polutt
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1527
Paliwo: Diesel
Wersja:: 3d
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Cze 2019 Posty: 2 Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Czerwiec 2019, 11:28 Wyłączająca się klimatyzacja
Witam wszystkich użytkowników forum
Przeszedłem tu z forum club106, w związku ze zmianą auta na Saxo… w 2011 roku
Do teraz wszystkie naprawy wykonywałem samodzielnie, jednak klimatyzacja mnie pokonała.
Otóż. Klimatyzacja się włącza. Pracuje wszystko OK, schładza bez problemu cała kabinę, jednak po czasie elektromagnes tylko tyka i tyka.
Przewód wysokiego ciśnienia jest gorący, że aż parzy.
Wentylatory nie pracują.
I tyle.
Serwis klimy wykonany, próżnię trzymał na niskim poziomie i przez długi czas. Szczelna.
Klima nabita odpowiednią ilością czynnika i oleju.
Podmieniono czujnik ciśnienia (presostat) jednak bez zmian. Wentyl pod presostatem szczelny.
Wymieniono 2 czujniki na obudowie termostatu (brązowy i zielony). I tu wskazówka. Po odłączeniu zielonej wtyczki, na full załącza się tylko prawy wentylator. Nie wiem jak powinno być prawidłowo. Jak jest u Was?
Przy mocnym nagrzaniu silnika, wiem, że pracuje wentylator jednak nie wiem czy 1 czy 2, bo nie pomyślałem by w korku zajrzeć pod maskę.
W związku z tym mam kilka pytań:
- czy za załączanie wentylatorów odpowiadają te 3 przekaźniki na dole obudowy wentylatorów? Może od soli z zimy (niskie położenie za zderzakiem) się coś tam upaliło?
- czy może jest jeszcze jakiś sterownik wentylatorów? Nad presostatem właśnie jest jakaś obudowa czarna, prostokątna, nie wiem właśnie od czego, ale przewody idą w wiązce razem z tymi od presostatu.
- czy termostat za schowkiem kokpitu może za to odpowiadać?
Na weekend planuję sprawdzić szczotki tego lewego wentylatora i napięcia na wtyczkach. Na razie jednak skupiam się na przekaźnikach.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Czerwiec 2019, 13:42
Sprawdź kable do elektromagnesu,mnie kiedyś wypaliło przy samej cewce wszystko że spaliło bezpiecznik na BSI bo był odpowiedzialny za klime,być może kabel jest przełamany skoro tak tyka na wiązce przy kompresorze blisko...
polutt
Mój samochód: Citroen Saxo
Poj. silnika (cm3): 1527
Paliwo: Diesel
Wersja:: 3d
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Cze 2019 Posty: 2 Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Czerwiec 2019, 13:54
@sasun71 Klima działa do czasu aż ciśnienie lub temperatura wewnątrz układu nie wyłącza sprężarki. Tzn. dopóki się nie przegrzeje, bo nie nie działają wentylatory na 1 biegu.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Czerwiec 2019, 23:43
No to kopiemy we wentylatorach-mnie szczotki zatrzymała rdza w silniku i wentylator nie działał mimo podania do niego 12v na wtyczce,używanych nie polecam-szkoda kasy (buda mnie się trzęsła jak się włączył-łożyska).Musiałem kupić nowy
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 13 Lipiec 2019, 12:54
Problem tkwi typowo w wentylatorze, wymontuj, sprawdzić przekaźniki i kable, sprawdzić na krótko czy się kręci, generalnie prosta robota tylko rozbierania trochę, polecam zdjąć zderzak dla ułatwienia pracy
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum