej elektrycznie ) w pełnym otwarciu. Nie reaguje na naciskanie czerwonego klawisza, a naciskanie go wywołuje wówczas krótki sygnał dźwiękowy. Zamykanie ręczne w pierwszej fazie wymaga użycia dużej siły, co mnie niepokoi. Nie chciałbym uszkodzić mechanizmu...
Dzieje się tak oczywiście nie zawsze i raczej po dłuższym pozostawaniu klapy w otwarciu. Niestety instrukcja nic na ten temat nie wspomina...
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 8 Czerwiec 2019, 13:02
Nie wiem gdzie jest czujnik obecności przeszkody w tej klapie ale na nim bym się skupił w pierwszej kolejności
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Czerwiec 2019, 16:05
A w ogóle jest takowy?
Na ogół - we wszelkiego rodzaju bramach, klapach, oknach itp. przeciążenie rozpoznawane jest gwałtownym wzrostem prądu pobieranego przez silniczek, czyli w rozpoczętej już fazie zamykania, ale tutaj faza ta nawet się nie rozpoczyna... Myślę, że to jednak coś innego (np. mechaniczne blokowanie się siłownika po jego nadmiernym wydłużeniu?) ale mimo to dziękuje za sugestie
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Czerwiec 2019, 12:48
Poszukaj na klubie cytrynki było kilka tematów z klapą, są zabezpieczenia przed przycięciem po bokach, kalpa też się nie chce zamykać jak się włączy economymode.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Czerwiec 2019, 19:34
Pyotrek napisał/a:
... kalpa też się nie chce zamykać jak się włączy economymode.
A widzisz, tu go pewnie mamy... To auto ostatnio więcej stoi niż jeździ, akumulator może być "zmęczony". Inna sprawa, że trochę boję się go odłączać do ładowania; pewnie wszystko się roz-programuje? Już z Pugiem 407 po odłączeniu akumulatora jest mnóstwo ustawiania, a tutaj chyba 5 razy gorzej...
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 11 Czerwiec 2019, 19:41
Nie, nic Ci się nie rozprogramuje, wyłącz zapłon i po 5min odepnij klemy, a na marginesie dlaczego do ładowania chcesz go odpinać?
_________________ Niech moc będzie z Wami.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Czerwiec 2019, 15:09
No nie wiem... Dotychczas zawsze sie rozprogramowywało: w Xantii i XM wprawdzie tylko zegar i radio, ale już w C3 żony i moim pugu 407 sporo: kalendarz, zegar itp. Trochę roboty z tym zawsze jest, a programowanie w PSA - niestety - do intuicyjnych nie należy ale zobaczymy...
Co do ładowania: zawsze - przynajmniej w autach z elektroniką - ściągałem którąś z klem, tak mnie kiedyś uczyli... To chyba ze względu na prostowniki "starej daty", ze zwykłym 4-diodowym mostkiem. Może przy nowoczesnych prostownikach już nie trzeba ale rozwiń ten temat, jeśli coś wiesz...
pozdr.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 16 Czerwiec 2019, 17:25
Bez względu na rodzaj prostownika zwyczajnie podpinasz prostownik jeżeli stary z nastawnymi wartościami prądu to zapodajesz prąd równy 1/10 pojemności akumulatora i naprzód, do 10h a jak masz czas to nawet 1/20 czas dwa razy dłuższy, jak masz nowy procesorowy prostownik to nic nie robisz.Mam czwartą cytrynkę i nigdy klem nie odpinałem do ładowania.
_________________ Niech moc będzie z Wami.
Cieplik
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 387 Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Lipiec 2019, 11:19
Problem rozwiązany o tyle, że - dzięki Wam - wiem dlaczego tak się dzieje. Po włączeniu silnika klapa zamyka się i otwiera jak należy. Wprawdzie nie wymieniłem jeszcze akumulatora (bo silnik "pali na dotyk" nawet po miesięcznym postoju auta) ale mam nadzieję, że na nowym będzie to funkcjonowało lepiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum