Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 16 Czerwiec 2019, 10:12 Problem z poziomowaniem zawieszenia
witam,
mam problem z poziomowaniem zawieszenia Citroena Xantii (typ zawieszenia bez HA), mianowicie od początku był problem, że zawieszenie (tylko przód) nie podnosiło się z pozycji ziemia do pozycji "jazda" aby uzyskać pozycję "do jazdy", trza było ustawić pozycję do jazdy "terenowej" po czym opuścić "do jazdy".
Po wyczyszczeniu kolektora wysokości oraz wymianie płynu LHM sytuacja nie zmieniła się. Przy próbie regulacji nie udało się go wypoziomować jest albo pierwszy problem opisany wyżej albo drugi, że znika tryb serwis i przełożenie wajchy w tryb pośredni (terenowy) działa jak tryb górny serwisowy.
Jest jakiś patent na to? Mimo kilku godzin regulacji jest albo kombinacja podnoszenia z trybu "ziemi" do terenowego i potem do trybu "jazda" albo z trybu "ziemia" od razu do "jazda" i brak trybu pośredniego. Dodam, że w samochodzie wajcha przy blokowaniu nie zgrywa się z znacznikami, jest trochę przesunięta w stronę przodu auta, ale to raczej nie powinno mieć znaczenia raczej.
Kolejny problem to brak reakcji przodu na obciążenie. Nie poziomuje się pod obciążeniem. Mechanizm został dokładnie wyczyszczony oraz nasmarowany.
Tył reaguje na zmianę obciążenia praktycznie od razu.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Czerwiec 2019, 19:49
Źle ustawiasz kasetę regulacji, teoretycznie jest to proste a w praktyce trzeba zrozumieć o co chodzi...
Ustawiasz wysokość auta najpierw z odkrecona regulacją wysokości z wnętrza auta, śruba 8 na precie idacym od kasety do ciegna, wtedy regulujesz wysokość opaska na stabilizatorze, dopiero jak ustawisz prawidłowo ustawiasz pręt w pozycji takiej żeby wysokość się nie zmieniła... Ustawienie inaczej powoduje naprężenia sprężyn regulujących i np brak reakcji na podnoszenie bo sprężyny są napięte.
Trochę to zawiłe ale jak zrozumiesz to sam stwierdzisz że proste
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 28 Czerwiec 2019, 17:56
Dzięki za dobrą podpowiedź.
mam jeszcze pytanie, bo nie mogę znaleźć schematu, jak powinien być złożony korektor prześwitu ja mam taką wersję;
chodzi oto, że jak go czyściłem, to blaszka od tłoczka do tego manipulatora, była założona jakby to ująć " z prawej strony" natomiast coś mi nie do końca pasowało, ale jak tak było, to tak założyłem z powrotem. Szukałem tego ale tylko takie zdjęcie znalazłem ale ono nie pokazuje dokładnie jak idzie kolektor z blachą. Znalazłem tylko marnej jakości film na YouTube i tam jest jakby na odwrót ta blaszka założona.
Małek
Mój samochód: XM
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Standart
Rok prod.:: 1993
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: Małopolskie
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 09:04
Przepraszam, że nie odpisałem w wcześniej, ale z tym montażem sprawę rozwiązałem. Po wielokrotnych próbach doszedłem do wniosku, że nie ma znaczenia jak jest ustawiony ten element naciągający. Bo przy montażu można to tak ustawić, że w jedna jak i w druga stronę cięgno będzie pracować tak samo bez oporów.
Niestety, ale mimo wymiany samego kolektora, nadal nie byłem stanie tak wyregulować zawieszenia aby działał na wszystkie 3 nastaw, a ostatecznie musiałem zostawić przód trochę wyżej, bo zawieszenie nie reagowało na zmianę obciążenia i przód za bardzo spadał w dół przy większym obciążeniu. Minusem jest to że brakuje trybu terenowego, bo auto jest jakby pomiędzy trybem do jazdy, a trybem terenowym, ale za to jest reakcja na obciążenie przodu. Tył działał od początku wzorowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum